הזוי: אישר אמירת קדיש ופוטר מעבודתו - סרוגים

הזוי: אישר אמירת קדיש ופוטר מעבודתו

בעוד בחודשים האחרונים צפות ועולות להן טענות על 'הדתה', מקרה מטריד שאירע בקיבוץ 'נירים', מלמד דווקא על סלידה וחשש מכל מה שריח יהדות מדיף ממנו

author-image
הזוי: אישר אמירת קדיש ופוטר מעבודתו
  אנשים מתפללים. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בעוד בחודשים האחרונים צפות ועולות להן טענות על 'הדתה', מקרה מטריד שאירע בקיבוץ 'נירים', מלמד דווקא על סלידה וחשש מכל מה שריח יהדות מדיף ממנו.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', אחד מחברי הקיבוץ ביקש לומר קדיש על אביו שנפטר לאחרונה. הבן האבל וכמה מחבריו קבעו להתאסף מדי יום שישי, לפני כניסת השבת, ולומר קדיש. ביישוב, השייך לשומר הצעיר, אין בית-כנסת, ורכז הביטחון של הקיבוץ הציע שיתכנסו באחד המקלטים.

ראוי לציין כי מדובר במקלט שלא נעשה בו שימוש בשגרה והוא עומד ריק ושומם, ובשעת חירום נועד לשמש בין היתר כמקום לינה לכוחות המיוחדים המוזנקים לקיבוץ. רכז הביטחון ביקש אישור מהצבא לקיים את התפילות במקלט, ולדברי אחד התושבים בצה"ל נענו בחיוב. "הצבא, בעיקרון, מעדיף שמבנים שיעמדו לרשותו בעת חירום יהיו שמישים בשגרה, כי בדרך זו הם נשמרים מאורגנים ונקיים", הסביר החבר.

לאחר קבלת האישור מהצבא החלה קבוצת החברים להיפגש במקלט בימי שישי, לומר קדיש ולחתום בתפילת ערבית של ליל שבת. אלא שלחלק מחברי הקיבוץ התפילות במקלט נראו כניסיון להקים בית־כנסת מחתרתי, על אף שהמתפללים הכחישו זאת. אותם חברים פנו למנהל הקהילה בקיבוץ, וזה זימן לבירור את רכז הביטחון שכאמור אישר את השימוש במקלט.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', חברים בקיבוץ סיפרו שהשיחה עלתה לטונים גבוהים ושאחריה החליטה הנהלת הקיבוץ להדיח את רכז הביטחון מתפקידו. רכז הביטחון, שנכנס לתפקידו אחרי מבצע צוק איתן ושקיבל לאחרונה מצה"ל אות הצטיינות על פועלו, הוזמן לשימוע לפני פיטורים שצפוי להיערך בתחילת השבוע הבא, ובינתיים כבר מונה לו מחליף.

אחד מחברי קבוצת המתפללים הסביר אתמול: "נהגנו להתאסף שם, קבוצה קטנה מאוד, בקושי מניין. רצינו לומר קדיש וכמה דברי תורה, אבל בקיבוץ ראו בזה ניסיון להקים בית־כנסת מחתרתי. זה לא המצב. תכננו לקיים את התפילות רק בתקופה של חודש האבלות. לא עשינו שינוי במקלט, לא הכנסנו ספר תורה, לא היו סממנים של בית־כנסת. בסך הכל רצינו מקום להתאסף ולקיים את המצווה. יש אנשים בקיבוץ שלקחו את זה רחוק מדי. אמנם יש קבוצה של תושבים בנירים שמעוניינים להקים בית־כנסת, אבל זה ייעשה בצורה גלויה ומוסכמת. לכן כל הטענות נגד רכז הביטחון מופרכות מיסודן. הסיפור הזה הגיע למקומות רחוקים מאוד".

מהנהלת קיבוץ נירים נמסר בתגובה ל'ידיעות אחרונות': "מדובר בנושא שעוד לא נסגר, ומכיוון שהוא עוסק בעניינים של עובד־מעביד הקיבוץ לא מתכוון לשתף אף אחד בפרטי העניין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
.איפוא אהבת ישראל
| 12-11-2017 2:41
קשה לומר שאני חי המדינת היהודים צריך לערוך שימוע לרכז הבטחון