פטירת הרב אויערבך: "לכו להלוויה בלי מדים" - סרוגים

פטירת הרב אויערבך: "לכו להלוויה בלי מדים"

רבני הנח"ל החרדי אמנם יצאו בקריאה לכבד את זכרו של הרב שמואל אויערבך ולהשתתף בהלוויתו שתיערך היום, אך התבקשו להגיע בלי מדים כדי "לא ליצור מהומות"

author-image
פטירת הרב אויערבך: "לכו להלוויה בלי מדים"
  ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: מרק ניימן/ פלאש90)

לאחר שאמש (מוצ"ש) הודיעו ראשי הגדוד החרדי 'נצח יהודה' כי השבוע יוקדש לימוד התורה בגדוד לעילוי נשמתו של הרב שמואל אויערבך למרות התנגדותו העזה לגיוס לצבא, הבוקר מפרסם רב הגדוד קריאה לחיילים שרוצים להשתתף בהלוויה, ללכת לשם בלי מדים כדי לא לעורר מהומות.

"כיוון שאיננו עסוקים השבוע בפעילות מבצעית, מצווה על כל אחד לצאת למסע ההלוויה של הרב שמואל אוירבך", כתב הרב שאול עבדיאל לחייליו. לדבריו, "בשביל לא ליצור מחלוקות ולא לתת ל'שועלים הקטנים המחבלים מכרמים' לצור מהומות, אין להגיע עם מדים ללוויה.

עוד הוסיף הרב עבדיאל כי "חשוב לדעת שהרב זצ"ל נקט בעמדה אידיאולוגית שונה מזו שהורו לכם רבותיכם, אולם אני בטוח שהוא אהב כל אחד ואחד מעם ישראל", הוסיף.

(צילום מסך מתוך חשבון הטוויטר של אוריה אלקיים)

בתוך כך, בהודעה שפרסם אמש כתב הרב עבדיאל לחייליו: "יום עצוב לעם ישראל! הגר"ש אויירבך זצ"ל נפטר בשבת זו".

הרב אויערבך שעמד בראש 'הפלג הירושלמי' אירגן את ההפגנות נגד חוק הגיוס, ותלמידיו חסמו כבישים במחאה על גיוסם של משתמטים חרדים שנתפסו על ידי המשטרה הצבאית

הרב עבדיאל סיפר כי "שאלו אותי מספר חיילים מה יחסינו לדבר פטירתו בעקבות דעתו והתנגדותו העזה של הגר"ש ותלמידיו לגיוסינו לצבא. ברצוני להבהיר: הגר"ש אויירבך זצ"ל הינו תלמיד חכם גדול שפטירתו מעולמינו הינה אבידה גדולה לדור כולו. יהי רצון שיהיה מליץ יושר בעד עם ישראל ובעד חיילי גדוד נצח יהודה. ותהי נשמתו צרורה בצרור החיים".

בסוף דבריו הוסיף הרב: "השבוע נייחד את לימוד התורה והתנדבויות החסד שלנו לעילוי נשמתו של הרב זצ"ל."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו