בוטלו הבחירות הפנימיות בחלק מסניפי הבית היהודי - סרוגים

בוטלו הבחירות הפנימיות בחלק מסניפי הבית היהודי

לסרוגים נודע, כי שבוע לפני הבחירות, הגיעו בחלק מסניפי הבית היהודי להסכמות לפיהן כל המועמדים ייבחרו. הבחירות ייערכו רק בשבעה סניפים ובירושלים גם לחברות במרכז

בוטלו הבחירות הפנימיות בחלק מסניפי הבית היהודי
  (מרים אלסטר/פלאש90)

הבחירות הפנימיות למוסדות הבית היהודי יתקיימו בעוד כשבוע, ובינתיים הוחלט על ביטול הבחירות לחלק מסניפי המפלגה. במכתב שיצא הערב (שלישי) לפעילי המפלגה נכתב כי המהלך לבניית מוסדות המפלגה "ממשיך ומגיע לשיאו", ובו פירוט של כלל המקומות בהן יתקיימו הבחירות לסניפים השונים ברחבי הארץ.

נזכיר, כי חמש שנים לאחר הבחירות הפנימיות של המפלגה, מתקיימים בחודשים האחרונים המהלכים לחידוש מרכז המפלגה, והסניפים המקומיים מהם ייבחרו הנציגים לבחירות המוניציפליות בשנה הבאה. בסך הכל רוב מוחלט של מי שהגיש מועמדות למוסדות המפלגה גם נבחר.

בכ-50 מועצות מקומיות ואזוריות לא יתקיימו בחירות מאחר ומספר המתמודדים היה קטן או שווה למספר האפשרי של חברי הסניף המקומי. גם רובם המוחלט של המועמדים למרכז המפלגה נבחרו.

כל המתמודדים נבחרו

למשל, לסרוגים נודע,  כי שבוע לפני הבחירות, בסניף הבית היהודי בחיפה הגיעו להסכמות לפיהם, הסניף יגדל ל-175 חברים במקום 125, מה שימנע את הצורך בבחירות. בהודעה שפורסמה למתפקדים בחיפה נכתב: "כל 167 המועמדים שהציגו מועמדות למועצת הסניף ייבחרו באופן מיידי ללא בחירות." כשאת הסיבה לביטול הבחירות נימקו הפעילים במילים: "הסכמנו כדי למעט בלשון הרע ומחלוקות."

ביטול הבחירות הפנימיות חוסך למפלגה כסף ומשאבים, וכאמור גם מונע קרע פנימי בין המחנות בתוך הסניפים.

5 סניפים הגיעו להסכמות

מתוך 13 הישובים בהן היו אמורות להתקיים הבחירות הגיעו להסכמות גם בגבעתיים, גדרה, מודיעין, חיפה (כאמור) ורחובות.

הווה אומר בשבוע הבא יתקיימו הבחירות בשבעה סניפים בלבד: גבעת שמואל, טירת הכרמל, ירושלים, מעלות, נתניה, קריית מוצקין ורעננה. בנוסף בצפת כרגע מושהות הבחירות עד לבדיקה נוספת של המפלגה. ומועד הבחירות יפורסם בהמשך.

הודעת המפלגה על קיום הבחירות מלפני חודשיים

נזכיר כי בסניף ירושלים מלבד הבחירות למועצת הסניף יתקיימו גם בחירות למרכז המפלגה, שם יצטרכו המתפקדים לבחור 110 נציגים מתוך 138 חברים שהגישו מועמדות.

 

נציין כי השלב הבא בבחירת המוסדות יתקיים 45 יום לאחר מועד הבחירות – ו' בשבט, אז ייבחרו חברי הסניף את מועצת הסניף, את יו"ר הסניף המקומי ואת הנציגים של המפלגה לבחירות המוניציפליות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
דחיית הבחירות
יהודה בנימין קליין | 17-01-2018 9:14
בס"ד חברים שלום . ישנה טעות בסיסית שהציבור כמו עדר ימשיך להצביע לרשימה לעיריה כאשר לא ניתנת לו הזכות האלמנטרית לבחור את נציגיו. בחירות זו נשמת אפה של הדמקורטיה . (אני לא מדבר על כך שלעניות דעתי זה גובל בגזל גביית הכסף ולא לאפשר לבחור! ) . עצם העניין שאף אחד לא מסביר לנו מה עשה לטובת הציבור או מה יעשה זה בזיון . אתן דוגמא : לפני כעשור פנינו לנציגנו לקרוא רחוב ע"ש הרב בנימין זאב בנדיקט זצ"ל , רבה הנערץ של אחוזה . הבקשה עברה בכל הוועדות אבל אין רחוב עדיין על שמו . מצד שני קסטנר קיבל כיכר על שמו . אז זהו - איננו עדר ואיננו מוכנים יותר להצביע סתם כך כי אחרת מה יקרה ... לא יקרה כלום , בתי הספר הדתיים בעיר מוזנחים היו , וכנראה כך ימשך . רב ציוני לא יהיה ...ועוד ... בברכת התורה ולומדיה יהודה בנימין קליין