הרב לאו: ישיבה במאהל לא תפתור את בעיית הרווקות - סרוגים

הרב לאו: ישיבה במאהל לא תפתור את בעיית הרווקות

בכנס המתנדבים של ארגון השידוכים 'ישפה' אמר הרב ישראל מאיר לאו, כי צריך לטפל בתופעת הרווקות ההולכת וגדלה.ח"כ אורבך: "התפקיד של החברה הציונית דתית הוא לא להיות הדודה יכנע שמשדכת בכוח, אלא שותפה ידידותית לבניה ולבנותיה." חיים פלק: יש לנו 4,000 לקוחות לא מרוצים.

author-image
הרב לאו: ישיבה במאהל לא תפתור את בעיית הרווקות
  לעזור ולבנות בתים בישראל. הרב לאו (מתניה אופיר)

היום (ד') התקיים בירושלים כנס המתנדבים הארצי של ארגון 'ישפה', ארגון השידוכים הגדול בציבור הדתי לאומי.

הארגון מפעיל כ-200 מתנדבים העוסקים בהתאמת בני הזוג שפנו לעמותה. כל מועמד הפונה לעמותה ממלא שאלון התאמה בנוסף לראיון עם אחד מהמתנדבים. הפרטים שהתקבלו מהראיון ומהשאלון מוזנים למאגר ממוחשב ארצי הנגיש אך ורק לרשת המתנדבים הארצית של העמותה, והם מבצעים את הקישור הראשוני בין בני הזוג.

את הכנס פתח ח"כ אורי אורבך, שיוזם ותומך בטיפול בתופעת הרווקות, וכדרכו התחיל בבדיחה: "אני לא רגיל לדבר בפני כל כך הרבה אנשים בשנתיים האחרונות".

לאחר מכן התרצן אורבך ואמר: "אנחנו נמצאים בתקופה שבה המשפחה, שלא לומר הבית היהודי, נמצאת תחת מתקפה. בזים למוסד הנישואים, אנשים מתחתנים בעיתון ומתגרשים בטלויזיה, מודלים של משפחה אלטרנטיבית מוצגים כאידיאל ונישואים כדת משה וישראל זוכים לפעמים למתקפה כפולה."

"בתוך המציאות המיוחדת הזו בוהקת אבן הישפה שלנו, האבן שבלעדיה החושן איננו שלם. התפקיד של החברה הציונית- דתית הוא לא להיות דודה יכנע שמשדכת בכוח, אלא שותפה ידידותית לבניה ולבנותיה."

"אני חושב שהמשימה להעצים את העיסוק בנושא החשוב הזה היא גם אמירה פוליטית חדשה, אם תסלחו לי על המילה. פוליטיקה צריכה לעסוק בחיי היום-יום, באושר ובתקוות של אנשים. עד שנביא שלום וניישב את כל הארץ ונפתור את בעיית הגרעין האיראני, אנחנו חייבים לתת כלים להתמודדות עם הסוגיות המציקות לכל בית בחברה שלנו"

4,000 לקוחות לא מרוצים

חיים פלק, מייסד ויו"ר ארגון ישפה אמר לשדכנים "יש לנו מאגר של 4,000 לקוחות לא מרוצים", בהתייחסו לקמפיין המוצלח של 'ישפה' בגיוס מתנדבים חדשים אמר פלק "נדהמנו מעוצמת הלב הפתוח לבעיה. יש פה משהו באוויר ואנחנו נגענו בעצב מאוד רגיש. לא בכדי למעלה מ-1,500 איש הגיבו לקריאה ובאו לקחת חלק במהפכה הזו"

פלק נשא מעין תפילה הצלחה למען השדכנים שיצליחו למצוא את הכוחות והרצון להמשיך במלאכת השידוך גם כאשר המשודכים "יכעסו על דייט שלא הלך או יתקשרו לספר לכם על הפגישה בדיוק בזמן שאתם מאוד עסוקים. אבל זו המשימה שבחרנו לאהוב, להקשיב לביקורת ולהמשיך לאהוב כדי לבנות בית נאמן בישראל"

אורח הכבוד בכינוס היה הרב הראשי לישראל לשעבר ורב העיר תל אביב, הרב מאיר ישראל לאו, שאמר "כתל אביבי אני אומר לכם שהרווקות היא תופעה שהולכת וגדלה, ישיבה במאהל לא תפתור את הבעיה."

הרב לאו, אמר לאולם מלא של שדכנים ושדכניות, "אני בא לשכנע את המשוכנעים ואני מרגיש מיותר, אבל אני רוצה לתת לכם צידה לדרך. אתם בדרך לא קלה, מלאה במהמורות, להשפיע, לכוון, לשתף ולהיות בטוח שעשית את הדבר הנכון ובנית את הבית עם היסודות המוצקים ולא מגדל פורח באוויר שלעיתים יצא שכרו בהפסדו."

הפייסבוק שינה את עולם השדכנות

שירת מלאך , מנכ"לית ישפה, התייחסה לשינויים בעולם השדכנות, בעקבות הרשתות החברתיות: "עד לפני שנתיים הנוהל היה שלא מראים תמונה לפני הדייט למשודכים, אבל בעקבות פריצת הפייסבוק, דנו מחדש והחלטנו לשאול את הרווקים, האם אתם מעוניינים שיראו את התמונה שלך."

"למרבה הפתעתי 99 אחוז מהנרשמים מאפשרים בקלות רבה להראות את התמונה שלהם. אבל, לצערנו יש הרבה הצעות שלא יוצאות לפועל בגלל העניין הזה."

מתנדבי ישפה בכנס בירושלים (מתניה אופיר)

הרב לאו, ח"כ אורבך וחיים פלק (מתניה אופיר)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו