לימוד מרחוק: רואים עולם במכללת הרצוג
איך מביאים מרצים מרתקים ואנשים בעלי השראה גם לכיתה קטנה או מרוחקת? השיעור הוירטואלי מאפשר להם לפגוש אנשים שלא היו יכולים ללמוד מהם בצורה אחרת ומנגיש את הידע גם לאזורי הפריפריה
רואים עולם במכללת הרצוג
איך מביאים מרצים מרתקים ואנשים בעלי השראה גם לכיתה קטנה או מרוחקת?
המרצה ד"ר שירה רוזנברג ממכללת הרצוג החליטה להכיר לסטודנטים מהמסלול לחינוך מיוחד את מיזם "לראות עולם", במסגרת המיזם שהגה תומר ברץ, מורה להיסטוריה ולאזרחות, נפגשים התלמידים עם אנשים מרתקים באמצעות הסקייפ, כאשר השיעור הוירטואלי מאפשר להם לפגוש אנשים שלא היו יכולים ללמוד מהם בצורה אחרת ומנגיש את הידע גם לאזורי הפריפריה.
הסטודנטים בקורס "מבוא ללקויי למידה"נחשפו למיזם באותו אופן ממש בו חווים אותו התלמידים- רוזנברג הכינה אותם למפגש וירטואלי עם תומר היזם והנחתה אותם על מה להכין שאלות לשיח עם תומר (איך מתאימים את המיזם ללקויי למידה). לאחר מכן תומר עלה לשידור, שוחח ודן עם הסטודנטים. הדיון היה מלמד, מעמיק וקולח.
כלים דיגיטליים משדרגים את ההכנה לסטודנטים
בשיעור נוסף "התארח" בכיתה באופן זהה ספורטאי עם הפרעת קשב וריכוז. הסטודנטים ניהלו איתו שיח הנוגע ללקות לאחר שעברו עבודת הכנה בנושא הקשר בין הפרעת קשב ופעילות גופנית, והכינו שאלות רלוונטיות.
רוזנברג סיכמה את ההתנסות המיוחדת והסבירה ש"היכולת להכניס לשיעורים כלים דיגיטליים שבוודאי יהיו גם משמעותיים בהוראה עתידנית, משדרגת את ההכנה שאנו מעניקים לסטודנטים לקראת העבודה החינוכית. כמו כן, שיעור כזה מעודד אותם להיות לומדים עצמאיים, לפתח את מיומנות שאילת השאלות ואת היכולות הנדרשות לקיום דיון בכיתה.
בנוסף, סגנון זה של למידה הופכת את הנושאים הנלמדים לרלוונטיים יותר עבור התלמיד/סטודנט על ידי כך שהוא מקשר באופן מיידי בין התיאוריה הנלמדת בכיתה לבין השטח. הסטודנטים נהנים מאד מהשיעור ומגלים עניין ומעורבות במהלך כל השיעור
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו