קהילת אוקלנד בניו זילנד בשבת הזדהות עם גלעד שליט - סרוגים

קהילת אוקלנד בניו זילנד בשבת הזדהות עם גלעד שליט

בשבת האחרונה קיימו באוקלנד ניו זילנד שבת הזדהות לציון חמש שנים לחטיפתו של החייל גלעד שליט. את הפעילות ריכז שליח בני עקיבא בעיר, משה נא-אור והיא כללה שיעור ודיון בנושא "פדיון שבויים". מכתבים שכתבו בני הנוער בקהילה נמסרו לאביבה שליט, על ידי שליחים שחזרו לארץ.

author-image
קהילת אוקלנד בניו זילנד בשבת הזדהות עם גלעד שליט
  מתפללים גם בניו זילנד. גלעד שליט

בשבת זו התקיימה בקהילה היהודית באוקלנד, ניו זילנד פעילות מיוחד לציון חמש שנים לחטיפתו של החייל גלעד שליט.

הארוע הוא שיאו של תהליך חינוכי ופעילות רבת היקף בקהילה שהתקיימה על ידי שליחי בני עקיבא באוקלנד מיטל ומשה נא-אור.

הפעילות כללה שיעורים בבית הספר היהודי "קדימה", ופעילות בתנועות הנוער "בני עקיבא" ו"הבונים דרור". במהלך הפעילות נחשפו הילדים לסיפור שכתב גלעד כאשר היה בגילם, חברי תנועות הנוער למדו על הדילמה העומדת בפני החברה בישראל והממשלה.

בנוסף חברי תנועות הנוער ותלמידי בית הספר כתבו מכתבים לגלעד, המכתבים יימסרו למשפחתו. בשנה שעברה הופקה חוברת דומה על ידי הקהילה, והיא נמסרה לידי אביבה שליט על ידי דני אליצור ונתנאל פוזנר שהיו שליחים צעירים של בני עקיבא באוקלנד וחזרו לארץ בתום שליחותם.

מה המחיר לפדיון שבויים?

משה נא-אור שליח בני עקיבא וממלא מקום רב הקהילה, סיפר שהשיעור וכל השבועות האחרונים בהם עסקו בני הנוער בנושא זכו לתהודה רבה בקהילה.

"השיעור עצמו בנושא פדיון שבויים העלה למודעות את המורכבות בה נמצאת ממשלת ישראל בעניין זה. חברי הקהילה דנו בהשלכות ההלכתיות של הגדרת מצוות פדיון שבויים כמצווה רבה, אך מאידך הכלל "שאין פודין שבויין יתר על כדי דמיהן"." הוא מספר.

נושא נוסף שהעלו הוא היחס ההלכתי לחייל. כשהשאלה היא האם דין חייל צה"ל ראוי להיות כדין תלמיד חכם על פי השו"ע שאותו כן פודין יתר על כדי דמיו.

הדיונים היו ערים והנושא קיבל תשומת לב רבה. כשבסופו של השיעור נערכה תפילה כללית שהחייל גלעד שליט ישוב הביתה להוריו ולמדינת ישראל במהרה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו