"טרוריסט", מחבל"; הח"כ ממרצ במתקפה מכוערת - סרוגים

"טרוריסט", מחבל"; הח"כ ממרצ במתקפה מכוערת

במהלך דיון על החלת הצעות החוק על יהודה ושומרון, תקף ח"כ מוסי רז את יו"ר הועדה ח"כ קיש וכינה אותו, "טרוריסט" ו"מחבל". בתגובה אמר קיש: "נחצו כאן קוים אדומים. הסתה חמורה מאוד"

"טרוריסט", מחבל"; הח"כ ממרצ במתקפה מכוערת

במהלך דיון מיוחד שהתקיים הבוקר (רביעי) בוועדת הכנסת בנושא "השוואת החקיקה ביהודה ושומרון", זעמו חברי האופוזיציה על החלטתו של יועמ"ש הכנסת, התעמתו עם השרים ולא נתנו לאף דובר להשמיע את קולו בלי הפרעות.

ח"כ מוסי רז (מרצ) הגדיל לעשות ובטרם הוצא מהוועדה לאחר שלוש קריאות, צעק  לעבר יו"ר הוועדה ח"כ קיש: "מחבל", טרוריסט".

על פי הודעת היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון יתבצע תיקון לתקנון הכנסת. לפיו, כל חוק שיגיע לוועדות בקריאה שנייה ושלישית של הכנסת יידון על החלתו גם ביהודה ושמרון.

"תושבי יהודה ושומרון אינם אזרחים סוג ב'!"

לפי יו"ר הועדה, ח"כ יואב קיש, עד היום, חוקים רבים נחקקו עד ללא הגדרה ברורה כיצד ייושמו – בחקיקה ראשית של הכנסת או דרך צו אלוף.

"אנחנו לא נאפשר את המצב הזה יותר", הודיע קיש.  "ההחלטה הזו תוביל שינוי ביחס לתושבי יהודה ושומרון ובכך יתחיל מצב חדש אשר יפסיק את האפליה כלפיהם", הוסיף.

יש לציין כי כל עוד לא הוחלה ריבונות ישראלית ביו"ש ובבקעת הירדן, חוקים רבים אינם חלים על אזורים אלו. על כן, במטרת התיקון עומדת השוואתם של קרוב לחצי מיליון אזרחי ישראל, תושבי יהודה ושמרון, והוא נדרש לאור פערי חקיקה גדולים שנוצרו עם השנים בין חקיקת הכנסת לחקיקה הצבאית, ועל מנת למנוע התרחבותם של פערים אלו.

בהמשך התקיימה אף הצבעה על חוות דעתו של ינון, שעברה ברב קולות.

בנוסף, הכרזתו של ינון, סוגרת מעגל יחד עם ההנחייה שהעביר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופורסמה בחשדות 'כאן' ביום ראשון האחרון. לפיה, כל חוק שייחקק מעתה על ידי הממשלה יהיה חייב להתייחס גם לשטחי ההתיישבות.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
חחחחח זה מה שנותר שמאל המובס. לקלל לצעוק ולהבאיס.
ע | 04-01-2018 9:21
חברא קדישא כבר מוכנה זמן. רק מחכים למועד הלוויית מרץ
2
מוסי רז - הפוסל, במומו פוסל
יואל | 24-04-2018 0:10
כינויי הגנאי שהפטיר מוסי רז לעבר חכ קיש, הם בבחינת הפוסל, במומו פוסל. הלא רז וחבריו, רואים באשפ, ארגון הטרור הרצחני המתועב והנפשע, פרטנרים לשלום....