שלח מאשים: "היינו צריכים לפעול בסוריה כבר מזמן" - סרוגים

שלח מאשים: "היינו צריכים לפעול בסוריה כבר מזמן"

ח"כ שלח תוקף את הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, וטוען: "הוא, והדרג המדיני שמעליו, חשבו שלא תועיל כל התערבות ישראלית במה שקורה בסוריה". היום הוא אומר: "לא במלחמה, יש עוד דרכים לפעול מול אסד"

author-image
שלח מאשים: "היינו צריכים לפעול בסוריה כבר מזמן"
  (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90)

ח"כ עופר שלח (יש עתיד) תוקף את הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, וטוען: "הוא, והדרג המדיני שמעליו, חשבו שכל התערבות ישראלית במה שקורה בסוריה – לא תועיל ואולי תרע". היום הוא אומר: "לא במלחמה, יש עוד דרכים לפעול מול אסד".

בעמוד הפייסבוק שלו, מספר שלח כי ב-2012 אמר לו גנץ, בשיחה פרטית, כי ״יום אחד נצטרך לתת לעצמנו דין וחשבון מה עשינו בזמן שמעבר לגבול שלנו מתחולל טבח״, אך לפי שלח, "גנץ דיבר מהרהורי ליבו, לא לתכלית".

התערבות ישראלית לא תועיל

שלח מאשים כי "הוא, והדרג המדיני שמעליו, חשבו שכל התערבות ישראלית במה שקורה בסוריה – מעבר לקווים האדומים שנקבעו אז ותקפים עד היום, ונוגעים לאינטרסים הביטחוניים המובהקים של ישראל – לא תועיל ואולי תרע".

לדבריו, היתה רתיעה מובנת לגמרי מלסבך את ישראל במלחמת אזרחים מעבר לגבול. ומודה כי גם הוא חשב כמוהם.

אולם היום, שלח חכם יותר ודעתו השתנתה. "אני משוכנע שהיינו צריכים לפעול. לקבוע איזור אסור לטיסה, כי רק מטוסיו הרצחניים של אסד טסו אז בשמי סוריה. לפעול דיפלומטית בכל דרך, להצהיר שנגן על מסדרונות הבריחה של פליטים. רעיונות לא חסרו גם אז, ואני מודה שוב – חשבתי אחרת. או אולי לא חשבתי מספיק".

לא במלחמה, לפעול מול אסד בדרכים אחרות

שלח מבהיר, "בשאר אסד הוא האחראי הבלעדי לרצח למעלה מחצי מיליון מבני עמו, תוך שהוא מקבל הגנה מפטרוניו במוסקבה ובטהראן. ולישראל קודם כל מחוייבות להגנת תושביה וגבולותיה. אני מאמין שמלחמה חייבת להיות המוצא האחרון. אבל מלחמה אינה דרך הפעולה היחידה, וישראל איננה מדינה רגילה.

עוד אמר כי בשל כך, הוסיף ל'תפיסת הביטחון' של 'יש עתיד' את סעיף 15, הקובע כי ״לישראל, מדינת העם היהודי, מחוייבות היסטורית לפעול כמיטב יכולתה למניעת רצח עם ופשעים כנגד האנושות״.

אנחנו לא צריכים להרוג את אסד

לסיום כתב, כי "כשרוסיה נמצאת בסוריה ומלחמת האזרחים נראית על סף סיום, זה צריך להיות שיקול בפעולות שלנו. לא צריך ללכת לכיוונים פופוליסטיים כמו הכרזות שאנחנו צריכים להרוג את אסד. אבל בדיפלומטיה ובאמצעים אחרים, יש עוד מה לעשות. היום עליו דיבר גנץ הגיע כבר מזמן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ויקום הפודל של הדחליל לפיד ויקשקש את עצמו לדעת
אין עבר ואין עתיד | 09-04-2018 15:46
מפלגה של עיתונאי צעצוע. המנדטים שלהם מגיעים מרפי השכל שמאמינים למה שאומרים להם בתקשורת