תורה ועבודה: לגור בגרעין חברתי וללמוד באקדמיה - סרוגים

תורה ועבודה: לגור בגרעין חברתי וללמוד באקדמיה

איך זה שמוסד אקדמי הממוקם בצפון הארץ, מצליח לייצר תחושות כל כך עוצמתיות של שייכות והזדהות בקרב הסטודנטים שלומדים בו? טוב ששאלתם, כי בדיוק על זה רצינו לספר לכם בכתבה שלפניכם...

תורה ועבודה: לגור בגרעין חברתי וללמוד באקדמיה

המכללה האקדמית צפת: לשלב בין לימודים אקדמיים, קריירה ומשמעות

כשלומדים במכללה האקדמית צפת, כמעט בלי משים, נוצרת מן תחושה מיוחדת של שייכות, שנדיר כבר למצוא בימינו. ניתן לשמוע זאת בקולם של בוגרי המכללה, המספרים על החוויות שלהם מתקופת הלימודים וקל מאוד להבחין בכך, בברק שבעיני הסטודנטים שלומדים בה בהווה. יכול מאוד להיות שגם אתם, המתעניינים בלימודים גבוהים, כבר שמתם לב לכך בעצמכם, כשקיבלתם המלצות חמות על המקום מפי הבוגרים המרוצים.

אבן שואבת לסטודנטים מכל רחבי הארץ

נכון לכתיבת שורות אלה, לומדים במכללה האקדמית צפת כ-2,500 סטודנטים, חלקם במסלולים ייחודיים שלא ניתן ללמוד באף מוסד אחר להשכלה גבוהה בארץ, כמו תואר ראשון במיסטיקה ורוחניות למשל. היא מהווה אבן שואבת לא רק לצעירים המגיעים אליה מהצפון, אלא לסטודנטים מכל רחבי הארץ ומלמדים בה מיטב המרצים.

בין המסלולים לתואר ראשון הנלמדים בה, ניתן להזכיר למשל מקצועות מבוקשים כמו משפטים, סיעוד, עבודה סוציאלית, מדעי ההתנהגות, מערכות מידע קהילתיות, פיזיותרפיה , מדעי המעבדה הקלינית, רפואת חרום, ספרות,אמנות ,מוסיקה וחוג רב תחומי. הגשנו בקשה לפתוח תואר שני בסיעוד ואנו מקוים לקבל בקרוב אישור סופי לפתיחת התכנית.

להתחבר לאחר, לתרום ולהיתרם

בין היתרונות היותר חשובים במכללה, יש להזכיר את המגוון האנושי, שמשקף את המרקם המיוחד של החברה הישראלית כולה. המגוון המרשים והרב תרבותיות, תורמים לריבוי דעות ותפישות עולם, להפריה הדדית והרחבת האופקים של כלל הסטודנטים והמרצים. יש לציין כי הספריה המודרנית של המכללה ממוקמת במתחם הנקרא "בית בוסל", מתחם בו תתחיל בקרוב בניה של מבנה החוג לסיעוד, פיזיותרפיה. יחידת סימולציה ובית הסטודנט.

יתר מבני המכללה האקדמית צפת ממוקמים ביותר מעשרה מתחמים שונים, הפזורים לאורכו של רחוב עירוני ציורי. הסידור המיוחד ויוצא הדופן הזה, יוצר חיבור מושלם בין הקהילה העוטפת את המכללה לבין הסטודנטים. התוצאה של החיבור הייחודי, באה לידי ביטוי בעשרות מיזמים תרבותיים ופרויקטים חינוכיים היוצאים מדי שנה לפועל לרווחת התושבים, שבהם המרוויחים הגדולים הם כמובן הסטודנטים עצמם.

המכללה האידיאלית לסטודנט הדתי לאומי

חשוב לציין כי בשנים האחרונות חלה במכללה האקדמית צפת קפיצת דרך של ממש בכל הקשור לאפשרויות הקורצות לסטודנט הדתי לאומי. קצרה היריעה מלהרחיב על כל היתרונות בהקשר זה, אך על קצה המזלג נזכיר למשל את גרעין "אופקים למחר", המורכב מסטודנטים שומרי מסורת ובני הציונות הדתית. בני הגרעין משלבים בהצלחה מרובה לימודים אקדמיים ותורניים עם חיי חברה, קהילה ורוח עשירים כגון שבתות, מופעים, טיולים הרצאות ועוד. בבסיסו של הגרעין עומד בית המדרש, בראשותו של הרב ד"ר בניהו ברונר.

במסגרת פעילות בית המדרש והמדרשה מתקיימים שיעורים מרתקים בנושאים כמו מחשבת ישראל, חיבור בין מדע לאמונה, תנ"ך ותלמוד, חסידות ועוד (הלימודים מתקיימים בקבוצות נפרדות לבנים ובנות). המטרה של בית המדרש והמדרשה, היא לגבש את הסטודנטים מעבר לשעות הלימודים באקדמיה. לצורך כך מתקיימים בנוסף לשיעורים גם טיולים, מסיבות באירועים חגיגיים, סיורים באתרים מיוחדים ועוד.

עשייה חברתית על כל צעד ושעל

הסטודנטים הרבים הלומדים במכללה האקדמית צפת יכולים להעיד כי "לימודים עם משמעות", היא הרבה יותר מסיסמה עבורם. למעשה לא נגזים אם נכתוב כי הלימודים במכללה מהווים אמירה אישית וערכית לכל דבר. בין אם מדובר בסטודנטים הלומדים פיזיותרפיה, עבודה סוציאלית, סיעוד, מערכות מידע קהילתיות, רפואת חירום או כל מקצוע אחר הנלמד במכללה, באופן גורף מדובר בסטודנטים שתרים אחרי משמעות, שמפיקים סיפוק אישי מעשייה חברתית ושעבורם תקופת הלימודים היא הזדמנות פז לצמיחה אישית. כל זה קורה מול הנוף המרהיב של הר מירון, באחת הערים הרוחניות ביותר בעולם, בירת הגליל העליון, הלא היא צפת. אז אלו הן רק חלק מהסיבות בגינן אתם פשוט לא מפסיקים לקבל המלצות על המקום הכל כך מיוחד הזה.

רוצים לשמוע עוד פרטים? לחצו כאן השאירו פרטים ואנו ניצור איתכם קשר בהקדם

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שוכחים לציין את האחוז הגבוה של
אישיהודי | 12-09-2017 8:29
הסטודנטים הערבים במכללה