מסירת ארץ ישראל

ש: אם תאורטית מסירת חלק קטן של ארץ ישראל יביא שלום אמיתי, האם יהיה מותר?

ת: לא. כמו שלא תתן לשכנך את אשתך רק לשעה אחת, אם זה יביא שלום ביניכם. אך כללית, אין לעסוק בשאלות לא מציאותיות.

רוח רפאים

ש: האם רוחות רפאים קיימים ומזיקים?

ת: לא קיימים. שטויות.

נישואים פרטיים

ש: אני עומד להתחתן עם אשה שכתוצאה מזה תפסיד ביטוח לאומי גדול שמקבלת בתור אלמנת מלחמה. האם מותר לי לקדש אותה בפני שני עדים בלי רישום ברבנות?

ת: אסור. א. על פי חוק. ב. על פי הלכה. ג. גזל.

השם מיכאל

ש: אמרו לנו שלא לקרוא לבנינו מיכאל כי זה שם של מלאך?

ת: אין לזה מקור בגמרא ובפוסקים. זה שם טוב. וכן רפאל וגבריאל ואוריאל.

טעות

ש: עשיתי טעות ואיני מפסיק להתחרט ואיני מצליח להרגע זמן רב. כיצד יוצאים מזה?

ת: לדעת שהכל מן השמים לטובה.

גניבה מגוי

ש: האם מותר לגנוב מערבי?

ת: חלילה. גם גזל גם חילול השם (ע' באר הגולה חושן משפט שמח א).

מתאבדים

ש: למה קוברים מתאבד עם כולם, לא כמו שנפסק?

ת: אולי התחרט אולי היה חוסר שפיות (ערוך השלחן יו"ד שמה ה).

פייסבוק פולארד

ש: אני יודע שאין להשתמש בפייסבוק אבל האם מותר להצטרף לפייסבוק למען פולארד וכן להפיץ את הדף "פולארד – גם לי איכפת" בפייסבוק?

ת: כללית, אין לעסוק בפייסבוק, אך גם זה פיקוח נפש בפייסבוק כשר לכן אפשר להצטרף. וכן מי שממילא נמצא בפייסבוק, ודאי יפיץ לחברים.

שירים בלועזית

ש: מה הם השירים בלועזית שמותר לשמוע?

ת: שלשה תנאים. מילים כשרות. רמב"ם פירוש המשניות אבות א יז. ב. מנגינה כשרה, שאינה מעוררת יצרים נמוכים. אגרת הרמב"ם לחכמי ארם צובה. ג. זמר כשר, יהודי מקיים תרי"ג מצוות וגוי מקיים ז' מצוות בני נח. עיין שו"ת אגרות משה (אה"ע א צו) ושו"ת משנה הלכות (ו קח).

הימורים

ש: האם להמר בוינר ובטוטו ובלוטו?

ת: לא טוב. כדין משחק בקוביה. גם יש חילול שבת (שו"ת שאילת שלמה ג רא).

מזוזה

ש: האם מזוזה שנפלה נפסלה בכך?

ת: לא.

מטפלת

ש: יש לנו מטפלת לתינוק, אשה אורתודוקסית, אך מניחה טלית ותפילין?

ת: אין זה פוסל אותה להיות מטפלת. העיקר שהיא גננת.

סיפורי צדיקים

ש: האם קריאת סיפורי צדיקים זה לימוד תורה?

ת: כן. אך יש מדרגות בלימוד.

הפרשה משני בצקים

ש: האם אפשר להפריש חלה משני בצקים אשר כל אחד 1 ק"ג מחוברים בקערה או מפה, אך הם מטעמים שונים?

ת: בתנאי שאינם טעמים סותרים, כגון מר ומתוק.

מוהל לא דתי

ש: מי שנימול על ידי רופא לא דתי, המילה חלה או צריך הטפת דם ברית?

ת: מחלוקת (שו"ע יו"ד רסד, א. רמ"א שם. חידושי רע"א שם. עי' שו"ת ממעמקים א ח).

שינה

ש: האם נכון ששינה עם גרביים פוגעת במאור עיניו של אדם?

ת: הבלים. אדרבה, זה צנוע.

הקשר בין רפורמים לחב"ד

ש: האם מותר להכנס לבית כנסת רפורמי שלא על מנת להתפלל?

ת: לא.  מראית עין (שו"ת אגרות משה או"ח ב מ.  ע' שם ג כה – רשם מ"צ).

ש: אבל הם יהודים?

ת: ודאי.  יהודים אהובים.  אך דרכם לא נכונה.

ש: אם כך.  גם אסור להכנס לבית כנסת של חב"ד?

ת: מה הקשר בין רפורמים לחב"ד ? חב"ד הינם יהודים צדיקים ויראי שמים.

סדור בסלולרי

ש: מותר לי להכנס לשירותים עם סידור שיש לו תוכנה של סידור?

ת: מותר (שו"ת אגרות משה יו"ד א קעג. שו"ת שאילת שלמה ד רלז).

שוויון בבית

ש: האם זה נכון שאשה צריכה רשות בעלה כדי להשתמש בכל דבר בבית כרצונה?

ת: לא. המנהג שהכל משותף. וכן כתוב ב"תנאים".

אשה ותפילין

ש: אשה יכולה לצבוע רצועות תפילין?

ת: כן. שו"ע או"ח לג מ"ב כג.

ציצית על סוודר

ש: האם סוודר צריך ציצית, הרי יש לו ארבע פינות?

ת: לא. צריך 2 קדימה 2 אחורה.

שרשרת שנפלה

ש: שמעתי שאין לענוד שרשרת שנפלה לי שלש פעמים?

ת: אמונות תפלות.

ביטוח רפואי

ש: האם לעשות ביטוח רפואי מושלם?

ת: כן. חשוב מאד. חיוני על כל צרה שלא תבוא (עיין רבי אברהם בן הרמב"ם, המספיק לעובדי השם, שער הבטחון. קובץ תשובות מהגרי"ש אלישיב ח"א ).

מראה שבורה

ש: מותר שתהיה מראה שבורה בחדר?

ת: אין בעיה.