שש שנים לגירוש: המפונים יצעדו הכי קרוב לבית שנחרב - סרוגים

שש שנים לגירוש: המפונים יצעדו הכי קרוב לבית שנחרב

ביום רביעי יצעדו מתיישבי גוש קטיף למחסום כיסופים וישקיפו משם ליישובים שנחרבו לפני שש שנים. בטקס שיערך לאחר מכן יוענקו אותות הוקרה לנציגים הממשיכים את העשייה בתחומים בהם פעלו לפני החורבן. באותו זמן תאשר מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הגדלת הפיצויים למפונים.

שש שנים לגירוש: המפונים יצעדו הכי קרוב לבית שנחרב
  צועדים למחסום כיסופים (ארכיון פלאש90)

ביום רביעי יציינו מתיישבי גוש קטיף את יום השנה השישי להחרבת הקהילות הבתים והעשייה ההתיישבותית בגוש קטיף.

בתחילה יקיימו המגורשים, צעדה לעבר מחסום כיסופים וישקיפו משם אל עבר חורבות היישובים שנהרסו שש שנים.

בטקס צפויים לציין המתיישבים ששה תחומי עשייה בהם עסקו בגוש ולהעניק אות הוקרה לנציג מכל תחום שפועל בו גם כיום. ששת התחומים הם: חקלאות, חינוך, לימוד תורה, קהילה, עזרה הדדית ותעשייה.

השנה יעלו לבמת הטקס, הילדים שלא הכירו את הגוש ונולדו במשך השנה שלאחר הגירוש. ילדים אלו יתחילו ללמוד בעוד כחודש בכיתה א'. בוועד מתיישבי גוש קטיף שמארגן את הטקס ציינו כי טקס זה אמור לסמל את קבלתם של הילדים למשפחת גוש קטיף.

בטקס השנה כנראה לא ישתתפו שרי ממשלה כיון שיום זה הוא היום האחרון למושב הקיץ של הכנסת. כמו כן צפוי ביום זה לעבור בקריאה שנייה ושלישית החוק המסדיר באופן סופי את הפיצויים לכלל המתיישבים.

מסיימים את שלב הפיצויים

כפי שפרסמנו ב'סרוגים' בשבוע שעבר, כי אחרי משא ומתן ארוך בין נציגי המפונים, הנתמכים ביו"ר מנהלת תנופה, בנצי ליברמן, מול פקידי האוצר, הגיעו לבסוף הצדדים להסכם המגדיל משמעותית את כמות הפיצויים שיקבלו המגורשים.

במסגרת תיקון החקיקה של חוק ההתנתקות, יוגדל הפיצוי האישי בגין בית המגורים, יינתן מענק לרכישת ציוד לבתי הכנסת בישובים החדשים כמו גם מתן פיצוי נוסף לחקלאים שטרם קיבלו קרקע חקלאית. פיצוי נוסף יינתן לבעלי עסקים וחקלאים המקימים את עסקם מחדש.

על פי הנאמר בחוק, חקלאים אשר היו בעלי נחלה בגוש קטיף וטרם קיבלו קרקע חלופית יהיו זכאים לפיצוי נוסף בסך 400 אש"ח (25 אחוז במיידי ו-75 אחוז בגמר שלד ביתם) או תשלום חודשי על סך 3400 ש"ח לחודש למשך 13 שנה ולחילופין יהיו זכאים לקרקע חקלאית עד לגודל של-40 דונם בהתאם לכללים שהיו נהוגים עד עתה. 

כאמור הצעת החוק מצטרפת לתיקוני החוק הקודמים ולהחלטות ממשלה אשר התקבלו בעניין המפונים ומשלימה את מדיניות הממשלה ויישום מסקנות ועדת החקירה בכל הקשור לפיצויים הפרטיים, העסקיים והקהילתיים.

השינויים כאמור הובלו ע"י משרד רה"מ באמצעות מנהלת תנופה בראשות בנצי ליברמן ובתיאום מלא ובסיוע מנכ"ל משרד ראש הממשלה איל גבאי ויו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין.

האישור להגדלת הפיצויים יתקים, כאמור ביום רביעי במליאת הכנסת, באותו הזמן בו יתקיים הטקס בכיסופים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו