היעד: להפיץ את הרב יגאל גם לציבור החילוני - סרוגים

היעד: להפיץ את הרב יגאל גם לציבור החילוני

פרויקט חדש אוסף כסף כדי להפיץ מאה אלף חוברות ובו סיכום שיעוריו של הרב יגאל לוינשטיין בנושא התהליכים המסוכנים שעוברים על צה"ל, גם מחוץ לגבולות המגזר הדתי

author-image
היעד: להפיץ את הרב יגאל גם לציבור החילוני
  (צילום: מרכז ליב"ה)

פרויקט הדסטארט חדש מבקש לאסוף כסף כדי להפיץ מאה אלף חוברות ובו סיכום שיעוריו של הרב יגאל לוינשטיין בנושא התהליכים המסוכנים שעוברים על צה"ל.

את החוברת ערכו דוד וכטל ואלימלך קליין מתוך שיעוריו של הרב שניתנו באחרונה במכינה, וציטוטים נבחרים מהם הגיעו גם לערוצי החדשות.

בשיחה עם וכטל, תושב הישוב נווה בדרום הוא מסביר את הסיבות ליציאה לקמפיין: "התחלנו פרויקט הד סטארט למימון הדפסה וחלוקה של מאה אלף חוברות של הרב יגאל על האג'נדה של תאוריית המגדר שמתפשטת בצבא.

להורדת החוברת אג'נדה צבאית – לחצו כאן

המטרה היא לחלק את החוברות גם מחוץ לגבולות הציבור הדתי, וזה אחרי שקיבלנו תגובות מאוד טובות לחוברת. גם אנשים בעלי תפקידים ציבוריים מחוץ לציבור שלנו כבר קראו אותו והסכימו שזו הפעם הראשונה שהם מבינים כנגד מה המחאה.

החוברת והפרויקט הם חלק מהקמפיין של המכינה בעלי שיכירו אותה בצורה שונה?

זה לא קשור למכינה בעלי. זה יוזמה של כמה חבר'ה עצמאיים שעוסקים בנושא השינויים שקורים בצבא, פקודת השירות המשותף וכו', ששמעו את השיעורים של הרב יגאל מהתקופה האחרונה ומצאו בהם הסברה עניינית וברורה של הבעיה שמתרחשת בצבא.

ומה יש בחוברת שהציבור לא יודע?

הרב יגאל לימד באחד השיעורים מתוך מסמך צבאי שמסביר מדוע הצבא שינה את השם של היוהל"ן ליוהל"ם. במסמך הזה כתוב שחור על גבי לבן שהצבא אימץ לחיקו את תאוריית המגדר שסבורה שאין שום הבדלים בין נשים לגברים ועסוקה בטשטוש ההבדלים הקיימים מתוך הנחה שהם כולם נכפו על הנשים על ידי התרבות הגברית ששלטה.

הרב יגאל מנתח שם גם דברים שלא קשורים רק לבעיות בצבא. מסביר באריכות מדוע העולם הפוסט מודרני היה צריך להגיע למקום הזה בו הוא חייב לטשטש את ההבדלים.

איפה לדעתך עיקר הפער בין מה שהרב יגאל אומר לבין מה שהציבור חושב?

כרגע בתקשורת, כל מי שנגד פקודת השירות המשותף והשינויים שקורים בצבא, מיד מתוייג כשוביניסט, וראינו צורך להסביר בצורה עניינית למה בדיוק מתנגדים ושאין לזה שום קשר לשוביניזם.

לדעתנו ההתנגדות לשינויים בצבא חוצה מגזרים והצבא מסתיר את האמת, ואם רוב הציבור היה יודע באיזו אג'נדה נוקטים היו ראשי הצבא, רוב הציבור היה מתקומם על כך.

עד עכשיו הסיטו את תשומת ליבנו לחשוב שהמאבק בצבא הוא על זכויות החייל הדתי, בזמן שהמאבק הוא לגמרי אחר. בניגוד למה שהצבא חוזר עליו כל הזמן (הרמטכ"ל וראש אכ"א מדברים בתקופה האחרונה בתקשורת על כך שהם לא פמיניסטים ושכל מה שמעסיק אותם זה צרכים מבצעיים), הצבא כן נוקט באג'נדה מסוימת, אג'נדה שאפילו על רוב החברה החילונית לא מקובלת.

אי אפשר להתעלם מהסערה שעוררו דבריו של הרב יגאל בתקשורת, ביחס לנשים וללהט"בים. זה גם מופיע בחוברת?

זו חלק מהבעיה שאיתה מתמודדת החוברת. ראינו שרוב המאבק שמתחולל בתחום נגרר להשמצות ותיוגים ריקים מתוכן. לקחו כמה משפטים מתוך מכלול שלם והוציאו אותם מההקשר.

לפרויקט ההדסטארט – אג'נדה צבאית (?)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
21 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
לא הצליחו בציבור שלנו, אז מחפשים בחוץ
הבנות יבחרו | 25-02-2018 14:41
אולי שינסו במגזר הערבי בטח יש שם מלא שיסכימו
שינסה את מזלו אצל הלהטב"ים
בהצלחה | 25-02-2018 21:02
שמעתי שהוא מאד אהוד שם ויש לו מעריצים גדולים.
2
כל הכבוד
נועה | 25-02-2018 15:27
אכן צריך לפרסם
את מתכוונת למי שסורגת?
שי | 25-02-2018 17:31
מכינת עלי צריכה להמשיך להתקיים כדי שחילוניים ידעו ממה להזהר
3
כרגיל לוינשטין הומופוב דוחה
אור | 25-02-2018 16:34
חוברת חשוכה
כרגיל, עדר לוחמי הצלב הפוסט מודרניים, מנסה לסתום פיות
לוי | 26-02-2018 10:02
תגדף ותתייג כאוות רצונך. אם הרדידות הפופוליסטית מספקת אותך, המשך לצרוך תקשורת לא מבוקרת ולשנות אמונ ות בהתאם לכיוון הרוח
אז גם התורה חשוכה?
יעל | 26-02-2018 9:56
מה אתה עושה באתר דתי?
4
קראתי חוברת שמדובר בה על כהן משוח
יפה יוסף | 25-02-2018 16:48
מלחמה שהוא מחזק את הלוחמים להיות חזקים ואמיצים עם ציטוט הפסוק. אבל בלי הפסוק העיקרי אחריו שהד' הוא ההולך לפניכם להושיע אתכם.אז בבקשה לפרסם חוברות עם אזכרת הד' היכן שצריך. אחרת חבל על הדפים והדיו. כאן אומר שגניזה זה רק סידורים חומשים וברכות עם שם הד' כמו בחומש.שאר הדפים החוברות העיתונים לשים במיחזור.תזכו למצוות בל תשחית.הגניזה עולה יקר מאוד לכן לגנוז דפים וספרים שאין בהם קדושה כלל.
5
האם הוא מסביר איך מדבירים להטבים?
שי | 25-02-2018 17:29
אין ספק שכל החילוניות מחכות לשמוע שמקומן במטבח ושהן עדינות וכל הלטבים מחכים ללמוד שהם סוטים
הרבנות פסקה שזה יהרג ואל יעבור
אתי | 26-02-2018 9:57
אז על מה אתם מדברים?
6
זה בערך כמו לשלוח את זהבה גלאון לשכנע
לא ילך | 25-02-2018 20:15
את הבנות החרדיות להתגייס ללהקת חיל הים. אין ולא חילוני אחד שמעונין לשמוע את מי שמדבר בשפה גסה ומעליבה. שינסה אצל החרדים. מעניין מה הם חושבים עליו.
אתה תמשיך ללגלג והאמת תורה דרכה
ילו | 26-02-2018 10:06
אתה תמשיך ללגלג והאמת תורה דרכה, ו דרכו הסלולה ומשנתו הסדורה של הרב לוינשטיין תמלא תפקיד מרכזי בכך. לא יועילו כל נסיונות ההגחכה והרידוד של משנתו ודבריו.
7
נפלתם על הראש - מה קרה לכם?
אנשי מכינת עלי | 25-02-2018 21:29
לא התפללתם טוב בראש השנה שעבר והמשכתם לא להתפלל בראש השנה האחרון מה גרם לכם להרוס במו ידיכם מפעל שעבדתם עליו 40 שנה . אני חושב שרק פסיכיאטר יוכל להבין מה איבדתם בדרך ולאן אתם מוליכים את העדר שלכם
אוי! התמימות התמימות...
יצחק | 26-02-2018 9:58
איזה תמים אתה ללקבל את העוגה האפויה שמגישה לך התקשורת, כתורה מסיני... איזה נאיבי להאמין שהכל נעשה מתוך רגישות מוסרית ואידיאליזם צרוף... אח שלי, יש פה מלחמה, מלחמה רעיונית ותרבותית עמוקה שצריך לנהל אותה בהבעת דעות ועמדות ללא חת. במסגרת המלחמה נעשה שימוש בנשק לא קונבציונאלי של הכפשות רדודות ופפוליסטיות. מי שלא מגוון את מקורות המידע והחשיבה שלו מעבר למה שהתעמולה האינטרסנטית של התקשורת מחליטה להלעיט אותנו, לא ישרוד רוחנית-אישית את המלחמה הזאת.
8
אני לא מבין את האתר הזה
דולב | 25-02-2018 22:55
האיש מן הסתם לא בקו השפיות, נותן לפחדים שלו לדבר לפני שהמוח חושב. אני מאוד מקווה, כחילוני, שהוא דמות שוליים בציבוריות הדתית ותו לא.
מה אני עושה? אני מתעניין
דולב | 26-02-2018 17:03
במקום להיות מופתע שאתם מקדשים איזה רב קקמייקה שלא בקו השפיות אני מעדיף לעקוב אחרי התהליך. תהיה מופתע אבל אתם, חרד״לים שטלתנים, לא הרוב, וגם לא צודקים. אתם פשוט צועקים יותר חזק מכולם.
דומני שאתה בשולי השוליים
ליאו | 26-02-2018 10:03
להזכירך - חיבת להטב ואימוץ כל אג'נדה אופנתית שמקורה במערב הגוסס, אינן כלולות ביג עיקרי האמונה
זה אתר דתי
אודי | 26-02-2018 9:58
מה אתה עושה בו?
9
ה"חוברת" המדהימה
נתו | 03-04-2018 18:25
זהו פרויקט מכונן ואולי הכי חשוב ששמעתי שנים, מישקוראשומע את החוברת ולא מזדעזע וחרד עד עמקי נשמתו כבר סטה מהדרך
10
לחוברת כזו צריך "פרובוקציה"
נתן | 03-04-2018 18:34
שימו לב, השם אגנדה מסתיר ולא עושה את העבודה ,החוברת מסתירה חומר גרעיני ,והתקשורת לא תעורר שום שיח בנושא ,פעם ראשונה אפשר לחשוף ערוותם אסור שזה יעלם בעניין הבא בשום פנים ואופן
11
פרסום
נתן | 04-04-2018 17:14
אם אתם כאתר דתי לא מבינים את משמעות החוברת ולא מקדמים אותה בכל כוחכם אזי אנו אכן רגע לפני הגאולה, תוהו ובוהו