בן הזוג נולד מחדש: פרשת 'תזריע' בראי הזוגיות - סרוגים

בן הזוג נולד מחדש: פרשת 'תזריע' בראי הזוגיות

עלינו לראות כיצד בן/בת הזוג נולד כל שניה מחדש. כך לא נישחק, לא נפסיק להתרגש, האהבה תתעצם ותכסה את כל הפשעים, האמון בטוב ובכוונות הטהורות יגדל, וכך נפרח ביחד

author-image
בן הזוג נולד מחדש: פרשת 'תזריע' בראי הזוגיות
  (צילום: שאטרסטוק)

 

חיים חדשים, ההתרגשות בשיאה, כולם עומדים מסביב לפלא החדש שיצא לאוויר העולם. אך מה נשאר ממנה, מאותה התרגשות מופלאה, ארבע שנים מאוחר יותר כשהתכשיט המופלא ניסה להכין שוקו לבד והשאיר עקבות לא רק במטבח, אלא גם בסלון.

פרשתנו 'תזריע', פותחת בתורת היולדת – הקורבנות שעליה להביא לבית המקדש, ודיני טהרתה. אך 'יולדת' איננו אך ורק גדר הלכתי-טכני, מדובר בעמדת נפש שעלינו לאמץ ולהמשיך גם לאחר הלידה, גם גברים וגם נשים.

כששאל ר' יוחנן בן זכאי את תלמידיו מהי הדרך הטובה שבה צריך לדבוק האדם נתנו לו תלמידיו מספר תשובות, אך מיוחדת ושונה הייתה תשובתו של ר' שמעון בן נתנאל: "הרואה את הנולד". לראות את הנולד זו דרך חיים מיוחדת במינה – לחיות יום יום, שעה שעה, בחדר לידה. להתלהב כל פעם מחדש, לא לראות שום דבר כמובן מאליו, ולדעת שגם עכשיו יכולים לצאת החוצה דברים גדולים בבת אחת.

בחיי הזוגיות חשובה מאוד עמדת הנפש הזאת, עלינו לראות כיצד בן/בת הזוג נולד כל שניה מחדש. כך לא נישחק, לא נפסיק להתרגש, האהבה תתעצם ותכסה את כל הפשעים, האמון בטוב ובכוונות הטהורות יגדל, וכך נפרח ביחד. ניוולד מחדש, נצא לאוויר העולם מלאי התחדשות והתרגשות, עד הפעם הבאה – השניה הבאה – ושוב ניוולד, ושוב נתחדש, ושוב נתרגש.

=======

הכותבת היא הראלה ישי, שדכנית ותיקה ובעלת רשת משרדי השידוכים דו-לב, ומחברת הספרים 'סטטוס: בזוגיות' ו'שניים סוכר'

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חזל קראו לאשה בתי.לכן לאיש קוראים בן.
יפה יוסף | 03-05-2018 21:54
צריך להתייחס לאשה כמו בתו ממש והאשה תתייחס לבעלה כבנה.זה המצב הנכון.