צפו: ההקפות השניות לזכרו של ראובן שמרלינג הי"ד - סרוגים

צפו: ההקפות השניות לזכרו של ראובן שמרלינג הי"ד

שמחה מהולה בעצב. הקפות שניות ביישוב אלקנה נחגגות בשעה זו, לזכרו של בן היישוב ראובן (מוטי) שמרלינג ז"ל שנרצח בפיגוע בערב חג הסוכות. בני משפחתו יושבים שבעה החל מהערב (מוצאי שמחת תורה), בבית המשפחה באלקנה

author-image
צפו: ההקפות השניות לזכרו של ראובן שמרלינג הי"ד
  חוגגים באלקנה (צילום: מתוך הסרטון)

שמחה מהולה בעצב. משפחת שמרלינג שאביהם ראובן שמרלינג הי"ד נרצח בערב חג הסוכות בפיגוע טרור בידי מחבלים בני עוולה, חגגו הערב (ה') ביחד עם היישוב אלקנה את ההקפות השניות: "להוכיח לאויבנו ומבקשי רעתנו כי לא נפלה רוחנו- דווקא בעת הזו נגביר את השמחה".

עם צאת החג התחילו בני המשפחה לשבת שבעה הערב (ה') על אביהם ולא נכחו באירוע. אך נכדתו של שמרלינג ז"ל , ניר בצר, נשאה דברים, ובין היתר אמרה: "לפני שבוע בדיוק נלקח מאיתנו באכזריות על ידי בני עוולה סבי היקר, ראובן זרח שמרלינג, שאנחנו קראנו לו סבא מוטי.

יותר מכל, סבא היה איש של שמחה

"סבא היה אדם מיוחד במינו ואנחנו זכינו להכירו מקרוב, ליהנות משנים נפלאות במחיצתו וללמוד ממידותיו ותכונותיו הייחודיות. סבא היה איש חסד ונתינה ללא גבולות ומבלי שאיש ידע, איש של שלום ואהבת אדם באשר הוא אדם ללא הבדל דת וגזע. סבא היה איש משפחה שנתן לכל אחד מאיתנו את ההרגשה שהוא הכי אהוב והכי מיוחד".

"אבל יותר מכול, סבא היה איש של שמחה! לכול מקום שסבא היה מגיע אליו, הוא הביא איתו משב של שמחת חיים. עיניו הכחולות הנוצצות תמיד הפיצו לכולם ברק של חום ואהבה ושחוק מאיר עיניים".

בצר הוסיפה כי "סבא נולד ונפטר בחג הסוכות ביום שמלאו לו שבעים שנה, מועד שכל כך מתאים לו – חג שציוויו והיית אך שמח. זהו בדיוק אופיו של סבא שהקרין את השמחה בכל עת. אנו, בני המשפחה אשר 'התאפקנו' בימי החג ממנהגי האבלות, שמחים ביום זה שמחה מיוחדת על כך שהקב"ה עמנו ועל כך שזכינו לסבא כל כך מיוחד שזכרו לא ימוש מליבנו, ואנו מרגישים כי מורשת השמחה שהנחיל לנו תהיה לנצח עמנו – ושמחת התורה של ההקפות השנה יתעצמו אף יותר כדי להנחיל את מורשתו לכול עם ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו