יוזמה חדשה לבחירת השירות הלאומי המתאים - סרוגים

יוזמה חדשה לבחירת השירות הלאומי המתאים

ארגון עמינדב יוצא ביוזמה חדשה למען השירות הלאומי בציונות הדתית, במסגרתה יפעילו אוטובוס שיעבור ברחבי הארץ ויעזור לבנות לסגור את מקום השיבוץ בשירות המתאים להם בקלות וללא מאמץ

author-image
יוזמה חדשה לבחירת השירות הלאומי המתאים
  "הלימובאס" שיסייע לבנות השירות הלאומי לסגור מקום (צילום: דנה מאירזון)

מקלים על בנות השירות העתידיות: בחודשים האחרונים מתעצם המאבק בתוך הציונות הדתית בנושא גיוס צעירות דתיות לצה"ל, וכן בנושא ההכנה לשירות הצבאי בתוך מוסדות הציונות הדתית. כעת, יוזמה חדשה של ארגון עמינדב, מהמובילים בתחום השירות הלאומי, מנסה לתת מענה לציונות הדתית ולא "להפקיר" את השטח" רק לגורמים הפועלים בתחום הגיוס לצה"ל.

כחלק מהיוזמה הארגון שכר אוטובוס-לימוזינה מיוחד, המכונה "הלימובאס", שיעבור באולפנות ובתיכונים לבנות ברחבי הארץ ויפעל במטרה לגייס מספר רב של שמיניסטיות להתנדבות לשירות הלאומי בשנה הבאה. לאוטובוס המפואר יתלווה צוות מקצועי רחב, שכולל משבצת שירות, מתאמת ועובדת סוציאלית, שצפוי להיפגש עם מאות בנות ברחבי הארץ ויאפשר להם "לסגור" מקום התנדבות לשנה הבאה באופן מיידי- ללא "טרטורים" מיותרים. באופן ייחודי יתלווה לצוות גם גרפולוג, שיסייע לצעירות לקבל החלטה תוך ניתוח כתב היד שלהן.

מבט לתוך אוטובוס השירות הלאומי של הארגון (צילום: דנה מאירזון)

המהלך נועד לעודד את הצעירות לבחור במסגרת השירות הלאומי על פני אפשרות הגיוס לצה"ל. "בחודשים האחרונים נראה שארגונים העוסקים בנושא גיוס צעירות דתיות לצה"ל הן אלו שמובילים את סדר היום ונאבקים, בהצלחה לא מעטה, על לב השמיניסטיות הדתיות" טענה סמנכ"לית ארגון עמינדב, גילה ברוק. "בעמינדב הבנו שאסור לנו 'להפקיר' את השטח"

"אנחנו חייבים לתת מענה ראוי עם מסר ברור לכל תלמידת י"ב בציונות הדתית: השירות הלאומי הוא משמעותי ומתאים יותר לבת הדתית, והוא כולל מגוון אפשרויות רחב לסייע ולהתנדב ולהשפיע על החברה הישראלית- לא פחות ואף יותר משירות בצה"ל" הוסיפה ברוק. "אנו מקווים שהפרויקט הזה יביא לשינוי משמעותי בשיח המתנהל וישים את השירות הלאומי כאפשרות המתאימה ביותר לצעירה הדתית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
שירות לאומי זה השתמטות בתחפושת
בושה | 11-03-2018 20:41
מה זה זכות היתר הזאת לבחור מה איך רוצים לתרום ? מי שרוצה לתרום באמת משרתת שנתיים במקום בו מציבים אותה ולא שנה במקום בו היא בוחרת.
2
חילוניות גם יכולות לבחור בשנה שירות לאומי?
גם אני רוצה | 11-03-2018 21:07
איפה נרשמים?
3
בנות חילוניות שבוחרות בשנת שירות התנדבותי
הבהרה | 11-03-2018 21:12
עושות זאת לפני השירות הצבאי ולא במקומו.