חדש: כלי טכנולוגי יסייע במלחמה באנטישמיות - סרוגים

חדש: כלי טכנולוגי יסייע במלחמה באנטישמיות

לרגל ציון יום השואה הבינלאומי שיצוין בסוף השבוע משרד התפוצות חושף: פיתוח טכנולוגי ראשון מסוגו יסייע במלחמה באנטישמיות ברחבי העולם ויאפשר ניטור שיח אנטישמי בזמן אמת

חדש: כלי טכנולוגי יסייע במלחמה באנטישמיות
  (צילום: שאטרסטוק)

לרגל ציון יום השואה הבינלאומי שיצוין בסוף השבוע משרד התפוצות חושף: פיתוח טכנולוגי ראשון מסוגו יסייע במלחמה באנטישמיות ברחבי העולם ויאפשר ניטור שיח אנטישמי בזמן אמת

שר התפוצות נפתלי בנט ובכירי משרד התפוצות חשפו היום את מערכת מערכת ACMS (Anti-semitism Cyber Monitoring System), הפיתוח המתקדם בעולם לניטור אנטישמיות בזמן אמת.

לאחר כחודש במהלכו פעלה המערכת במתכונת פיילוט, להלן סיכום הנתונים שנאספו:

  • בחודש האחרון נוטרו על ידי המערכת 409,000 (!) פוסטים אנטישמיים שנכתבו על ידי 30,000 אנשים.
  • בכל יום נסרקים למערכת כ-200,000 פוסטים חשודים ומועברים לניתוח במערכת הניטור.
  • כ-10,000 פוסטים בממוצע, בכל יום, נמצאים כבעלי תוכן אנטישמי.
  • שלושת הערים ה"אנטישמיות ביותר", מהן מתפרסם התוכן האנטישמי הרב ביותר ברשת הן: סנטיאגו (צ'ילה), דניפרו (אוקראינה) ובוקרשט (רומניה).
  • במדינות המערב, הערים מהן מתפרסם התוכן האנטישמי הרב ביותר ברשת הן: פריז (צרפת) ולונדון (בריטניה).
  • בתאריך 06 דצמבר 2017, עת הכריז נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ על הכרת הממשל האמריקאי בירושלים כבירת ישראל, גדלה כמות התוכן האנטישמי פי תשע בהשוואה לימים שקדמו לנאום.

הצגת השיח האנטישמי אונליין

צעד אסטרטגי ראשון לשינוי מדיניות חברות האיטנרנט (פייסבוק, טוויטר וכו') ללקיחת אחריות והסרת השיח האנטישמי ברחבי הרשת.

מערכת ACMS, שפותחה בשיתוף עם המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) במשרד הביטחון, מציגה בכל רגע נתון על גבי מפה אינטראקטיבית את השיח האנטישמי ברשתות החברתיות ויודעת לומר בזמן אמת כמה פוסטים אנטישמים נמצאים ב"אוויר", מה מידת הויראליות שלהם, מי הם אותם מפיצי שנאה ומה המדינה והאזור האנטישמי ביותר. בנוסף, המערכת מאפשרת איסוף ועיבוד מידע בנושא האנטישמיות ברשת לכדי דו"חות תקופתיים על פי פילוחים מסוגים שונים.

המערכת מתבססת על פיתוח טכנולוגי מהמתקדמים בעולם, ומכוילת על פי הגדרת האנטישמיות כפי שאושרה על ידי הברית הבינ"ל לשימור זכר השואה (IHRA) ואושררה על ידי ממשלת ישראל, האיחוד האירופי, בריטניה, גרמניה, אוסטריה, בולגריה ורומניה. בשלב ראשון יתבצע מעקב אחרי התוכן ברשתות החבריות פייסבוק וטוויטר בארבע שפות (אנגלית, ערבית, צרפתית וגרמנית) כאשר בהמשך יורחבו זירות הניטור וכן שפות החיפוש.

לצד המערכת, מופעל חמ"ל המאויש על ידי אנליסטים שתפקידם לאמת התראות על תוכן אלים ולהעביר את המידע לטיפול הגורמים המוסמכים בארץ ובעולם. לדאבוננו מדיניות החברות האינטרנט הגדולות בנושא אנטישמיות ברשת כיום אינה אפקטיבית, המערכת החדשה של משרד התפוצות תתן מידע לחברות האינטרנט אשר חייבות לקחת אחריות ולפעול להסרת התכנים המנוטרים בזמן אמת. בנוסף, המערכת משמשת ככלי משמעותי עבור מדינאים, אנשי ממשל, עיתונאים, חוקרים בישראל ובעולם, אשר יוכלו להשתמש בנתונים על מנת לשפוך אור על מצב והיקף האנטישמיות בכל רגע נתון.

בנט: הגיע הזמן להעמיד מראה מול שונאינו

שר התפוצות, נפתלי בנט: "אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר. יידע מהיום כל פעיל אנטישמי ברשת שהוא חשוף, עוקבים אחרי השנאה שהוא מפיץ והוא יישא באחריות לעיני כל. הגיע הזמן להעמיד מראה מול שונאינו ולחשוף את הפרצוף המכוער של האנטישמי המודרני, זה שאינו תולה צלבי קרס ברחוב אלא מצייץ אותם בטוויטר.

מהיום נדע מי הוא כל מסית אנטישמי והוא יטופל על ידי גורמי האכיפה בעולם". עוד הוסיף השר בנט: "האנטישמיות לא נעלמה, היא שינתה צורתה ועברה מן הרחוב אל מרחב האינטרנט. בייחוד בשבוע בו אנו מציינים את יום השואה הבינלאומי, עלינו לחשוף ולהפנות את הזרקור למקורות המסיתים לאנטישמיות, זאת כחלק בלתי נפרד מהערבות ההדדית בין ישראל ויהודי התפוצות".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו