בנו של בכיר חמאס: זה המחבל שרצח את הרב שבח - סרוגים

בנו של בכיר חמאס: זה המחבל שרצח את הרב שבח

אחמד ג'ראר, הוא המחבל שחוסל הלילה על ידי כוח צה"ל בפשיטה מיוחדת בג'נין. ג'ראר היה חבר בחוליה שרצחה את הרב רזיאל שבח סמוך ליישוב חוות גלעד. אביו חוסל לפני 16 שנה

בנו של בכיר חמאס: זה המחבל שרצח את הרב שבח
  אחמד ג'ראר, המחבל שחוסל (צילום: מתוך ynet)

אחמד ג'ראר, הוא המחבל שחוסל הלילה על ידי כוח צה"ל בפשיטה מיוחדת בג'נין. ג'ראר היה חבר בחוליה שרצחה את הרב רזיאל שבח סמוך ליישוב חוות גלעד.

אביו, נאסר ג'ראר, שהיה אחד מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס ביהודה ושומרון, חוסל אף הוא לפני 16 שנה.

על פי הפרסומים, המבצע בג'נין החל לאחר שהתקבלה פריצת דרך בחקירת רצח הרב שבח, בשבוע שעבר. בעקבות זאת פשטו הכוחות על העיר ולפי הפלסטינים בחילופי האש חוסל אחמד ג'ראר, בן 22 המזוהה עם חמאס. מחבל אחר נעצר.

אביו של אחמד ג'ראר הוא כאמור נסר ג'ראר, מבכירי חמאס בתקופת האינתיפאדה השנייה. ג'ראר האב, שתכנן מגה-פיגוע בישראל – ניסיון לפוצץ רב קומות – חוסל במבצע של צה"ל ומג'"ב ב-2002 בכפר טובאס, צפון מזרחית לשכם. הוא היה אז בן 44.

ג'ראר האב נפצע במאי 2001 ב"תאונת עבודה", במהלך הנחת מטעני נפץ, ואיבד את שתי רגליו ואחת מידיו – שלושה חודשים לאחר שניצל מניסיון חיסול. אולם למרות נכותו המשיך בפעילות הטרור, גייס מחבלים והיה אחראי על פיגועי התאבדות. הוא היה עצור בידי ישראל לסירוגין בין סוף שנות השמונים לשנת 1996.

במבצע ב-2002 הקיפו חיילים בחשאי את הבית שבו הסתתר ג'ראר האב ולמקום הובאו גם טנקים ודחפורים. החיילים קראו למבוקש לצאת, אך לא נענו. בהמשך הופעל "נוהל שכן", ובסופו של דבר חוסל ג'ראר האב. "הוא היה מהליגה הראשונה של החמאס, שאליה השתייכו המהנדס יחיא עייאש ואחרים", אמר אז גורם ביטחוני פלסטיני.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מפלצות שנראים כאנשים
אורית | 18-01-2018 9:53
זה תמיד לא נתפס איך יש מי שכלפי חוץ נראה אנושי ומעשיו מפלצתיים ורחוקים מאנושיות