שלא יעבדו עליכם: החברה תחוייב להודיע בטרם הערכת עסקה - סרוגים

שלא יעבדו עליכם: החברה תחוייב להודיע בטרם הערכת עסקה

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה טרומית את 'חוק הגנת הצרכן' של חברי הכנסת מלכיאלי ופולקמן. לפיו, כל עסק יחויב להודיע לצרכן על מועד סיום העסקה או ההתחייבות 21 ימים לפני מועד סיומה

שלא יעבדו עליכם: החברה תחוייב להודיע בטרם הערכת עסקה
  (קרדיט צילום: שלומי כהן)

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק הגנת הצרכן של חברי הכנסת מיכאלי מלכיאלי ורועי פולקמן. לפיו, כל עסק יחויב להודיע לצרכן על מועד סיום העסקה או ההתחייבות 21 ימים לפני מועד סיומה באמצעות שיחה טלפונית, נוסף על חובת ההודעה במסרון הקיימת כיום בחוק.

בדברי ההסבר נכתב: "ככלל, עוסק מחויב לקבל הסכמתו המפורשת של צרכן לשם הארכת חוזה קיים. חריגים לכלל האמור הינם עסקאות הקשורות במתן שירותים חיוניים דוגמת טלפון סלולרי גז וכו', בהם אין צורך לקבל הסכמתו המפורשת של צרכן לשם המשך הספקת השירות זאת תוך הבנה שהפסקת השירות גרועה מחיוב יתר. כך הדבר נוהג אף בעסקאות בהן במסגרת פרק זמן מסוים, טובין או שירותים, נרכשים במסגרת מבצע או הטבה, יש פטור מקבלת הסכמה מפורשת של הלקוח.

לעיתים קרובות ספקי שירותים קובעים בחוזה שבתום "תקופת ההטבה" התשלום החודשי יעלה אוטומטית למחיר המחירון כפי החלטתם, כך למשל בתחום התקשורת החברות משווקות עסקאות ללא התחייבות מצד הצרכן אולם המחיר המוזל תקף לתקופה קצובה ולאחריה החברה שומרת על זכותה להעלות את התעריף.

אומנם, חוק הגנת הצרכן, התשמ"א–1981. מעגן חיובו של עוסק לעדכן צרכן לפני מועד סיום עסקה או התחייבות, בחשבונית 3 חודשים טרם סיום העסקה ובמסרון 21 ימים לפני מועד סיום העסקה. בפועל, חיובו של העוסק כאמור הינו פתרון לצאת ידי חובה ולא רציני, ולא מונע את חיובם של אלפי צרכנים מחיוב יתר. אכן, האחריות שלנו כצרכנים היא לעקוב ולוודא מה אנו משלמים כמו גם מתי מסתיימת העסקה עליה התחייבנו, אולם גם לעוסק / לחברת התקשורת ישנה אחריות בסיסית בדיווח לצרכן על שינוי משמעותי בתנאי המבצע שעליו חתם."

ח"כ מלכיאלי: "בעלי הטלפונים הכשרים שאינם תומכים במסרונים היו צריכים לשלם פי כמה מכיוון שהם לא היו מקבלות את ההודעות של חברות הסלולאר. ההצעה הזו תתחייב את חברות הסלולאר להתקשר לאותם אנשים ובכך לתקן עוול של שנים."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו