מנוע חיפוש הדירות שיציג את הפתרון למצוקת הדיור - סרוגים

מנוע חיפוש הדירות שיציג את הפתרון למצוקת הדיור

ועד מתיישבי השומרון פנה היום לועדת טרכטנברג בבקשה לבוא ולהציג בפניה הצעה לפתרון מצוקת הדיור בארץ: "הפוטנציאל הוא אדיר ויפתור מצוקה שלמה במרחק של 40 ק"מ מהמרכז". את ההצעה מתכננים המתיישבים באמצעות מנוע חיפוש וירטואלי שיציג את אפשרות הבניה בכל ישוב בשומרון.

author-image
מנוע חיפוש הדירות שיציג את הפתרון למצוקת הדיור
  פוטנציאל הבניה ביהודה ושומרון (צילום מסך)

ועד מתיישבי השומרון פנה היום (ד') אל פרופ' מנואל טרכטנברג בבקשה לבוא ולהציג בפניו את הפתרון שלהם לבעיית הדיור בארץ.

כזכור, ועדת טרכטנברג הוקמה באוגוסט האחרון, בעקבות מחאת האוהלים, כשבצעד חריג, פנה יו"ר הועדה, פרופ' מנואל טרכטנברג, בקריאה לציבור שיבוא להציע רעיונות ופתרונות למצב החברתי בארץ.

בעקבות פנייתו, הגישו היום בוועד מתיישבי השומרון הצעה עם פתרון למצוקת הדיור. בהצעתם הראו נציגי הוועד כי רק בשומרון עצמו, קיים פוטנציאל בניה גדול מאד אשר יכול לפתור את המצוקה הכללית בארץ.

בוועד מדגישים כי הנתונים שבידם מתייחסים אך ורק ליישובים חוקיים באזור השומרון. "רק באזור שלנו, יש אפשרות לבנות למעלה מ-36 אלף יחידות דיור", אומרים בוועד. "יש לציין כי בנתונים שהגשנו אנחנו מתייחסים אך ורק לאזור השומרון ולא לאזורים אחרים כמו בנימין, יהודה, הנגב והגליל" ובכך רומזים על מקומות נוספים בעלי פוטנציאל לבנייה.

בוא לשחק ולמצוא את הבית

"בית ישראלי במחיר עממי" הוא שמו של הפרויקט בו קוראים חברי הוועד לציבור לעבור לגור בשומרון.

במסגרת הפרויקט, ניתן "לשחק משחק" ובמהלכו מכניס מחפש הדירה נתונים על הבית המבוקש. ניתן לבחור בסוגי ישובים שונים: עירוני או כפרי, אוכלוסיה – האם מעוניינים לגור בישוב דתי, חילוני או מעורב ואף לבחור בסכום התקציב העומד לרשות הקונה.

המידע אשר נאסף בשיתוף ועדות הקליטה בישובים ומחלקת ההנדסה של המועצה האזורית שומרון, מספק את מספר התושבים בכל ישוב, המרחק מאזורי הערים הגדולות, ובנוסף לכמות יחידות הבניה המוכנות כיום למגורים גם נתונים על פוטנציאל הבניה בעתיד.

בין היתר ניתן לצפות גם בתמונות של הישוב ולקבל פרטים על דרכי ההגעה והפניה לאתרי הישובים השונים.

"מטרתנו היא לספק לאדם הפרטי את המידע ההכרחי לקניית בית במחיר הגיוני בתוך כל השתוללות המחירים של הדיור בארץ" – מדגישים בוועד. "אנחנו מקווים כי פרופ' טרכטנברג ישקול ברצינות את הצעותינו לקראת הגשת המלצותיו לקבינט החברתי-כלכלי של הממשלה בספטמבר".

יו"ר הועד בני קצובר אמר: " השומרון הוא רק דוגמא לפוטנציאל האדיר שקיים בארץ והוא לא כל כך רחוק גיאוגרפית מת"א. אני מאמין שכמו שהנתונים בשומרון מציגים פתרון אמיתי למצוקת הדיור, כך אפשר לעשות גם במקומות אחרים בפריפריה כמו בבנימין, גוש עציון בנגב ובגליל. נשמח לבוא לוועדה ולהציג את הפתרונות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו