איך לעבור את החג הזה בשלום גם כלכלית? - סרוגים

איך לעבור את החג הזה בשלום גם כלכלית?

לא רק אנחנו מתחפשים, לפעמים גם הכסף שלנו מתחפש - ולא רק בפורים. ואנחנו מפסידים והרבה. הנה כמה דוגמאות לכספים שהלכו לנו לאיבוד, בגלל קצת אביזרי הטעייה

איך לעבור את החג הזה בשלום גם כלכלית?
  הכסף מתחפש- ולא רק בפורים (צילום: שאטרסטוק)

לא רק אנחנו מתחפשים, לפעמים גם הכסף שלנו מתחפש – ולא רק בפורים. ואנחנו מפסידים והרבה. אז במה מדובר?

אלו רק חלק מהתחפושות של הכסף שלנו:

מינוס שמתחפש לכסף שיש לנו

מסגרת האשראי בבנק מתחפשת היטב לכסף שכביכול יש לנו. למעשה מדובר בהלוואה מהבנק לכל דבר ועניין ולא על כסף שקיים לנו בחשבון הבנק. הכסף שלנו נגמר כשהמסגרת מאופסת.

מתנות לחגים ודמי הבראה מתחפשים להכנסה מוגדלת

כסף זה שמגיע בזמנים קבועים בשנה, נותן לנו את ההרגשה שיש לנו פתאום יותר כסף לבזבז. במרבית המקרים, כבר בזבזנו אותו הרבה לפני שהגיע כי ידענו שאנו עומדים לקבל סכום כסף נוסף.

מתנות מתחפשות להכנסה מוגדלת (צילום: שאטרסטוק)

כספי הלוואה לכיסוי המינוס מתחפשים לחשבון בנק במצב טוב

הרגע בו הכסף מהלוואה שנלקחה לכיסוי המינוס, נכנס לחשבון הבנק הוא רגע מטעה ביותר. לרגע יש את ההרגשה שכל הבעיות נפתרו ושיש מרווח נשימה וכן אפשר גם לשלם את התשלומים שהתעכבו ולקנות דברים שנמנענו לפני כן. יעודה של ההלוואה היה לכסות את המינוס שבחשבון הבנק אולם במידה וההוצאות ימשיכו להיות גבוהות מההכנסות, במהרה המינוס בחשבון יחזור להיות גדול בדיוק כפי שהיה לנו לפני לקיחת ההלוואה, רק שהפעם יש גם מינוס וגם הלוואה להחזיר.

חיסכון מתחפש להלוואה

חיסכון שנושא ריבית נמוכה מצד אחד ומינוס או הלוואות מצד שני נותנים לנו אשליה שאנו חוסכים מידי חודש. הריבית המשולמת על ההלוואות והמינוס היא ריבית גבוהה, הריבית על החיסכון היא ריבית נמוכה, כלומר אנחנו ממנים חיסכון שנושא תשואה נמוכה בכסף יקר עליו אנו משלמים ריבית גבוהה. כלכלית אין כל הצדקה להמשיך ולחסוך כשאין לנו כסף פנוי.

הכנסה שמתחפשת לרווח

כששואלים עצמאי כמה אתה מרוויח בחודש לרוב התשובה שנקבל תתאים לשאלה אחרת – מה גובה ההכנסות החודשיות שלך. הנטו שנשאר בפועל לאחר תשלום ההוצאות ותשלומים לרשויות הוא קטן הרבה יותר, בעשרות אחוזים.

משכורת גבוהה מתחפשת למשכורת ממוצעת

חודש בו התקבלה משכורת גבוהה מהרגיל או חודש בו ההכנסות שהתקבלו בעסק הן גבוהות, גורם לאשליה שההכנסה הממוצעת גבוהה כמו זאת שבחודש הטוב. למעשה, האמת מסתתרת במשכורת הממוצעת השנתית ולפיה יש לתכנן את מבנה ההוצאות.

מזומן רב בארנק מתחפש למצב כלכלי טוב

התחושה שיש הרבה כסף בארנק עלולה לבלבל. מצד אחד יש מזומנים בהם ניתן לקנות ותחושה שיש הרבה כסף מצד שני כמות המזומן בארנק איננה מעידה כלל וכלל על מצב הכסף בחשבון הבנק.

קנייה בתשלומים מתחפשת לעלות נמוכה של מוצר

לא חסרים מוכרים שינסו לשכנע בעת רכישת מוצר יקר, שקנייתו בתשלומים רבים תאפשר לקנות מוצר יקר מבלי להרגיש את עלותו. לא חסרים קונים שמשתכנעים שאכן כך ומתפתים לרכוש את המוצרים שאין ידם משגת לרכשם בתשלומים.

אז אל תהיו פראיירים, התייעצו עוד היום עם המומחים של פעמונים, שיסבירו לכם איך להסיר את המסכות מהכסף שלכם, ולהשאיר לכם יותר, בלי לעשות כמעט שום דבר.

ביום הפורים יהיו מתנדבי פעמונים השליחים שלכם למצוות מתנות לאביונים, ויעבירו את תרומתכם בו ביום למשפחות נזקקות ויפתחו להן את החיים מחדש

לתרומות לחצו כאן

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
נכון מאוד. צריך זכות להתנהל נכון עם הכסף
יפה יוסף | 25-02-2018 22:33
אפשר להשתמש בו בהרבה צורות .אפשר לבזבז על שטיות כששכחנו את הצריך .לא קונים בתשלומים במכולת או בסופר. בקיצור צריך ברכה.