מיכלי'ס: בירת הבצק והגבינות|ביקורת מסעדות

מיכלי'ס: בירת הבצק והגבינות|ביקורת מסעדות

הייתה רק דרך אחת לסלק את התסכול מהעשן שעלה מהמנוע – שילוב של בצק וגבינה.אז ביקרנו במיכלי'ס, בית קפה וקונדיטוריה במודיעין, וגילינו מקום שהוא שילוב נהדרשל לוקיישן ואווירה נהדרת, עם אוכל מעולה המוגש ברוחב-לב

מיכלי'ס: בירת הבצק והגבינות|ביקורת מסעדות

כשכבר כמעט הגענו למודיעין, היה נדמה לנו שמתחיל לעלות עשן מהמנוע. מה שגרם לנו לחשוב כך, היה עשן, שראינו יוצא מהמנוע. בכוחותיהם האחרונים של הרכב, ושל העצבים שלנו, הגענו לישפרו-סנטר במודיעין, לבקר ב"מיכלי'ס", בית-קפה-קונדיטוריה, ששוכן בלב המתחם.התחלה נוראית לערב שיתגלה בהמשך כמפנק וכיפי מאוד.

בתי קפה ומסעדות באזורי תעשייה מחוץ לעיר זה ז'אנר – צריך לנסוע למקום במיוחד והסביבה בדרך כלל שוממה בשעות הערב. ובאמת, בלב מתחם מנומנם, הפציעה מיכלי'ס באור חזק, שליווה אותנו עד הכניסה בזמן שהזמנו גרר.

כאמור, מיכלי'ס הוא בית קפה וקונדיטוריה שבדיוק חוגג 4 שנים של פעילות במודיעין. קצת הגיגים מההתרשמות הראשונית שלי מהמקום – המסעדה מוארת היטב, מה שמקנה תחושה חיונית ועירנית גם בשעות ערב.

המסעדה מעוצבת בצבעי עץ חמים, שנותנים לבילוי במקום תחושה של צימר, והיא מורכבת ממתחם ישיבה פנימי, הסמוך לקונדיטוריה, וחיצוני. צוות המלצרים חייכני ונמרץ ומשרה אווירה נעימה. בקיצור, עוד לפני שטעמנו מהתפריט, קיבלנו וייב חיובי ביותר, וסימנו את המקום כקלאסי לבילוי יום שישי לבילויים עתידיים (אנחנו עצמנו הגענו בלילה באמצע השבוע). ואז הגיעו התפריטים.

מבחן הבצק

גילינו שיש מבחר מאוד רחב של מנות, בכל אחת מהקטגוריות. אמנם אני ממקם את עצמי באגף הימני-קיצוני בכל הנוגע לאורך התפריט, או יותר נכון, לקוצרו, אבל התמונות שהופיעו לצד המנות בטאבלט בו התפריט מונגש עשו עבודה נהדרת בפתיחת התיאבון שלי, אז מבחינתי מדובר בקיזוז.

הקטגריות במיכלי'ס הן המוכרות – ארוחות בוקר, סלטים, כריכים, פסטות ודגים. בנוסף מוצע תפריט טבעוני.

לקחנו מהראשונות פוקאצ'ת מיקס פטריות (58 ש"ח) וקאפלצ'ו תרד (42 ש"ח). הפוקאצ'ה מבחינתי הייתה מורה דרך – מנה שתעיד על ההצלחה הצפויה בהמשך הערב. ממסעדה המתיימרת להתכנות גם 'קונדיטוריה' ציפיתי לבצק מעולה וטרי. ואכן לא התאכזבתי.

המנה עלתה על הציפיות בכמה מובנים: תחילה, הבצק היה באמת נהדר – טרי ואוורירי, לא כבד וכזה שנעים ללעוס. שאפו. שנית, המילוי היה מאוזן וטעים. מדובר בתבשיל פטריות שמפיניון, פורטבלו ושימאגי, המוקפצות עם תרד ומוצרלה. התערובת הייתה סמיכה וגבינתית, אך עם זאת רעננה כתוצאה משילוב הפטריות. עוד נקודה שתחזור במהלך הערב – המנה הייתה גדולה באופן יוצא דופן. אגב, חשוב לציין שכבר אחרי הראשונות התמלאנו, לאור גודל המנות המפתיע, אבל התמדנו, והגענו לעיקריות, למרות כל העבודה הקשה והמאמץ הכרוך בכך :).

נתחיל בבבושקה של הסברים – הקאפלצ'ו הוא טורטליני ענק. הטורטליני הם כיסוני פסטה קטנים. חד גדיא.הקאפלצ'ו במיכלי'ס ממולא בתרד וריקוטה, ומוגש בקרם שמנת ופרמז'ן, בתערובת עם קרם ערמונים.במנה מוגשים שלושה כיסונים, בלב רוטב שמנת וקרם ערמונים, כאשר אלה לא מתערבבים זה עם זה.

הכיסונים עשויים מעולה, והתערובת נעימה. הקרם עצמו טעים ולא יוצר טעם לוואי שומני, טעם וארומת הערמונים מורגשים. לדעתי עם קצת פחות רוטב, המנה הייתה עושה עוד קפיצת מדרגה.

ים של רגשות אשם

לאור המלצת הצוות, לעיקריות הלכנו על פילה סלמון בגריל (88 ש"ח) ורביולי עיזים ושקדים (69 ש"ח).נתחיל מהדג. בשונה מדרך ההגשה המקובלת, הדג הוגש כשתי חתיכות פילה כשהעור מחבר ביניהן. שוב, מנה מפרגנת מאוד של דג.

הדג עצמו עשוי מעולה, ופסי הגריל הצרובים עליו מוסיפים לו טעם. פנים הדג עסיסי, והחוץ קריספי. הדג מוגש על מצע קרם תפוחי אדמה, לצד רוטב שמנת צלפים ועשבי תיבול. קרם תפוחי האדמה, או בקיצור, הפירה, היה עשוי טוב, וראו שהוכן נכון תוך אידוי המים ממנו. הרוטב היה מעט מלוח מדי.

רביולי שקדים עיזים – אף שלא תכננתי להזמין עוד מנה של פסטה, עם שם כזה, לא יכולתי לוותר. במילוי זוקיני, תרד, פסטו וגבינת עיזים, הרביולי מהבצק הדק שונה ומתמזג באופן נהדר עם רוטב פלפל אדום ושבבי שקדים.

הרביולי עשוי באופן נהדר, והשילוב עם רוטב הפלפלים משדרג. גם כאן, המנה ענקית ומפרגנת.

פלז'ר

הקינוחים במיכלי'ס מוכנים במקום, כשזה לעצמו לא טריוויאלי וראוי להערכה. אחרי שבירור עם שלושה מלצרים שונים הוליד את אותה תשובה, בחרתי ב'פלז'ר' – קינוח שוקולד שחיתותי.

מדובר בבסיס של קראנצ' שוקולד, עם שילוב של קרמל מלוח, קרם שוקולד מריר ושאנטי שוקולד חלב. קינוח עשיר שגורם לך לצאת מהמסעדה עם סירה של עונג וחיוך, מתוך ים של רגשות אשם.

להערות והמלצות על מסעדות: golan3873@gmail.com

=======================================================

מיכלי'ס, החרט 1, מודיעין

מתאים ל: #אירוע_משפחתי #דייט
מחיר:✰ ★ ★ ★ ★
אוכל:✰★ ★ ★ ★
שירות:★★ ★ ★ ★
אווירה:✰ ★ ★ ★ ★

כשר חלבי מהדרין בד"ץ (חוג חתם סופר) פתח תקווה08-669-1000

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תשתדלו לעשות הרבה כתבות על בתי קפה/מסעדות/בתי אוכל כשרים למהדרין
הנה העלתם לי על המפה עוד מקום | 18-04-2018 5:24
.