דיור בר הפגנה: למה לא הלכתי להפגין במוצאי שבת? - סרוגים

דיור בר הפגנה: למה לא הלכתי להפגין במוצאי שבת?

לא הפגנתי, למרות שהדיור בארץ באמת יקר ויוקר המחייה מורגש גם בכיס שלי. לא הפגנתי רבותיי, כי אני מתעב את הצביעות המצחינה של האנשים, את דו הפרצופיות המכוערת שלהם, את ההתחסדות והשקרנות של ראשי המחאה. לא הפגנתי כי המחאה הזו היתה תזקיק של כיעור מכל סוג.

author-image
דיור בר הפגנה: למה לא הלכתי להפגין במוצאי שבת?
  שקרנים וצבועים. הפגנה בת"א (פלאש90)

הדברים הללו נכתבו לאחר שנשאלתי מספר פעמים על ידי חברים ומכרים, למה לא השתתפתי בהפגנות בעד דיור בר השגה, ואין זה כי אינני למוד הפגנות, ההיפך הוא הנכון, הייתי במספר גדול של הפגנות בעד צדק חברתי, אך ככל הפגנה בעד צדק חברתי, הרגשות הם סובייקטיביים למדי, והמונח צדק חברתי בהחלט איננו מקובל על הכל.

לא הפגנתי, לא בגלל שדפני ליף היא שמאל קיצוני אנרכיסטי, אף שהוא כשלעצמו מדאיג, וודאיי שהאדם שבראש המחאה מכתיב את האווירה השורה על המחאה.

לא הפגנתי, לא כנקמה על אטימות השמאל הישראלי ורוב החברה הישראלית בגירוש מתיישבי גוש קטיף, צלקת שטרם העלתה ארוכה בלב כל מי שציונות היא מילה שטרם נקברה עשרה טפחים באדמה והתיישבות עדיין חשובה לו, פצע מדמם גם בשל היחס הנוראי שעדיין מקבלים המגורשים הן מצד מוסדות המדינה המתעמרים בהם, והן מצד אנשים פרטיים שלא רק שאינם מבינים את הטראומה שחוותה משפחה מגוש קטיף, אלא מוסיפים רשע ואטימות לב ומאשימים אנשים תמימים בהאשמות שווא נוראיות שנובעות משנאה תהומית.

אין אלטרנטיבה

לא הפגנתי, לא מתוך אהבתי הרבה לממשלה הנוכחית, אע"פ שהיא עושה עבודה טובה יותר הרבה ממה שעשו ממשלות רבות עד כה (ולא נזכיר את ממשלת קדימה הקודמת, שהדבר היחיד שיותר מביך ממנה היא האופוזיציה המגוחכת של ציפי לבני, שעדיין אינני מבין מי כותב לה את הנאומים ולמה הוא לא מובטל), ואע"פ שכרגע הממשלה על פי תהום בטחוני באשמת ארגונים קיקיוניים שאינם בוחלים באף שיטה כדי להסב את המבט מהנזק שהם גורמים במקומות אחרים (וגם לא התייחס לדברים החמורים בפני עצמם שחשף קלמן ליבסקינד במעריב).

לא הפגנתי, אע"פ שייתכן מאוד שרבים מן המפגינים הם מפונקים שלא חסר להם צעצועים אלקטרוניים, שלא חוסכים את כספם מבילויים (ערבי בילוי כידוע מסתכמים לעיתים קרובות ב500 ש"ח), שמתחתנים בפאר והדר בחתונות שלא מביישות מלכים, ושלא מבינים מדוע אין להם כסף לדירה אחרי זה, למרות שכל אורח חסך מלחמו כדי לתת להם "תמורה" הולמת לפאר חתונתם ושדורשים דרישות בלתי אפשריות שמסוכנות לעתיד הכלכלי שלנו ושל הילדים שלנו.

לא הפגנתי, לא בגלל שהעיתונות והתקשורת התגייסו לחבק את ראשי המחאה כאילו היו ילדיהם האבודים זה מכבר, במקום למלא את תפקידם ולסקר אובייקטיבית את הדברים ולבקר את הראוי לביקורת, לא, לזה כבר התרגלנו זה מכבר, שבארץ אין עיתונות שמשתדלת להיות אובייקטיבית, את ה"אובייקטיביות" הם משאירים לסיקור "מחדלי צה"ל", "הכיבוש המשחית", "סיפורי אלף ביבי ושרה" ודומיהם.

מי מינה את איציק שמולי?

לא הפגנתי, למרות שאיציק שמולי יו"ר התאחדות הסטודנטים הפסיד אותי כבר במחאה הקודמת שלו נגד החרדים, למרות שהוא אינו מייצג אלא את עצמו ואת הסובבים אותו, ושהסיבה היחידה שהוא יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית היא שיש ארגון כזה ומישהו צריך לעמוד בראשו, אבל כל קריטריון למי זה צריך להיות לוקה בחוסר דמוקרטיה רציני (מהו הקשר בין הבחירה שלי בנציג סמסטר שהוא אדם שתפקידו לייצג סטודנט מול האוניברסיטה, לבחירה בנציג פקולטי שבוחר יו"ר ארגון סטודנטים אוניברסיטאי שבוחר יו"ר התאחדות ראשר בשלב זה מסתבר שהוא כבר נציג פוליטי שמשתתף בהפגנה המתכחשת לממשלה הנוכחית).

נדמה שהוא לקה בשכחה לגבי מה מותר לו ומה אסור, בתור בעל תפקיד שמייצג את כל ציבור הסטודנטים המכיל בתוכו את כל חלקי האוכלוסיה, כולל חרדים, דתיים לאומיים ערבים וחילונים, ואע"פ כן הוא יוצא ובא על דעת עצמו ללא שום ביקורת וללא שום אישור בנושאים שנויים במחלוקת על דפם וחתימתם של תקנון ההתאחדות בה מפורש כי אין להתאחדות הסטודנטים להתערב בשום עניין פוליטי או חברתי, אך זה לא נראה כאילו למישהו אכפת שעוברים על חוקים ותקנות כל עוד זה לא נוגע ליריבו הפוליטי.

[ציטוט:ההתאחדות תהיה עצמאית ובלתי תלויה בכל פעולותיה ותימנע מהתחשבות בשיקולים פוליטיים ו/או שילוב גורמים פוליטיים, חברתיי, מפלגתיים וכו'].

לא הפגנתי, למרות שהדיור בארץ באמת יקר ויוקר המחייה מורגש גם בכיס שלי.

לא אוהב צבועים

לא הפגנתי רבותיי, כי אני מתעב את הצביעות המצחינה של האנשים, את דו הפרצופיות המכוערת שלהם, את ההתחסדות והשקרנות, כי שורש כל מה שנאמר לעיל הוא הצביעות, והריח של אנשים צבועים דוחה אותי, כי להקים אהל באמצע תל אביב זה לעבור על החוק, כי לפלוש לבית השייך לעיריית תל אביב זה רמיסת החוק והסדר, כי הרצון להפיל ממשלה שנבחרה כחוק ובאופן דמוקרטי, בתרגילים פוליטיים מלוכלכים שראשיתה בצירוף הבעייה הכלכלית לרצונות פוליטיים, היא כרסום יסוד הדמוקרטיה.

לא הפגנתי, כי קיימים אנשים שאינם מספיק אמיתיים כדי להודות לפחות לעצמם, כי אם להם כאנשי שמאל (או אפילו כאנשי "צדק חברתי") מותר לעבור על החוק גם לאחרים בעלי אידאולוגיה שונה מותר לעבור על החוק, כי אין איש מעל החוק. והנה כבר הבוקר קיבלנו את מנת הצביעות שלנו עם פינוי מגרון, דוגמא מאלפת לגזענות על רקע דת, מה שמותר לערבי ישראלי אסור ליהודי, ובכלל הס מלהזכיר זכויות אדם.

אף ילד זר לא יקבל חיבוק משרה (זה הפיאות שמפריעות) ולא באה החמה וכבר הספקנו לשמוע את מקהלת הלטפנים של ליף מקבלים חזרה את עזותם העיתונאית שסורסה בחודשים האחרונים ומוחים וצועקים חמ[א]ס על הקמת אוהלים במקום אסור, אה סליחה, מבנים, במקום כבוש, ושימוש בילדים במחאה, אה, בעצם זו מחאת האוהלים שמשתמשת בילדי יסודי מתנועות נוער, אז תמחקו שימוש בילדים, הפשע של יושבי מגרון הוא שלא השתתפו בהפגנה נגד הקמת אוהלים במקומות כבושים.

לא הפגנתי בגלל שחלק מהציבור בישראל לא מקבל את כללי המשחק, ועושה הכל כדי לשנות אותם, מפני שהוא אינו בוחל באמצעים בשקרנות ובמרמה, בגלל שהוא עושה את עצמו גדול, אבל הוא גדול רק בפירוטכניקה, כי עם כל הפלורליזם המעושה שלו מסתבר שרק הוא אומר את האמת, ואמת זו, לשיטתו, צריכה ככלות הכל להיות הדעה השלטת.

לא הפגנתי כי המחאה הזו היתה תזקיק של כיעור מכל סוג, ואני תקוה שיום אחד אוכל להשתתף במחאה חברתית אמיתית שבמרכזה יעמוד תיקון החברה.

==

יונה קוסקס הוא בוגר ישיבת הסדר וסטודנט בטכניון בחיפה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
מאמר יפה
חיים | 06-09-2011 14:00
2
צודק וטועה כאחד
דוד | 06-09-2011 15:36
אתה פשוט צריך לשחרר קצת ולעזוב מה אתה חושב על מנהיגי המחאה. יש מחאה בקנה מידה גדול? - יש. אתה מסכים עם רוב מה שנטען במחאה? - מסכים. אתה מקווה שיום אחד תוכל להשתתף במחאה חברתית אמיתית? - מקווה. אז לחכות לעתיד רחוק לא ברור שתבוא המחאה הזאת זה לקבור את הראש בחול ובעצם להסכים עם המשך המצב הקיים. קום, הבא איתך את רבבות האנשים "מהמחנה" שלך והצטרף להנהגת המאבק על מנת לשנות _עכשיו_. אולי תגלה שגם "שמאל-קיצוני-רדיקלי-שלא-יכול-לחבק-ילד-עם-פאות" פתאום כן מוכן להקשיב ולהשתנות על מנת לשנות ביחד. לפחות קודם תנסה לפני שאתה מקטר מהצד.
3
נראה לי שיש בך תמימות גדולנ מדיי דוד
יוסף | 07-09-2011 8:46
אי אפשר לשנות משהו שהתחיל רע, כדברי הנביא קודם הורסים ואח"כ בונים מחדש.