משט ההזדהות של הציונות הדתית בגלעד שליט ופולארד - סרוגים

משט ההזדהות של הציונות הדתית בגלעד שליט ופולארד

כ-500 בני נוער מכל רחבי העולם השתתפו אתמול במשט מאשדוד לאשקלון כאות הזדהות עם צה"ל ושייטת 13. את המשט הובילו הספינות "גלעד שליט" ו"יונתן פולארד". המשט הגיע לנקודה הדרומית ביותר המותרת לשייט, שם קראו המשתתפים לשחרור שליט.

author-image
משט ההזדהות של הציונות הדתית בגלעד שליט ופולארד

תנועת המזרחי העולמית בשיתוף עם ארגון הסטודנטים היהודי העולמי 'יבנה', יצאו אתמול (א') ל"משט כחול לבן" כאות תמיכה בישראל וכהצדעה לחיל הים.

על המשט פרסמנו לראשונה ב'סרוגים' לפני כשלושה שבועות.

כ-500 בני נוער יצאו לבושים בחולצות עליהם נכתב באנגלית "גלעד שליט עדיין חי", דגלי ישראל ובלונים אותם הפריחו בלב ים.

במשט שיצא לדרכו מאשקלון לכיוון אשדוד, היו מספר יאכטות ששינו את שמם לאותו יום. בראש המשט, שטה אוניה בשם 'גלעד שליט', ולצידה הפליגה יאכטה אחרת שנקראה על שמו של 'יונתן פולארד'.

הפעולה באה לקרוא לשוביו לשחרר את גלעד ולהפגין נגד המשטים הפלסטינים ולנשיא ארה"ב לשחרר את פולראד.

במהלך המשט, אותו ליוותה תזמורת 'מבראשית' קימו הצעירים אירוע בלב ים למען גלעד שליט. מתוך הסירות הפריחו בלונים מול החופים הדרומיים ביותר של ישראל, כשהם קוראים לראשי החמאס לשחרר את שליט.

קירוב נוער יהודי לארץ

את המשט הובילו ח"כ זבולון אורלב (הבית יהודי) המשמש כנשיא המזרחי העולמי וסולי סקאס, מנכ"ל ארגון המזרחי העולמי.

מי שעמד מאחורי היוזמה הוא אילן רוט, יו"ר הדור הצעיר של תנועת המזרחי העולמית, שמטרתו לקשור את צעירי צפון אמריקה למה שקורה בישראל וכדי שהם ישובו ויפעלו בארצם למען שליט.

משתתפי המשט, הם בני נוער יהודים מכל רחבי העולם, הבאים לארץ לחופשת הקיץ ובאמצעות הפעילות הזו, הם יביעו סולידריות עם מדינת ישראל, ויעמיקו את המחויבות והזיקה שלהם לארץ.

בני הנוער והסטודנטים היהודים שמגיעים לחופשת הקיץ, שוהים במסגרות של תנועת המזרחי שהיא ארגון הגג של בני עקיבא העולמי, של 'תורה מציון' ושל אגודת הסטודנטים היהודית 'יבנה'. הסטטיסטיקות מלמדות כי 70% מבני הנוער שמגיעים למחנה קיץ בארץ, מגיעים לאחר מכן לארץ לשנה שלמה, וחלק מהם גם עולה בסופו של דבר.

ח"כ אורלב שהשתתף במשט עם בני הנוער אמר כי "רצינו לאפשר לבני הנוער לקחת חלק בפעילות למען גלעד שליט ולהשתתף במחאה נגד המשטים, מתוך סולידריות והזדהות עם מדינת ישראל. זהו משט ציוני שכל כולו למען עם ישראל וארץ ישראל ומה שהם סופגים כאן יסייע למדינה כאשר הם ילכו לקמפוסים בארצם ואני מקוה שבעתיד הדבר יגרום להם לבוא ולגור בארצם, בישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מה התועלת בכך?
שמואל | 16-08-2011 10:10
את האדמו"ר מקאליב שאלו למה הוא לא עומד בצפירה, והוא השיב כי לכל פעולה שבן אדם עושה חייבת להיות תכלית כלשהי. לאמירת תהלים לזכר הנרצחים יש תכלית ברורה, בניגוד לדקות דומייה ולשאר טקסים חסרי תועלת. מותר לשאות את מארגני המשט המוזר הזה, בה הועילו החכמים בהפלגתם? האם הם חושבים שאנשי חמאס ערכו תצפית ימית וברגע שזיהו ספינה עם הכיתוב "גלעד שליט" התחלחלו וגמרו אומר לשחרר את החייל החטוף? ציפיתי מאנשי הציונות הדתית להיות פחות ילדותיים ולהשקיע כסף ומאמץ במקומות נכונים יותר. כבר היו לנו כל מיני צעדות לכפר מימון ומסביבו שלא הביאו לכלום.