בלאק•משהו מוכר וטוב|ביקורת מסעדות

בלאק•משהו מוכר וטוב|ביקורת מסעדות

בשבוע בו העולם חוגג את תחילת השנה האזרחית ואתה נשאר לבד בחושך, הדבר הנכון לעשות הוא להיאחז במוכר. אז הלכנו ל'בלאק', מסעדת ההמבורגרים העילית, ליהנות מהמבורגר מוגזם, מאווירה מעולה, ועל הדרך למצוא צ'יפס בטטה ששובר את כל המוסכמות

author-image
משהו מוכר וטוב|ביקורת מסעדות

השבוע, כשכל העולם ומשפחתו ציינו את כניסת השנה האזרחית החדשה (למניינם כמובן), חלקם במסיבות סילבסטר, והאחרים באירועי נובי גוד, מצאתי לנכון לתת תשובה ציונית הולמת. אז קודם כל, החלטתי ללכת למסעדה השבוע דווקא ב-2.1, ביום איחור. ושנית, ללכת לעשות משהו שגרתי, כמעט בנאלי, שאני אוהב לעשות בשאר 364 ימות השנה. אז לקחתי את אבא שלי, ויצאנו ל'בלאק' לטרוף את אחד המאכלים הטעימים שיש – המבורגר.

אודות המותג 'בלאק' אין צורך להרחיב יותר מדי, מסעדת ההמבורגרים העילית, שמקפידה הן על אוכל ברמה הגבוהה ביותר, עליו אמון השף צחי בוקששטר, והן על אווירה ייחודית לרשת. בלי ששמנו לב הרשת הוקמה ב-2004, וכיום מונה כבר 16 סניפים, ביניהם כשרים בירושלים, תל אביב, רמת גן, וכאן, בפתח תקווה. הביקור הפעם הוקדש להמבורגר חדש שאמור היה להיות מושק בסניף, אולם עם הגעתנו למסעדה התבדינו, ונותרנו ליהנות עם ההמבורגרים הטובים והמוכרים.

מחאת שנה חדשה המונית

יכול להיות שהתוכנית שלי לתקוע אצבע לסילבסטר לא הייתה מקורית וייחודית כמו שחשבתי שתהיה, כי כשהגענו למסעדה ב-20:30, היא הייתה מלאה לגמרי. היה משהו מרגש בכך שכל כך הרבה אנשים החליטו למחות בדרך שקטה זו נגד ציון השנה החדשה.

מנה כיפית – צ'יפס בטטה

חזרה למסעדה. כשבאמצע שבוע שגרתי למדי, בשעת ערב יחסית מוקדמת, המסעדה מלאה בסועדים, כנראה שעושים שם משהו נכון. בעיצוב הפנימי של מסעדות הרשת הצבעים שחור ואדום מאוד דומיננטיים, ובפנים המסעדה יש אווירה מעט חשוכה. מסעדה במעטה של בר.

כשביקשנו תפריטים, הסתבר לנו שמעבר ל-12 ההמבורגרים המוגשים במקום, התפריט עשיר במנות מגוונות אחרות. עיקריות בשריות נוספות, קטגוריית "שמח בפיתה" בה פיתות עם מילויים בשריים, מנות צמחוניות, ועוד.

להצלחה יש מחיר, ולאור העומס חיכינו זמן מה עד שניגשה אלינו מלצרית. לא נורא, אבא שלי פטפטן בלתי נלאה אז זה עבר מהר. התחלנו עם שתי ראשונות שהמלצריות חצי המליצו-חצי כפו עלינו, צ'יפס בטטה (39 ש"ח) וכנפיים לוהטות (35 ש"ח). כשהמליצו לנו על צ'יפס הבטטה האינסטינקט הראשוני שלי היה לסרב בחוסר נימוס. על אף החיבה שלי לירק השורש הכתום ממשפחת החבלבליים, היה לי חשש עז שהצ'יפס לא יהיה פריך.

מוסד קולינרי בפני עצמו

בטטה מזדקנת מהר אחרי טיגון, ואחרי שהיא מתקררת, נשאר בעיקר ספוג שומני וכבד. בקיצור, החשש התבדה. הצ'יפס, היה מצד אחד קליל – הטיגון לא הכביד עליו, והאצבעות הוכתמו מהשמן עוד פחות מצ'יפס תפו"א סטנדרטי – ומצד שני היה לו את הטעם העמוק של הבטטה. הצ'יפס מוגש עם רוטב ברביקיו ומיונז בעשבי תיבול. מנה כיפית לאללה, ומספיקה לשניים.

הכנפיים של 'בלאק' זה מוסד קולינרי בפני עצמו שאני מכיר מהזדמנויות קודמות, ונפל בחלקי הכבוד לחשוף את אבא שלי לטעם המענג של הכנפיים ברוטב ברביקיו. במנה הראשונה מגיעות 8 כנפיים (יש אפשרות להזמין עיקרית בה יש 16 כנפיים). הכנפיים חמות, עשויות היטב, וסופגות יפה את הטעם של הברביקיו. גם כאן, מספיק לגמרי ל-2 סועדים.

מוגזם, אבל לא ממש

חרף הפיתויים הרבים שהופיעו בתפריט, דבקנו במטרה, ובחרנו שני המבורגרים מהתפריט. תחילה, קדימון ביחס להמבורגרים. ל'בלאק' למעשה יש שלוש קטגוריות להמבורגרים. הסטנדרטיים, שיושבים תחת הכותרת 'המבורגרים', הם המבורגרים קלאסיים, עם תיבול מיוחד מינורי.

בחזרה אל בואנוס איירס

נגיעת צ'ילי שם, שום קונפי כאן. ה'מוגזמים', המבורגרים בין 220 ל-450 גרם, להם תוספות מיוחדות – תרד וסלט כרוב, בטטות מטוגנות וחזה אווז מעושן וכו'. וה-'ממש מוגזמים', בין 440 ל-660 גרם של בשר עם תוספות פסיכיות.

כעוסק ציבור באמונה, המכיר את ציבורו שרובו לא חי בקטגוריית ה-'מוגזם ממש', בחרנו 'בואנוס איירס' (65 ש"ח) מ-'המבורגרים', ו'קריספי בטטה (79 ש"ח) מה-'מוגזמים'. אמירה כללית לגבי שניהם – הם הגיעו חמים במידה טובה, כזו שכיף לאכול. 'בואנוס איירס' הוא המבורגר מבשר טלה ובשר בקר, שמגיע עם שום קונפי, ועליו הוספנו בהמלצת המלצרית 'אש ועשן' (12 ש"ח) חזה אווז, פלפל חריף ועגבניות קצוצות. התפריט מבטיח המבורגר עסיסי וטעים במיוחד, והבישול מקיים. הקציצה הייתה מעולה, אבל ממש. עשויה היטב.

קריספי בטטה- בהחלט עונה על ההגדרה 'מוגזם'

אל חזה האווז פחות התחברתי, עניין של טעמים. הפלפל החריף הוסיף לארומה הדרום-אמריקאית והשלימה המבורגר שנורא כיף לאכול. 'קריספי בטטה' מורכב מקציצת בשר במשקל 220 גרם, בצל מקורמל, ביצת עין, רצועות חזה אווז ובטטה פריכה. כמות הבטטה שהגיעה הייתה מעטה בעיני. מצד שני, יבורך מי ששילב לראשונה ביצת עין והמבורגר. מדובר בהמבורגר טוב, שבהחלט עונה על ההגדרה 'מוגזם'.

זהו, כמו תמיד ב'בלאק' – האווירה טובה, האוכל ממש טעים ואת הדרך חזרה הביתה עושים מנומנמים.

להערות והמלצות על מסעדות: golan3873@gmail.com

=======================================================
בלאק בר בורגר, הסיבים 18, פתח תקווה

מתאים ל: #חברים #אירוע_משפחתי #סתם_ארוחת_ערב
מחיר: ✰ ★ ★ ★ ★
אוכל: ✰ ★ ★ ★ ★
שירות:✰ ✰ ★ ★ ★
אווירה:★ ★ ★ ★ ★

כשרות רבנות פתח תקווה
03-919-1891

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו