השבוע פורסם ששר הדתות מגביל את תופעת החופות הנערכות על ידי ארגון רבני מסוים.
כדי להבין את משמעות הנעשה בנידון יש להזכיר שישנם צעירים הטוענים שהפלסטינאים אינם נענשים כהוגן על ידי הצבא או המשטרה ולכן הם מחליטים לטפל בהם. וכך בכמה תחומים בחברתנו ישנם שאינם מרוצים מהמוסדות הרשמיים של המדינה ויוזמים הקמת גופים חלופיים.
חשוב להתרענן ביום הזיכרון לרצח רבין, שרבים אינם מסוגלים למחול לו על התבטאויותיו האומללות ביותר כגון "שרק הליכוד מפחיד את הציבור ומאיים שנחיה תחת מטר פגזים מעזה ואין שקר גדול מכך" ועוד רבות כאלה.
אין שום היתר לחשוב או לפעול ח"ו בפגיעה כלפי האומר דיבורים קשים ומזלזלים בחלק ניכר של העם, ואוי לו למי שיחשוב שהוא השלטון ואפילו טוב מהשלטון עצמו. עיין ספר החינוך מצווה עא'.
אלה המיואשים מאפשרוּת חינוך הדור לכיוון הרצוי מדמיינים שבכוח הזרוע ישיא תוצאות יותר מוצלחות וכאן הטעות הגדולה. "אלמלא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו", לא נאמר רק ביחס לכנופיות עולם התחתון.
מן השמיים זכינו לשליח מיוחד בדמותו של מרן הרב קוק זצ"ל שיסד את מוסד הרבנות הראשית לישראל בשנת ה'תרפ"א, הרבה לפני קום המדינה וכך יכלה לקום מדינה עבור כל תושביה היהודיים. אין לשער את גודל העיכובים בתקומתנו אילולא קיום הרבנות הראשית לפני כן.
ניתוק מהסמכות העליונה
עתה באים אנשים שונים, בלתי מרוצים מתפקוד פקידים מסוימים ומנסים להרוס ולהמעיט את כוחה של הרבנות, טוענים ששירתו בצבא, דבר שאיננו זר לנו, ובשם זכות זו טוענים בעלות על נישואיהם של חלק מעם ישראל!!!
רבנו הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל היה רגיל לומר "אין לנו שום דבר נגד החרדים אבל בדבר אחד לא נוכל למחול להם, במה שיכניסו את הרפורמה לתוך המדינה".
ברגע שפלג בעם מקים את מערכת הכשרות הפרטית שלו, אחר כך את מערכת הנישואין והגירושין, אפילו אם כל הפעילויות נעשו ע"פ כל כללי השולחן ערוך אבל בניתוק מהסמכות העליונה שהיא הרבנות הראשית לישראל, אין להתפלא אם יבואו גופים אחרים, כולל רפורמים, וידרשו "עצמאות" לעצמם ואם כך אין עם ישראל וגם השפעת התורה תהיה בסכנה ח"ו.
אלא שהמכונים "ציוניים" טוענים "מדוע מאפשרים זאת לחרדים?" שאלה צודקת בהחלט. אבל לא מפני שפלוני גנב ומסתובב חופשי לעיני השוטר, מותר לי לגנוב!
כל הארגונים הגרורותיים הללו פועלים על פי השטות של המכוּנים "חרדים". כמה מאות אברכים מחוגים אלו פושטים בכל יום בין מנחה לערבית לבתי כנסיות של עמך בית ישראל, מלמדים כמה הלכות, וחוזרים מהר לשכונותיהם, ואינן מוכנים לגור בין אותם היהודים התמימים שומעי לקחם.
כך רבני יישובים יוקרתיים ציוניים יוצאים בכל שבוע לערב או שניים לערוך חופות לזוגות רחוקים ואינם טורחים לבקש לשמש ברבנות שכונות אותם היהודים שהם משיאים.
לא נהיה לבנון
במשך עשרות בשנים הציבור הדתי הלאומי החזיק, ניהל ורומם את חשיבות המועצות הדתיות ואת רבני השכונות והערים. לפני דור פסקו אנשי אמנה וזנחו את מקומה של הרבנות לאחרים לא תמיד בעלי ראייה כלל ישראלית.
במקום להפוך את מדינתנו ללבנון תרבותי, שכל פאלנגא שולטת על סמטה מסוימת, בואו לערי ישראל לגור בהן, להשפיע במשך כל השנה על כל אחינו הצמאים ליהדות וליראת שמיים ודירשו מעצמכם להיות ממשיכי דרכו של הרואה הגדול מרן הרב זצ"ל ותיפשו מקומות השפעה בכל אתר ואתר, לשם הרמת קרן הרבנות וקרן התורה לאומה כולה.
==
הרב יוסף זייני הוא רב שכונה ד' באשדוד וראש ישיבת אדר היקר.
מה דעתך בנושא?
9 תגובות
0 דיונים
00:28 21.02.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
קובי
הרב זיני הוא מגדולי תלמידי החכמים בדורנו ענו גדול מתלמידי מו"ר הרב צבי יהודה זצ"ל וכל מה שכתוב בכתבה זו היא אמת מוחלטת.
00:09 15.02.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ד.ב
הרב כותב: "אין שום היתר לחשוב או לפעול ח"ו בפגיעה כלפי האומר דיבורים קשים ומזלזלים בחלק ניכר של העם" אז איך זה שעל נוער הגבעות מותר לחשוב כאלה מחשבות? ובכלל,...
הרב כותב: "אין שום היתר לחשוב או לפעול ח"ו בפגיעה כלפי האומר דיבורים קשים ומזלזלים בחלק ניכר של העם" אז איך זה שעל נוער הגבעות מותר לחשוב כאלה מחשבות? ובכלל, למה את הממשלה ושריה חייבים לדון תמיד לכף זכות ,גם שהם עושים מעשים קשים ביותר כנגד התורה וישוב הארץ ולעומת זאת ,אנשים שפועלים לחיזוק הארץ והתורה "זוכים " כל הזמן לביקורת קשה מצד הרב. הרב מכיר את כל נוער הגבעות? האם כולם רובם פועלים כנגד הצבא? האם אפשר להגיד שתושבי אשדוד הם רוצחים ,אנסים וגנבים בגלל שהיו שם מקרים כאלו? יצא לי לקרוא פעמים רבות מאמרים, גילויי דעת וכדומה של הרב, ולצערי הרוח הנושבת בחלקם הגדול היא זאת שתיארתי. לא זכור לי שהרב משתמש בביטויים קשים כנגד החלטות רעות של הממשלה. האם זו היתה דרכו של הרב צבי יהודה?
המשך 14:52 17.11.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רב תושב בפריפריה
למספרים 3-4: אני מסכים לגמרי אתכם ועם הרב זייני לגבי יישובים אקסקלוסיביים ולגבי ועדות קבלה. זוהי בדיוק הסיבה שבאתי לגור בעיר. אבל אני באתי לעיר בתור תושב, כדי שהמשפחה שלי...
למספרים 3-4: אני מסכים לגמרי אתכם ועם הרב זייני לגבי יישובים אקסקלוסיביים ולגבי ועדות קבלה. זוהי בדיוק הסיבה שבאתי לגור בעיר. אבל אני באתי לעיר בתור תושב, כדי שהמשפחה שלי יתרום בדיוק כמו שכל התושבים אמורים לתרום, כל אחד בדרכו. לא באתי בתור רב עיר ולא בתור רב שכונה ולא בתור גרעין תורני. וטוב שכך, כי אף אחד מהם לא נבחר ע"י התושבים. וכל אחד מהם מפריעה לקהילות שמתארגנות בשטח. לדוגמה, אם מישהו בשכונה ד' באשדוד מנסה להקים קהילה תורנית, אבל בדרך תורנית אחרת מהרב זייני, האם הרב יברך אותם ויעודד אותם? האם הוא יהיה רבם במלוא מובן המילה כמו שהחוק וההגינות מחייבים אותו? או האם ישתמש בכוחו הבלתי-מעורער (מנוי לכל החיים) כדי להחליש את הקהילה הזו ולפסול אותה? אני מקווה שהרב זייני יבחר בדרך הראשונה והחיובית, אבל לצערי רבים מרבני הערים והשכונות ואף חלק מראשי הגרעינים התורניים בוחרים דווקא בדרך השלילה. לגבי הפחד מהריפורמים, זה לא הפחד האמיתי. הפחד האמיתי שקהילות ישראל אינן חופשיות היום לבחור את הרבנים שהם באמת רוצים. זהו אסון הרבה יותר רציני מבחינה תורנית מהפחד המדומה מהריפורמים.
המשך 23:22 15.11.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אלעד
ההשואה האבסורדית בין נוער הגבעות (משני חוק ומנצלים אותו לדבר עברה) לבין אותם רבני צהר שלא מקימים יהדות חדשה לא חוטאים תחת הממסד הרבני העירוני ולא מרחיקים את היהדות החילונית הם...
ההשואה האבסורדית בין נוער הגבעות (משני חוק ומנצלים אותו לדבר עברה) לבין אותם רבני צהר שלא מקימים יהדות חדשה לא חוטאים תחת הממסד הרבני העירוני ולא מרחיקים את היהדות החילונית הם המקרבים הם הרבנים שאנו הציבור חילוני הרבה יותר יכולים לקבל הם לא כופים עלינו את דעתם אלה מציגים אותה ולצערי רוב רבני הערים רחוק שנות אור מן ה''עם'' שבוע טוב
המשך 23:30 14.11.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יהדי
הרב הגיע לפני 21 שנה מתוך רצון להשפיע מתורת הרב בעיר חשובה וגדולה.שכונה כאן זה 20,000 איש !! הרב חלוץ הגרעינים התורניים (לא היה עוד כזה מושג) ופעל מול קשיים...
הרב הגיע לפני 21 שנה מתוך רצון להשפיע מתורת הרב בעיר חשובה וגדולה.שכונה כאן זה 20,000 איש !! הרב חלוץ הגרעינים התורניים (לא היה עוד כזה מושג) ופעל מול קשיים ותככים ושנאות ,אבל השפיע רבות באיכות ובכמות.חשוב שיישמע קולנו ונהיה בכל הערים ולהשפיע.קודם כל על הדתיים והמסורתיים ולהתרומם להבנת אמונת עיתנו וגם על הציבור החילוני.היציאה להתיישבות חשובה מאוד אבל נוצר חלל ונתק שצריך לתקן ולבוא.אז כן - אפשר להשפיע גם מתוך רב שכונה.תפקיד הרבנות הוא חשוב ואילו היינו בתוך העם אולי לא היינו נעדרים משם בדור האחרון.
המשך 20:21 14.11.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
י
פוליטיקה זה ניהול החיים הציבוריים ואל לנו להפקירה.פעם הציונות הדתית בלטה בערים והיום ש"ס השתלטה ויש לחשוב על הסיבות.הרב לא מצדד בחרדים שהשתלטו על הרבנות אלא נוגע בנקודה חשובה...
פוליטיקה זה ניהול החיים הציבוריים ואל לנו להפקירה.פעם הציונות הדתית בלטה בערים והיום ש"ס השתלטה ויש לחשוב על הסיבות.הרב לא מצדד בחרדים שהשתלטו על הרבנות אלא נוגע בנקודה חשובה של נטישת רבבות אלפי עם ישראל והתגוררות ביישובים נפרדים עם ועדות קבלה וכעת נוקטים שיטות חרדיות במקום לבוא ולחיות ולשנות ההשתלטות החרדית שנבעה בין היתר מנטישה שלנו.כמו כן התנגד לפעול בצורה של פלנגות שפורר את ערך הכלל.אולי לא הבנת אבל שיטות אלו מביאים הרפורמהת כי כאשר כל אחד יעשה כשרות גלאט משלו ללא אישור רבנות אז גם הרפורמים יעשו כשרות שתפיל הרבה אחרים(לכן החרדים עוד שמים גם רבנות),וכן נישואים - מחר יבואו הרפורמים נגד הרבנות וכך הלאה.לצערי,כפי שזה נראה עם ישראל ויתר לגמרי על יו"ש ולא השכלנו להסביר הערך שבה וכמובן וועדות קבלה.אז יש התיישבות אדירה וקדושה אבל מנותקת והעם אבודץאללולא רשעת הפלסטינים מזמן היה עם ישראל מחזיר הכל.תפקידנו לחבור לעם ולרוממו להכרות האמיתיות ולא רק שיקולי ביטחון אלא הכרת עצמנו וערך ארצנו מתוך התורה הגואלת.לידיעתך,העם אכן צמא מאוד לתורה הזאת דווקא!!! זו חובתינו.כך רצה הרב זצ"ל בכוונתו לתנועת "דגל ירושלים".
המשך 16:16 14.11.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
י
16:00 14.11.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רב תושב בפריפריה
להיות רב שכונה, כמו להיות רב עיר, זה מנוי פוליטי (הרי לא התושבים עצמם מצביעים עבורו) וזה לכל החיים. אין הרב צריך לתת דו"ח לאף אחד, כי לא בוחרים בו...
להיות רב שכונה, כמו להיות רב עיר, זה מנוי פוליטי (הרי לא התושבים עצמם מצביעים עבורו) וזה לכל החיים. אין הרב צריך לתת דו"ח לאף אחד, כי לא בוחרים בו מחדש כל 5 שנים כמו ראש עיר. חבל שרב שכונה בא לתקוף את המתנדבים של "צהר" שקופצים לעיר לערוך חתונה. קודם כל, רב שבא מיישוב כדי לערוך חופה יבורך! אבל בתור רב שגר בעיר דרומית וערך לא-מעט חופות בשביל צהר, ויש עשרות או אפילו מאות כמוני, אני יכול להגיד שכל המאמר הזה הוא דמגוגיה בגרוש. אנחנו, רבני צהר בערים, אין לנו מפתח פוליטי כדי להימנות לרבני עיר ורבני שכונה. ואנחנו גם לא רוצים מפתח מושחת כזה! אנחנו רוצים להיות רבני קהילה עבור קהילות שבחרו בנו באופן ישיר, אנחנו רוצים לתת דו"ח תקופתי לציבור ורק לשרת את הקהילה כל עוד היא רוצה בנו (ולא מנוי לכל החיים). ואנחנו גם רוצים שכל זוג שמתחתן, לא משנה אם הם דתיים או חילונים, יבחר באופן חופשי איזה רב יערוך את חופתו. רבני הערים והשכונות: תתביישו מהמערכת הנוראית שבה אתם משרתים! הכוח רק משחית כאשר אין צורך לתת דין וחשבון לציבור באופן ישיר ובקביעות. כאן כדאי לכולנו ללמוד ישירות מחכמי אומות העולם שאמרו: Power corrupts, and absolute power corrupts absolutely. גם תלמידי חכמים גדולים שבאים עם כוונות טובות עושים מעשי שחיתות כאשר יש בידם כוח רב מדי. חכמה זו היא המפתח להבין את הרבנות הממסדית בישראל.
המשך 19:54 10.11.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר