מחיר העיכוב: המשטרה תפצה אזרח ב-5,000 שקלים - סרוגים

מחיר העיכוב: המשטרה תפצה אזרח ב-5,000 שקלים

עקב חוסר תיאום בין המשטרה לשירות בתי הסוהר, התעכב שחרורו של עצור במשך 24 שעות והוא תבע את הרשויות. בין הצדדים נחתם הסכם פשרה לפיו יפוצה ב- 5,000 ₪. עו"ד יאדו: "התמהמהות של 24 שעות היא דבר חריג ובלתי מידתי ויש לתת על כך את הדין"

author-image
מחיר העיכוב: המשטרה תפצה אזרח ב-5,000 שקלים
  (צילום: שאטרסטוק)

המשטרה ושירות בתי הסוהר ישלמו פיצויים על סך 5,000 ש"ח לאזרח שהושהה במעצרו כ-24 שעות לאחר חתימה על ערבות ותנאי שחרור, כך נקבע בהסכם פשרה שהוגש בבית משפט השלום בירושלים בין פרקליטות מחוז ירושלים לתובע.

המעצר המדובר התרחש לפני כשנתיים, באותו זמן נעצר התובע – אז בגיר צעיר, בגין הפרת הוראת צו אלוף. מעצרו הוארך והוא הובא בפני שופטת ביום השחרור הצפוי. השופטת שחררה את התובע בכמה תנאים, ביניהם הפקדת סכום כסף, התחייבות עצמית לעמידה בתנאי צו האלוף וערבות של אחד מהוריו.

התובע הסכים לתנאי שחרורו ואביו של התובע חתם על תנאי הערבות. בשלב זה היה רשאי התובע למעשה להשתחרר, אולם פקודת שחרורו התמהמהה למשך יממה שלימה, שרק לאחריה שוחרר.

התובע טען כי ההתמהמהות בשחרורו, שקרתה כנראה עקב חוסר תיאום בין המשטרה לשירות בתי הסוהר, הינה פגיעה אנושה בו ובזכויות היסוד שלו, ועקב כך הושם במעצר לאורך זמן חריג ובחוסר מידתיות קיצוני.

הנזק, לדבריו של התובע, הינו פגיעה בזכויותיו לחירות ולכבוד וגרימת עינוי והשפלה קשים ומיותרים שנאלץ לעבור שלא כחוק וללא כל צורך, עקב רשלנות הרשויות.

את התובע ליווה עו"ד מנשה יאדו מארגון 'חוננו' ובהסכם פשרה הגיעו הצדדים להחלטה על פיצויים בסך 5,000 שקלים לתובע, שישולמו לחשבונו בתוך 45 ימים. הסכם הפשרה קיבל תוקף של פסק דין.

עו"ד יאדו מסר בתגובה: "אני מברך על כך שפרקליטות מחוז ירושלים הכירה באשמתם של המשטרה והשב"ס, שעיכבו בחור צעיר בבית מעצר במשך 24 שעות לאחר שבית המשפט הורה על שחרורו. לצערי, עיכוב של מספר שעות נעשה שלא כדין כדבר שבשגרה, אולם התמהמהות של 24 שעות הינה דבר חריג ובלתי מידתי ויש לתת על כך את הדין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו