ישראל הראל: "בגלל וועדות הקבלה אין לנו מליון תושבים בשומרון"

ישראל הראל: "בגלל וועדות הקבלה אין לנו מליון תושבים בשומרון"

מייסד מועצת יש"ע תוקף את המתנגדים לאיחוד הרשויות ומאשים את היישובים המתבדלים בהאטת קצב גידול התושבים: "הם חד מימדיים ולא מוכנים לקבל אנשים שלא מתנהגים כמוהם"

author-image
"בגלל וועדות הקבלה אין לנו מליון תושבים בשומרון"
  (צילום: גור דותן)

ישראל הראל, מראשי 'גוש אמונים' ומי שייסד את מועצת יש"ע ועמד בראשה במשך 15 שנה, תוקף בחריפות את המתנגדים מבית לאיחוד הרשויות בשער השומרון והקמת עיר חדשה בשומרון, זאת לאור ההתקפות של גורמים במועצת אלקנה כנגד משרד הפנים וכנגד אישי הציבור התומכים באיחוד הרשויות עץ אפרים אלקנה אורנית ושערי תקווה והקמת עיר.

בדבריו תוקף הראל את היישובים שמונעים את גדילת האוכלוסיה בשומרון על ידי וועדות קבלה:  "אחת הסיבות שאין לנו עדיין מליון יהודים ביהודה ושומרון היא שישובים רבים סגרו את עצמם עם וועדות קבלה ועם כל מיני מכשולים שלא יתנו לאחרים להגיע אליהם. הם חד מימדיים הם לא מוכנים לקבל אנשים שלא מתנהגים בדיוק כפי שהם מתנהגים ולכן הרבה אנשים שרצו להגיע לא מסוגלים. במיוחד חל הדבר על הישובים שקרובים לקו הירוק שרואים את עצמם כ"יישובי איכות" ואינם מביאים בחשבון את המימד הלאומי את המימד הפוליטי ואת העתיד הרחוק".

הראל מוסיף ואומר כי "לו תושבי שער השומרון היו הופכים לבלוק אחד גדול היו יכולים לגדול פי 2 או 3 ואפילו 4 וכל הנושא המדיני היה מאחוריהם. הם היו הופכים לגשר בינם לבין אריאל ושאר יישובי האיזור".

על המתנגדים להקמת העיר החדשה בשומרון, אומר הראל כי "כל ההתנגדות של חלק מהתושבים שם להקים עיר אחת היא אגואיסטית, נוגדת את האינטרסים האמיתיים של ההתיישבות וברמה הלאומית ההתנהלות הזו מפריעה ודוחה אנשים".

לבסוף קורא הראל לתושבים המסכימים עימו להרים ראש ולא להסכים להתבדלות הזו: "אני קורא לתושבי אלקנה שחושבים כמוני. ואני יודע שיש הרבה שחושבים כמוני. שלא יקחו חלק במסע האוגואיסטי הזה. לעצור מהלך שהוא נכון גם מבחינה מוניציפאלית לאומית מבחינת תקציבים לאומיים וגם מבחינה התיישבותית.  אין ברצון לעצור את איחוד הרשויות והקמת העיר דבר מלבד אגואיזם ורצון לבדל את עצמם מאחרים. אסור שימנע מהלך כ"כ חשוב".

כזכור לפני כשבועיים החליטה וועדה מקצועית של משרד הפנים להמליץ על איחוד רשויות עץ אפרים, אלקנה, אורנית ושערי תקווה והקמת עיר.

יצויין כי זו הפעם הרביעית בה וועדה מקצועית של משרד הפנים ממליצה על איחוד. באיחוד הביעו תמיכה מייסדי גוש אמונים, יו"ר הכנסת, סגנית שר החוץ, שר הרווחה חיים כץ, הרב אליקים לבנון רב השומרון, מייסדי גוש אמונים בני קצובר ואליקים העצני, והביעו התנגדות: ארגון השמאל הקיצוני עדאללה, יריב אופנהיימר לשעבר יו"ר "שלום עכשיו" ויו"ר וועידת מרצ אורי זכי. למתנגדים הצטרף ראש מועצת אלקנה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אמת
אמת | 13-12-2017 12:59
"אחת הסיבות שאין לנו עדיין מיליון יהודים ביהודה ושומרון היא שיישובים רבים סגרו את עצמם עם ועדות קבלה ועם כל מיני מכשולים שלא יתנו לאחרים להגיע אליהם. הם חד ממדיים, לא מוכנים לקבל אנשים שלא מתנהגים בדיוק כפי שהם מתנהגים ולכן הרבה אנשים שרצו להגיע לא מסוגלים'', אומר הראל.
2
כל מילה אמת. חבל שנאמרת רק עכשיו.
בנצי | 13-12-2017 13:08
כל מילה של ישראל הראל אמת. אלו שנחשבו , בטעות, לגדולי ההתישבות, למובילי הישובים, פשעו וחטאו בהתנשאות, בגאווה, במיון וסינון כל מי שלא מצא חן בעיניהם. חלקם אינן בין החיים - אך זכר פשעם לא ימחה. חלקם חיים ובהם יש להטיח את פשעם בכל תוקף. וכל אחד יסתכל במראה.
3
אין גזענים גדולים יותר מהדתיים הלאומיים האשכנזים
צודק | 13-12-2017 20:45
מתנאשים וחושבים שהם מעל כולם