מהפך: פיתוח ישראלי יאפשר להדפיס ארוחה בתלת ממד

מהפך: פיתוח ישראלי יאפשר להדפיס ארוחה בתלת ממד

האוניברסיטה העברית מציגה את הפיתוח החדש, שיעשה מהפך בתחום המזון. מדובר בלא פחות במדפסת תלת ממדית שתדפיס ארוחה שלמה לבחירתכם- איך זה עובד? ומתי נזכה לראות בחנויות את הפיתוח? כל הפרטים בפנים

author-image
הפיתוח הישראלי שהולך להפוך את שוק המזון
  (צילום: שטארסטוק)

לא מעט פיתוחים חדשים מציפים את שוק המזון לאחרונה, בניהם גם השימוש במדפסת תלת ממד שנפוצה כיום לצורכי שדרוג צורת המזון ובקרוב אפילו גם להדפסת ארוחה שלמה. האוניברסיטה העברית הציגה היום את הפיתוח החדש שלה- "השפית" שהולך לעשות מהפך בשוק המזון והתזונה בפרט.

ה"שפית" היא התגשמות חלום של ממש, בו בעזרת לחיצת כפתור נדפיס ארוחה שלמה לבחירתנו. הפיתוח החדש יעבוד בעזרת מדפסת תלת ממד, אליה מכניסים קפסולה של חומר הגלם יחד עם המרכיבים הספציפיים של הארוחה שבוחרים להכין. לאחר מכן המדפסת תבשל, תצלה או תאפה אוטומטית את הארוחה ותדפיס אותה היישר לשולחנכם.

החוקרים שאחראים לפיתוח, פרופסור עודד שוסיוב ופרופסור עידו ברסלבסקי מספרים כי החדשנות האמיתית ב"שפית" היא לא המדפסת עצמה שקיימת בשלל גרסאות כבר במגוון ארצות, אלא למעשה חומר הגלם שפותח עבור הדפסת האוכל- שיעניק תחליף למגוון חומרים ובעיות תזונה. החל מתחליפי גלוטן ובשר ועד לפתרון לדיאטות דלות-קלוריות, דיאטות לאנשים עם סוכרת ועוד. זאת מהסיבה שחומר הגלם שמשמש כבסיס למזון עשוי מננו-צלולוז (ננו-תאית), הקיימת בכל הצמחים ולא מכילה קלוריות(מהסיבה שהיא אינה ניתנת לעיכול).

המהפכה בדרך? (צילום:שטארסטוק)

"מדובר ברעיון מהפכני" אמר ד"ר ירון דניאלי, נשיא ומנכ"ל יישום האחראית על נושא הפיתוח באוניברסיטה "המטרה היא לאפשר בקרה מלאה על חומרי הגלם, כדי ליצור מנות בריאות וטעימות מוכנות לאכילה. באופן זה ניתן לענות על מגוון אתגרים שעומדים בפני תחום התזונה, החל בצורך במזון מותאם אישית לאנשים עם מחלות כמו צליאק או סוכרת, דרך מתן מענה להרגלי תזונה כמו צמחונות, וכלה בהתייחסות למחסור במזון בארצות מתפתחות".

אל חומר הגלם ננו-צלולוז (ננו-תאית), ניתן לחבר חלבונים, פחמימות או שומנים במינון הרצוי. ונוסף על כך אפשר גם להביא אותו לכל מיני מצבי טקסטורה: הוא יכול להיות במצב קשיח או ג'ל. אפשר לאפות אותו, לבשל אותו או לצלות אותו. קיימת שליטה מלאה על המרכיבים של הארוחה, ואין צורך בחומרים משמרים.

הפיתוח החדשני יוצג ביום רבעי הקרוב, על ידי פרופ' עידו ברסלבסקי בכנס שייערך באוניברסיטה העברית. לדברי המפתחים השפית תוכל להיות זמינה בשוק המזון בטווח של שנתיים שלוש. בינתיים חברת "יישום", האחראית למחקר ופיתוח של האוניברסיטה העברית, רשמה את ההמצאה כפטנט ובשלב זה היא  מחפשת שותפים פוטנציאליים שיוכלו לקדם את הפיתוח לשלב היישומי שלו.

צפו במדפסת מזון אחרת שפותחה לפני מספר שנים:

https://www.youtube.com/watch?v=rPngd9NkX3A&t=59s

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו