מה עושים כשהתינוק תמיד רעב? - סרוגים

מה עושים כשהתינוק תמיד רעב?

האם מסוכן ללדת תינוק גדול בלידה רגילה? ומה עושים כשהתינוק רעב? רופאי המרכז הרפואי מעיני הישועה משיבית לשאלות הציבור בנושא הורות ולידה

מה עושים כשהתינוק תמיד רעב?
  (אילוסטרציה: שאטרסטוק)

יציאות בהנקה- מה ניתן לעשות?

שאלה: כבר שבועיים שלבן שלי בן החודשיים (בהנקה בלבד) יש יציאות בצבע ירוק זית/דשא כהה, והוא מראה סימני רעב גם לאחר הנקה. בהמלצת אחות טיפה נתתי בשתי האכלות בקבוק, והיציאות היו תקינות (חרדל גרגירי). לאחר מכן נתתי הנקה, ושוב היציאות חזרו לירוק בקבוק/דשא. מה הגורם לכך, ומה עלי לעשות?? אני ממש לא רוצה לוותר על ההנקה!

תשובה: באופן כללי, לצבע הצואה אין משמעות רבה אם התינוק עולה היטב במשקל ומרגיש טוב. לכן קשה לתת תשובה בלי לדעת איך העליה במשקל. אם הכל תקין- הצבע חסר משמעות. אבל אם יש רושם של עליה מועטה במשקל, או תינוק שלא מרגיש טוב, צריך לטפל במצב לגופו של עיניין.

אם חסר חלב, צריך לפעול להגברת ייצור החלב על ידי שיפור ההנקה, שאיבות לאחר ההנקות, וכו'. לעיתים אין ברירה אלא להוסיף תמ"ל. אם התינוק באי שקט, או שיש ריבוי יציאות יותר מהרגיל, יתכן וזה שלשול, ואלי הוא רגיש למשהו שהאמא אוכלת. אם הקושי נמשך, אני ממליצה לקבוע תור למרפאה כדי לברר את הנושא. אבל אני חוזרת: אם הכל תקין, התינוק עולה היטב במשקל ומרגיש טוב- לצבע אין משמעות מיוחדת.

(משיבה: ד"ר מירה ליבוביץ)

חיידק CMV- האם עלי להיזהר מבני המשפחה?

שאלה: אני בשבוע 13 להריון חמישי, וגיסתי בהריון גם כן, בשבוע 30. לפני כחודש וחצי גיסתי נדבקה ב-CMV מבנה בן השנתיים. (הווה אומר- 2 בני משפחה דבוקים). נכון ללפני חודש, אין לי נוגדנים ל-CMV, ולא היו לי בהריונות הקודמים. האם עלי להיזהר ולהתרחק בשלב זה מקרובי המשפחה האהובים, או שמא יש כללי הגיינה אשר מחסנים היתכנות ההדבקה?

תשובה: ילד או מבוגר החולים ב-CMV יכולים להדביק אחרים גם חודשים רבים לאחר המחלה. אולם, וכאן החדשות הטובות, על מנת שתיווצר הדבקה- צריך יותר מאשר מגע מקרי\ אלא נדרש לרוב מגע הדוק יותר עם הפרשות הגוף. לכן, אני לא רואה כל מניעה למפגש משפחתי. אני כן מציע לא להתחבק ולא להתנשק (ואם מדובר בילד לא להחליף לו חיתול או לרחוץ אותו), ואחרי מגע (נניח לחיצת יד) לרחוץ ידיים.

(משיב: ד"ר דורון רוזן)

תינוק גדול בלידה- מה הסיכויים ללידה רגילה?

שאלה: ילדתי לפני שנה וחצי תינוק בניתוח, מאחר וטענו שיש האטות בדופק. זהו מצב שיש לי בכל לידה, ואף פעם לא הגיע לניתוח עד אז. עכשיו אני צריכה ללדת שוב, ורוצה לדעת האם יש סיכוי ללידה רגילה? או שמיד יתחילו להפחיד אותי שלא כדאי? בדרך כלל התינוקות שלי גדולים (מעל 4 ק"ג), ועכשיו אני בשבוע 35 עם הערכת משקל של 2.5 ק"ג.

תשובה: אחרי ניתוח קיסרי יש סיכון מסויים לקרע של הרחם בזמן צירי לידה. אי לכך אנחנו בודקים את דו"ח הניתוח הקיסרי, כדי לחפש אם היו ממצאים בניתוח שמעלים את הסיכון לקרע כזה. מעיון בדו"ח הניתוח שלך ששלחת, מהלך הניתוח היה תקין לחלוטין. אי לכך, אם תתחיל לידה באופן ספונטני כשהעובר מוערך פחות מ-4 ק"ג והתנאים יתאימו, בהחלט ניתן יהיה לאפשר ניסיון לידה רגילה בע"ה.

אחד מגורמי הסיכון הנוספים לקרע של הרחם בלידה אחרי ניתוח הוא עובר שמשקלו מוערך מעל 4 ק"ג. אם כשתגיעי ללידה ההערכה תהיה שהעובר הוא בגודל כזה (כפי שהיו בלידות האחרונות שלך), ההמלצה תהיה לסיים את ההריון בניתוח קיסרי חוזר, על מנת למנוע את הסכנה של קרע של הרחם.

בכל מקרה, רצוי שתגיעי למרפאת טרום ניתוח לדון עם רופא בכיר על האפשרויות שעומדות לפניך של סיום ההריון באופן בטוח ונעים ככל האפשר.

(משיבה- ד"ר לינדה הראל)

=======================

ד"ר מירה ליבוביץ' היא מומחית ברפואת משפחה והנקה, העובדת במחלקת יולדות של המרכז הרפואי מעיני הישועה.

ד"ר דורון רוזן הוא מנהל מחלקת רפואת האם והעובר במרכז הרפואי מעיני הישועה, המתמחה בניהול הריונות בסיכון וסיבוכי הריון.

ד"ר לינדה הראל עובדת כסגנית מנהל באגף נשים ויולדות של המרכז הרפואי מעיני הישועה.

לפרטים נוספים בנושא- היכנסו לאתר הרשמי של המרכז הרפואי מעיני הישועה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו