ארה"ב: ניצולי הטבח בפלורידה במחאת ענק - סרוגים

ארה"ב: ניצולי הטבח בפלורידה במחאת ענק

מאות אלפים השתתפו באירועי "הצעדה למען חיינו", שנערכו בארה"ב כמחאה על הקלות שבה ניתן לרכוש נשק במדינה. הפגנות הענק אורגנו על ידי ניצולי הטבח בפלורידה, שהגיעו לאירוע המרכזי בווושינגטון

ארה"ב: ניצולי הטבח בפלורידה במחאת ענק
  משתתפי המחאה בוושינגטון (צילום: עמוד הטוויטר Business insider)

מחאות ענק בארה"ב: מאות אלפי אנשים השתתפו באירועי "הצעדה למען חיינו" שנערכו אמש ברחבי המדינה. המשתתפים בהפגנות מחו נגד חוקי הנשק בארה"ב, המאפשרים כמעט לכל אחד לרכוש נשק בקלות, ונגד הכוח של ארגון הרובאים האמריקני (ה-NRA) הפועל להשאיר את החוקים כפי שהם- גם לאחר סדרת אירועי הירי הקשים בארה"ב במהלך השנים האחרונות.

הפגנות הענק אורגנו על ידי ניצולי הטבח הקטלני שהתרחש בתיכון בעיר פארקלנד בפלורידה, במסגרתו 17 תלמידים נהרגו ועשרות נוספים נפצעו. בחודש שעבר מאז האירוע תלמידי בית הספר פעלו ברשת ללא הפסקה, קראו לאמריקנים לצאת לרחובות ולהפגין. אירועי מחאה התרחשו במעל 800 ערים בארה"ב, ביניהם ניו יורק ולוס אנג'לס. כמו כן התרחשו הפגנות גם בערים נוספות בעולם, ביניהם לונדון, פריז, וטוקיו, שהביעו תמיכה עם התלמידים האמריקנים.

הניצולים שארגנו את המחאה השתתפו באירוע המרכזי שנערך בוושינגטון, שם נשאו נאומים לזכר חבריהם שנספו וקראו לחברי הקונגרס לפעול לשינוי חוקי הנשק. אמה גונזאלס, אחת ממארגנות המחאה שאף נפגשה עם הנשיא טראמפ לאחר הטבח, הקריאה את שמות ההרוגים, ואז עמדה בדממה על הבמה במשך 6 דקות ו-20 שניות- פרק הזמן המדויק שעבר בין תחילת אירוע הירי בפלורידה ועד שהיורה עזב את מתחם בית הספר.

https://www.youtube.com/watch?v=l_RB_3Oqk7c

צפו בנאום המלא מוושינגטון

"בפרק הזמן הזה היורה הספיק להרוג 17 אנשים, עזב את הנשק שלו, ברח מבית הספר והסתובב חופשי במשך שעה לפני שנעצר" סיפרה לקהל לאחר מכן. "תילחמו על החיים שלכם, לפני שזה הופך לתפקיד של מישהו אחר".

"העם דורש חוק שאוסר על מכירה של רובי תקיפה, איסור על מכירת מחסניות עם קיבולת גבוהה, וחקיקת חוק לבדיקות רקע אוניברסליות של כל מי שרוצה לקנות נשק" הוסיף התלמיד קמרון קסקי. בדבריו ניצול הטבח גם פנה לחברי הממשלה, והזכיר כי בחירות האמצע לקונגרס ולסנאט ייערכו בנובמבר הקרוב. "תעמדו לצדנו- או שתראו את הבוחרים מגיעים לקלפיות" איים. "או שתייצגו את העם- או שתלכו הביתה".

רבים מהמשתתפים בהפגנות היו בני נוער, כשחלקם הגיעו מרחוק כדי להשתתף באירוע ההמוני. "אנחנו האנשים שמפחדים ללכת לבית ספר כל יום, בגלל שאנחנו לא יודעים אם אנחנו הבאים בתור" סיפרה לורן טילי בת ה-17, שהגיעה לוושינגטון מקליפורניה כדי להשתתף בעצרת המרכזית. "המסר העיקרי שלנו הוא שאנחנו לא נשתוק. אנחנו נמשיך להילחם. הדור שלנו רוצה שינוי".

 

קרוב למיליון אנשים פקדו את רחובות הבירה- ובכך הפכו את האירוע למחאה הגדולה ביותר בארה"ב בשנה האחרונה. משתתפים רבים התפעלו מהמאמץ של תלמידי התיכון, שניצלו את חופשת הסמסטר בבית הספר כדי לארגן את המחאות ההמוניות. "אני מקווה שהילדים האלו יצליחו להוביל לשינוי שכולנו צריכים" אמרה סוזאן ווילסון, ששכלה את בתה באירוע ירי בשנת 1998, בראיון לתקשורת המקומית. "הגיע הזמן כבר. אם הממשל לא יעשה זאת עכשיו- נחליף אותם בבחירות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו