צפו: בית החולים מציין 70 שנה לתקיפת שיירת הדסה - סרוגים

צפו: בית החולים מציין 70 שנה לתקיפת שיירת הדסה

המרכז הרפואי הדסה הר הצופים ערך אמש אירוע לציון 70 שנה למתקפה הרצחנית על שיירת הדסה, שהותקפה בזמן שעשתה את דרכה להר הצופים. באירוע צוות בית החולים, ההנהלה והמשפחות השכולות השלימו לראשונה את המסע

צפו: בית החולים מציין 70 שנה לתקיפת שיירת הדסה
  טקס לזכר קרבנות שיירת הדסה (צילום: אבי חיון\דוברות הדסה)

צועדים לזכרם: המרכז הרפואי הדסה הר הצופים ערך אמש אירוע לציון 70 שנה למתקפה הרצחנית על שיירת הדסה, במסגרתה ערכו צעדה מרגשת. בצעדה השתתפו בני המשפחות השכולות, מנהלת בית החולים ד״ר תמר אלרם ומנכ״ל הדסה פרופ׳ זאב רוטשטיין, עובדי בית החולים, הציבור הרחב ותלמידי תיכון כפר אדומים, שהשלימו לראשונה את מסלול שיירת הדסה- שנפלה בשכונת שייח גראח כאשר הייתה בדרכה להר הצופים בשנת 1948.

https://www.youtube.com/watch?v=FfP56lodI_4

תוצאותיה הקשות של אותה מתקפה היו בלתי נתפסות ומן החמורות שידעה מדינת ישראל. 78 איש ואישה נהרגו בה, בהם לוחמים, רופאים, אחיות, סטודנטים, נהגי משוריינים אשר סבלו ממוות איטי כאשר רכביהם נשרפים במהלך שש שעות בהן לא ניתן היה להתקרב ולהצילם.

המרכז הרפואי הדסה הר הצופים מארגן מדיי שנה יחד עם אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הבטחון את הטקס הרשמי לזכרם של הנספים בגן האנדרטה שבבית החולים, אך השנה בחרו להוסיף גם את הצעידה הסמלית לזכר אלו שלא הצליחו לסיים אותה. אל הצעדה הצטרפו גם תלמידי תיכון כפר אדומים, אשר למדו על סיפורה של שיירת הדסה לאורך החודשים האחרונים ואף השתתפו בהדרכה לאורך המסלול.

"לרגל ציון 70 שנה לאירוע הקשה והמכונן בתולדות מדינת ישראל, בו ספגנו את מספר האבדות הגבוה ביותר בארוע טרור יחיד- 78 חללים, החלטנו להשלים את דרכה של שיירת הדסה", אמרה ד"ר תמר אלרם, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים. "כאן בדרך להר הם נשרפו חיים, כאן הסתיימו חייהם בדרך הקשה ביותר שניתן לחשוב עליה".

טקס האזכרה בסיום הצעדה (צילום: אבי חיון\דוברות הדסה)

"הבוקר אנשי הדסה ובני המשפחות השכולות סיימו עבורם ולזכרם את הדרך, כאשר אנשי מרכז 'ראשית ירושלים' תיבלו וסיפרו לנו בדרך על קורותיהם של האנשים המיוחדים שאינם איתנו עוד" הוסיפה. "אותם אנשים מסמלים עבורנו, 70 שנה אחרי מותם, את הגבורה ואת המחויבות שלנו להמשיך ולכונן רפואה מובילה בישראל, ובהר הר הצופים בפרט. אני מגיעה בכל בוקר להדסה הר הצופים בתחושה של יראת כבוד לעיר, להר, לדר' יסקי מנהל בית החולים שנספה באסון השיירה, ולכל אילו שצעדו כאן לפני וחירפו את נפשם כדי להמשיך לתת שירותי רפואה לתושבי העיר".

הצעדה, אשר עברה לאורך מסלול השיירה בירושלים, דרך השכונות הערביות והחרדיות ודרך שכונת שייח ג׳ראח בה ארעה המתקפה, הסתיימה בטקס רשמי באנדרטת השיירה שבבית החולים הדסה הר הצופים. בטקס השתתפו סגן יו״ר הכנסת, ח״כ חיליק בר, סגנית ראש העיר ירושלים יעל ענתבי והנהלת ארגון נשות הדסה וכמובן בני המשפחות השכולות וצוותי בית החולים.

יעקב זנדמן, בנו של דב זנדמן אשר היה רק בן 11 כאשר אביו נספה באירוע הקשה, ריגש את הקהל במילותיו כאשר הציג לקהל שאלות שהיה רוצה לשאול את אביו. לדבריו, זנדמן היה שואל אותו "מה עבר על אנשי השיירה בעת המתקפה הרצחנית, ולאורך השעות הארוכות בהן לא ניתן היה להושיט להם עזרה. האם הם צעקו וזעקו את פחדיהם וכאבם, או שנדם קולם עד הסוף המר? אלו שאלות, שאת התשובות עליהן לא יקבל לעולם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו