אושר בטרומית: חופשה לאבות מהלידה ועד הברית - סרוגים

אושר בטרומית: חופשה לאבות מהלידה ועד הברית

ברוב של 29 תומכים מול 0 מתנגדים עברה היום בקריאה טרומית הצעת החוק של ח"כ אורי אריאל - חוק "חופשת אבהות" המאפשר לאבות לקחת ימי חופשה לאחר לידת ילדיהם עד שמונה ימים לצורך סיוע ליולדת והתארגנות בבית. במקרה של לידת בת ינתנו רק שבעה ימי חופשה.

אושר בטרומית: חופשה לאבות מהלידה ועד הברית

מליאת הכנסת אישרה בצהרים (ד') בלי התנגדות, את הצעת חוק של ח"כ אורי אריאל, לפיה יוכלו אבות לצאת לחופשה לאחר שנשותיהם ילדו.

לאחר לידת בת יצאו האבות לחופשה של שבוע, לאחר לידת בן יתווסף לחופשה יום נוסף – לשם ברית המילה.

לפי הנוסח שאושר היום, ימי החופשה ימומנו על חשבון ימי המחלה הצבורים לעובד, אולם על פי הסכמה בין ח"כ אריאל לבין משרד האוצר מקור המימון עשוי להשתנות.

על פי החוק הקיים כיום, אמהות טרית זכאיות לחופשת לידה בת שלושה חודשים, בתשלום מהביטוח הלאומי, כשיש להן אפשרות להמשיך את חופשת הלידה בשלושה חודשים נוספים ללא תשלום, על מנת לטפל ברך הנולד.

גם האב רשאי לנצל ימי מחלה, כדי לסייע בטיפולים ובבדיקות הקשורים בהריון רעייתו, וכן בלידה. אלא שלאחר הלידה, ראשי האב לנצל רק עוד יום חופש אחד מימי המחלה.

הצעת החוק החדשה באה להרחיב את אפשרויות ניצול ימי המחלה עד שמונה ימים לאחר הלידה.

ח״כ אורי אריאל: ״הצעת החוק שאושרה היום, פועלת לשיוויון זכויות ומתקנת עוול שנעשה הפעם לגברים שהיו מופלים לאחר לידת ילדיהם."

"כעת גם האבות המתרגשים יוכלו לפנות את זמנם לסייע לנשותיהם לאחר הלידה ולהתכונן לקראת כניסת העולל החדש לביתם. אני שמח שגם במשרדי הממשלה מבינים את הצורך בכך ופועלים יחד איתי לקידום החוק״.

הוספת יום החופשה בלידת בן, אינה נובעת ממניעים שוביניסטיים, אלא כמו שאמר ח"כ אריאל "הפער בין מספר הימים עקב לידת בת ללידת בן, נועד לאפשר להורים לבנים לקיים בנחת את מצוות ברית המילה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
גאוני!
| 09-11-2011 20:38
ישר כח ותודה רבה! כל-כך נכון ונצרך, איך לא עשו את זה קודם?...