"יום העצמאות והנכבה מסמנים נפיצות מתקרבת" - סרוגים

"יום העצמאות והנכבה מסמנים נפיצות מתקרבת"

ראש אמ"ן, האלוף הרצי הלוי, התייחס היום לריב הקרדיטים סביב תקיפת הכור בסוריה: "אין לנו את הפריבלגיה לעבוד לבד". לקראת חגיגות העצמאות, אמר: האירועים מסמנים נפיצות מתקרבת. תידרש לחימה עיקשת בטרור"

author-image
"יום העצמאות והנכבה מסמנים נפיצות מתקרבת"
  (צילום: מוטי קמחי)

ראש אמ"ן, האלוף הרצי הלוי, התייחס  היום (ראשון) לאיומים מאיראן, ואמר כי היא "חץ שיעי שמפלח את כל המזרח התיכון".  לקראת חגיגות העצמאות לישראל, שיגר את המסר הבא: האירועים מסמנים נפיצות מתקרבת. תידרש לחימה עיקשת בטרור".

(צילום: קונטקט)

האלוף הלוי דיבר בוועידת "ישראל, סיפור הצלחה" בבנייני האומה בירושלים, ואמר כי "איראן שולחת חץ שיעי שמפלח את המזרח התיכון, לכן רתימת המעצמות היא אינה רק אינטרס ישראלי, אלא של כל המזרח התיכון", אמר ראש אמ"ן.

לגבי החזית מול חיזבאללה, ארגון הטרור השיעי הנתמך על ידי טהרן בלבנון, הלוי אמר כי "ישראל משמרת יכולת גבוהה מאוד בחזית הצפונית, אך אין לישראל כל כוונות התקפיות מול מדינת לבנון".

הלוי המשיך עם התייחסות לזירה הפלסטינית ועם הימים המתוחים שניצבים בפתח. "חודש מאי עם יום העצמאות והנכבה מסמנים נפיצות מתקרבת, הצטברות של תסכול ואובדן דרך", הזהיר הלוי. "בתקופה זו תידרש לחימה עיקשת בטרור ולהבחין בין אזרחים לפעילי טרור".

מחמיא למוסד: בזכותם היה לישראל את הידע שאפשר תקיפה

על רקע פרסום הפצצת הכור הגרעיני בסוריה, התייחס לראשונה הלוי לריב הקרדיטים והמחלוקת המודיעינית בין המוסד ואגף המודיעין בצה"ל. "לאמ"ן יש אסטרטגיה של שותפויות, אין לנו את הפריבלגיה לעבוד לבד. דווקא אחרי הסרת האיפול, אני גאה שאמ"ן נמצא בתקופת פריחה של כל הזמנים, המרוויחים הם אזרחי ישראל. מחלוקות היו ויהיו וטוב שכך. לא נכון ולא הוגן לקחת תוצאה מוצלחת ולהציגה ככישלון לכאורה".

בהמשך החמיא למוסד על הפעולה: "רק בזכות צוות של המוסד היה למדינת ישראל בכלל את הידע שאפשר לה לתקוף. היה פה כישלון מהדהד מצד אחד. מזל שאותו קומץ לוחמים הצליח להביא את המידע הזה שלא היה לאף אחד שום מושג שהוא קיים", וטען כי מטעמי צנזורה המוסד הושם "בצל של הצל".

על תקיפת הכור בסוריה: התהליך יכול היה להיות טוב יותר

אולם סייג כי התקיפה בסוריה כי "מתוך היכרות ממה שקרה אז, כל אחד עשה את תפקידו וישנם לקחים, אבל אמר, "גם אם התהליך היה יכול להיות טוב יותר – התוצאה בסופו של דבר הייתה זהה. כמודיעין, הנטייה הטבעית היא לא לחשוף ולכן נותרו פרטים שאני מקווה שיישארו עלומים. מי שיודע בצד השני מורתע, ואני מעריך ששיקולי הצנזורה היו ענייניים ושקולים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו