שרי הבית היהודי במסר לנתניהו: "הבטחת? תקיים" - סרוגים

שרי הבית היהודי במסר לנתניהו: "הבטחת? תקיים"

שרי הבית היהודי יצאו להפגנת תושבי מגרון מול ישיבת הממשלה: "הבטחות צריך לקיים. אני סומכת ובטוחה שראש הממשלה יעמוד במילתו, אין שום תירוץ, כי באמת כל הבעיות נפתרו"

שרי הבית היהודי במסר לנתניהו: "הבטחת? תקיים"
  השר אריאל עם תושבי מגרון (צילום: מטה המאבק מגרון)

שרת המשפטים איילת שקד הגיעה היום (ראשון) להפגנת תושבי מגרון מול משרד ראש הממשלה: "אני בטוחה שכל הבעיות האחרות נפתרו וראש הממשלה יעמוד במילתו".

השרה שקד אמרה לתושבי היישוב "אנחנו בתקופה האחרונה במשרד שלי, פתרנו את כל הבעיות המשפטיות יחד עם משרד הביטחון בעבודה משולבת ומה שנשאר עכשיו באמת, זה להעלות את התב"ע של היישוב לישיבת מת"ע הקרובה".

השרה שקד (צילום: מטה המאבק מגרון)

"אנחנו כמפלגה, הבית היהודי, נעשה הכל שזה יעלה. הבטחות צריך לקיים. אני סומכת ובטוחה שראש הממשלה יעמוד במילתו. לפי הבנתי, הישיבה תהיה לקראת סוף ספטמבר ומגרון תהיה חלק ממנה. אין שום תירוץ, כי באמת כל הבעיות נפתרו. אני לא רואה שום סיבה, שהתב"ע לא תאושר. אנחנו נעשה הכל כדי שזה יקרה".

תושבי מגרון מפגינים הבוקר מול ישיבת הממשלה (צילום: מטה המאבק מגרון)

השר אורי אריאל פנה  גם הוא לראש ממשלה בנימין נתניהו: "תשמע את זעקתם של תינוקות של בית רבן. הילדים האלה מבקשים ממך, נתניהו הבטחת?תקיים! זה אל"ף-בי"ת. זה הדבר המתבקש כעת". "אפשר לעשות עכשיו בחודש אלול תשובה ולהביא ברכה לתושבי מגרון וכל תושבי מדינת ישראל".

(צילום: מטה המאבק מגרון)

חמש שנים לאחר החרבת הישוב

חמש שנים עברו מאז פינוי היישוב מגרון, הבוקר דרשו תושבי היישוב יחד עם ילדיהם מרוה"מ בנימין נתניהו לממש את החלטת הממשלה לבנות באופן מיידי את שכונת הקבע שהובטחה להם לאחר פינוי והריסת היישוב כפי שהבטיח להם חדשות לבקרים לתושבים.

בעקבות כך, ילדי היישוב לא הלכו ללימודים והגיעו הבוקר יחד עם הוריהם וילקוטיהם, להפגין מהשעה 10:00 מול ישיבת הממשלה, ישיבת שרי הליכוד וישיבת ראשי הקואליציה ודרשו מראש הממשלה וממשלתו, לקיים את הבטחותיו להתיישבות ולתושבי מגרון.

כזכור, סמוך למועד הרס היישוב ניתנה לתושבי הישוב הבטחה לפיה מיד לאחר הפינוי וההרס תיבנה להם שכונת מגורים חדשה, וזאת בתמורה לפינוי מצידם ללא עימותים עם כוחות הבטחון.

מיד לאחר הפינוי עברו התושבים להתגורר ב'גבעת היקב', שם הם מתגוריים עד היום. אולם מאז, לא רק שההבטחה לא מומשה ולא נבנתה להם שכונה חדשה, אלא שאפילו האתר בו הם מתגוררים כיום הפך לבלתי חוקי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו