רקטור בן גוריון: "נשמח שתמשכו בוגרים לסגל האקדמי במכללות"

רקטור בן גוריון: "נשמח שתמשכו בוגרים לסגל האקדמי במכללות"

כך אמר פרופ' צבי כהן, רקטור אוניברסיטת בן גוריון בסיור במרכז האקדמי לב, לאחר ששמע על היקפי ואיכות המחקר המתקיימים במרכז, ועל שיתופי הפעולה הנרחבים עם אוניברסיטאות מכל רחבי העולם

"נשמח שתמשכו בוגרים לסגל האקדמי במכללות"
  (צילום: מיכאל ארנבורג)

במסגרת פרויקט "תקווה ישראלית" הצטרפו השבוע המרכז האקדמי לב ואוניברסיטת בן גוריון לאירועי 'יום במקום' שאירגנה קרן רוטשילד, שבמהלכו החליפו ביניהם מקומות הרקטורים של המוסדות האקדמיים ונסעו למקום השני כדי לשמוע ולהשמיע, לתת טיפים כיצד ניתן להשתכלל, להשתפר וליצור שיתופי פעולה בין שני המוסדות האקדמיים.

אל המרכז האקדמי לב הגיע פרופ' צבי כהן, רקטור אוניברסיטת בן גוריון, אשר נפגש עם מנכ"ל המרכז האקדמי לב יוסי זעירא וראשי הפקולטות במקום. כהן, כימאי בהכשרתו שעסק בחקר המדבר, שמע מפי ראשי המחלקות במרכז האקדמי לב על שיתופי הפעולה הרבים המתקיימים בין המוסדות.

כך למשל, במסגרת הפקולטה למדעי החיים והבריאות במרכז האקדמי לב ובשיתוף אוניברסיטת בן גוריון חוקרים במרכז את נושא הכשירות המבנית, המתייחסת ליכולתם של סטודנטים וצוותים רפואיים לזהות את ההשפעות של גורמי מאקרו על בריאות וחולים ויכולתם להגיב להשפעות אלו ברמת הטיפול הקלינית, ברמת הקהילה וברמת המדיניות. במקביל, חוקרים במרכז פיתחו, יחד עם חוקרים מאוניברסיטת ברקלי וUCSF מערך הכשרה בנושא לסטודנטים ואנשי סגל, כמו גם למתמחים ברפואת משפחה ורפואה דחופה בבית החולים שערי צדק.

כהן, שהתרשם מהיקף וגודל המחקרים המתבצעים במרכז האקדמי לב הציע כי אנשי המרכז האקדמי לב יבואו להעביר באוניברסיטת בן גוריון הרצאות מעניינות לסטודנטים או דוקטורנטים, אשר שוקלים לבצע פוסט דוקטורט בארץ ואולי יימצאו את מקומם בעתיד כאנשי סגל במרכז האקדמי לב.

כהן הוסיף כי מדינת ישראל ממשיכה לצעוד בקדמת החדשנות הטכנולוגית העולמית אך ציין כי כדי שהדבר יימשך גם בעתיד חובה על המדינה, ובראשה המוסדות האקדמיים, להנגיש את האקדמיה גם לאוכלוסיות שלא מגיעות כיום לאוניברסיטאות ולמכללות. הוא הסביר כיצד הוא נתקל באנשים שאפילו לא מעלים על דעתם אפשרות ללמוד באוניברסיטה וזה דבר שחובה לשנות בהקדם. הוא הוסיף בחיוך כי הוא בעצמו מגיע ממשפחה חרדית ואין באוניברסיטאות שום רצון להפוך אנשים דתיים לחילונים.

רקטור המרכז האקדמי לב, פרופ' קנת הוכברג אמר: "היותו של המרכז האקדמי לב מוסד אקדמי-תורני ייחודי ומוביל בישראל, נותן לנו הזדמנות מיוחדת ליצור שיתופי פעולה ולהכפיל את האיכות של המוסד ואת ההשפעה שלו, לצד האתגרים המיוחדים שאיתם אנו מתמודדים. חוקרים שלנו משתפים פעולה עם מיטב המוסדות האקדמיים בארץ ובעולם ואנו נמשיך ונקדם מחקרים משמעותיים רבים לטובת מדינת ישראל. שיתוף הפעולה בין שני המוסדות בנושאים שונים עשוי להניב תוצאות משמעותיות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ירידה חמורה ומתמשכת בהרשמה לבן גוריון
אבי | 05-06-2018 19:04
המכללות האקדמיות פגעו הכי הרבה באוניברסיטת הפריפריה הדרומית. נשארו בלי הרשמת סטודנטים ונאלצים להוריד סף קבלה ורמה אקדמית כדי למלא את הבניינים. מדובר במשבר שעבר החל בשנת 2011 ומאז רק מתדרדר. בן גוריון בבעיית הרשמה.