ספיישל לשבת: מתכון לעוגיות חמאה וקרמל 

ספיישל לשבת: מתכון לעוגיות חמאה וקרמל 

עוגיות חמאה וקרמל עם ציפוי עשיר של שוקולד וקוקוס, כנראה יספיקו לנו לשבת הקרובה עד שנתחיל עם הסופגניות בכל הכוח • צפו עכשיו במתכון 

author-image
זה לא סופגניות, זה עוגיות הרבה יותר שוות
  (צילום: FOOD52)

מתכון לעוגיות חמאה וקרמל 

עוגיות חמאה וקרמל עם ציפוי עשיר של שוקולד וקוקוס, כנראה יספיקו לנו לשבת הקרובה עד שנתחיל עם הסופגניות בכל הכוח

מצרכים:

לעוגיות:
110 גרם חמאה רכה
1/4 כוס סוכר
1/2 כפית תמצית וניל
1/4 כפית מלח
1 כוס קמח
לציפוי:
1 כוס סוכר
1/4 כוס מים
55 גרם חמאה רכה
1/2 כוס שמנת מתוקה
1 כפית תמצית וניל
1/4 כפית מלח
2 כוסות קוקוס טחון
250 גרם שוקולד מריר

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור לחום בינוני של 180 מעלות, ומרפדים תבנית בנייר אפייה.

2. בקערה גדולה, מערבבים יחד את החמאה והסוכר בעזרת כף עץ או מיקסר, מוסיפים את תמצית הווניל והמלח, ולבסוף מוסיפים את הקמח, עד לקבלת בצק אחיד. (היזהרו מלישת יתר שפוגעת במרקם של הבצק הפריך).

3. מרדדים את הבצק על משטח מקומח קלות לעובי של 0.5 ס"מ, וקורצים עיגולים בקוטר 6 ס"מ, ובתוכם עיגול נוסף בקוטר 3 ס"מ – כך שיתקבלו עיגולי בצק חלולים.

4. מסדרים את עיגולי הבצק בתבנית ואופים בתנור שחומם מראש במשך 8-10 דקות, או עד שהעוגיות מתחילות להזהיב בקצוות. מוציאים ומצננים.

5. מפזרים את הקוקוס בשכבה אחידה בתבנית, וקולים בתנור במשך 8-10 דקות, מערבבים פעם או פעמיים, עד שהקוקוס זהוב-שחום. לאחר מכן מוציאים לצינון

(צילום: FOOD52)

6. הכנת הציפוי: בסיר גדול מביאים לרתיחה את הסוכר והמים, תוך ערבוב מתמיד. מרגע הרתיחה, מפסיקים לערבב ונותנים לנוזל לבעבע ולקבל גוון ענברי, במשך 4-5 דקות. מסירים מהאש, מוסיפים מיד את החמאה, השמנת, תמצית הווניל והמלח, ומערבבים.

7.  1/4 כוס מהקרמל שהכנתם מזלפים על כל עוגייה 1/2 כפית מהקרמל. ליתר הקרמל הנותר בסיר מוסיפים את הקוקוס הקלוי ומניחים כמות של כף אחת מתערובת הקוקוס-קרמל על כל עוגייה. מעבירים את העוגיות המצופות למקרר למשך 10 דקות.

8. במקביל, קוצצים את השוקולד וממיסים במיקרוגל או בסיר כפול (בן מארי), וטובלים את התחתית של כל עוגייה בשוקולד המומס. מחזירים את העוגיות לתבנית, אך הפוך – כשצד השוקולד כלפי מעלה. מקררים למשך 5 דקות.

9. הופכים בחזרה את העוגיות (הקוקוס כלפי מעלה), ואת השוקולד שנותר מטפטפים בפסים על העוגיות בעזרת כף או שקית ניילון עם חור בקצה. מחזירים למקרר למשך 5 דקות עד שבוע, בכלי אטום. ניתן לשמור במקפיא לאורך זמן.

שבת שלום!

====================

מקור

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו