הבורג האחרון בארון: מייסד רשת 'איקאה' מת בגיל 91 - סרוגים

הבורג האחרון בארון: מייסד רשת 'איקאה' מת בגיל 91

הנהלת רשת חנויות הרהיטים איקאה הודיעה כי מייסד החברה אינגוור קמפראד הלך לעולמו הבוקר בביתו בעיר סמאלאנד שבשוודיה. קמפראד היה בן 91 במותו

הבורג האחרון בארון: מייסד רשת 'איקאה' מת בגיל 91
  מייסד הרשת הלך לעולמו. סניף איקאה בנתניה (צילום: חגית רבינוביץ'\פלאש 90)

הנהלת רשת חנויות הריהוט איקאה הכריזה הבוקר כי מייסד החברה אינגוואר קאמפראד הלך לעולמו אמש. קאמפראד היה בן 91 במותו.

"מייסד הרשתות איקאה ואיקאנו ואחד מהיזמים הגדולים ביותר של המאה ה20, אינגוואר קאמפראד, נפטר אתמול בשיבה טובה בביתו בעיר סמאלאנד שבשוודיה" אמרו מנהלי הרשת בהצהרה שפורסמה בתקשורת השוודית. "משפחתו ועמיתיו לרשת איקאה ברחבי העולם יתגעגעו אליו ותמיד יזכרו אותו".

מייסד רשת איקאה אינוואר קמפראד (צילום: עמוד הטוויטר של רשת DWNews)

רשת איקאה החלה את דרכה בשנת 1943 כחנות רהיטים בעיר אלמהולט בשוודיה. כיום הרשת מונה 412 חנויות ב-49 מדינות ברחבי העולם, ביניהם גם שלושה סניפים בישראל הממוקמים בנתניה, בראשון לציון ובקריית אתא. בחודש הבא ייפתח הסניף הרביעי של החברה בישראל בבאר שבע, והחברה מתכננת לפתוח גם סניף בירושלים בקרוב.

קמפראד דורג בעבר במקום הרביעי ברשימת האנשים העשירים בעולם, כאשר הונו מוערך בכ60 מיליארד דולר (כ-220 מיליארד שקלים). בשנת 2011 הסתבך ונקלע לסערה ציבורית לאחר שנטען כי קאמפרד התקשר בעברו עם בכירים בשלטון גרמניה הנאצית ופעל לגיוס תושבים שבדים לצבא הנאצי. קמפארד טען כי "זו הייתה הטעות הגדולה ביותר שעשיתי בחיים שלי"

מייסד איקאה היה ידוע בעיקר בשל הרגליו השמרנים בכל הנוגע לצרכנות, וטען בעבר כי הוא מקפיד על אורח חיים צנוע ואינו אוהב לקנות מוצרים רבים. אופי חייו התבטא גם ברשת איקאה, המתמחה במחיר הזול של רהיטיה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו