מתנערים מהפלג הקיצוני? הסיעות החרדיות חלוקות - סרוגים

מתנערים מהפלג הקיצוני? הסיעות החרדיות חלוקות

הדעות בסיעות החרדיות בכנסת ביחסם לחסימות הכבישים של הפלג הירושלמי הקיצוני שנויות במחלוקות. בעוד בסיעת דגל התורה מתקשים חלק מהחכי"ם לחתום על הודעת הגינוי, שיגרו אמש חברי סיעת ש"ס מכתב ליו"ר הכנסת בו נאמר כי "התנועה מתנערת מהפלג הירושלמי ומאנשיו הקיצוניים" ,

author-image
מתנערים מהפלג הקיצוני? הסיעות החרדיות חלוקות
  הפגנות נגד הגיוס השבוע בירושלים (צילום: Yaniv Nadav/Flash90)

בעוד סיעת 'דגל התורה' ביהדות התורה ניסו ללא הצלחה להחתים את חברי הכנסת מסיעתם המשותפת 'אגודת ישראל' על מכתב המגנה את קבוצת החרדים הקיצוניים שנלחמים נגד גיוסם לצבא,  סיעת ש"ס שיגרה אמש (רביעי) מכתב ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בו נאמר חד משמעית כי "התנועה מתנערת מהפלג הירושלמי ומאנשיו הקיצוניים, המפרים את הסדר הציבורי".

במכתב נאמר, "אנו חברי סיעת ש"ס בכנסת ויו"ר התנועה שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה נגב וגליל הרב אריה דרעי מביעים שאט נפש ממעשיהם של קומץ מפגינים המשתייכים לציבור החרדי המפרים את הסדר הציבורי, ובפרט נוכח הפגיעה החמורה בעובדי משמר הכנסת, העושים מלאכתם נאמנה למען בטחון הציבור",

עוד הוסיפו "דרכם אינה דרכינו ומעשיהם אינם לרוח התורה אשר 'דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום'", הבהירו במפלגה.

חה"כ של 'דגל התורה' ביקשו להחתים את חבריהם מ'אגודת ישראל' על הודעת התנערות מ'הפלג הירושלמי', אך השר יעקב ליצמן, סגן השר מאיר פרוש והח"כים ישראל אייכלר ומנחם אליעזר מוזס – סירבו לחתום על ההודעה בטענה כי הם מבקשים קודם להתייעץ עם רבניהם.

אולם, הח"כים מיהדות התורה חתמו על מכתב נוסף שנועד לעובדי משמר הכנסת שבו הם מבהירים כי אין להם שייכות למפגינים שהתעמתו השבוע עם עובדי המשמר בסמוך לכנסת.

כאמור, הסיעות החרדיות הדעות חלוקות בנושא, אך נראה כי הלחץ הציבורי יכריע את ההתנגדות לפלג הקיצוני.

בנוסף, הודיעו אתמול חברי הפלג הקיצוני כי הם מתכננים לחסום במהלך היום את רחוב דרך נמיר בתל אביב באזור רכבת מרכז, זאת במחאה על גיוסם לצה"ל ועל מעצרם של אחדים מהם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו