היזהרו: הונאת ווטסאפ חדשה תבטיח לכם טיסה בחינם

היזהרו: הונאת ווטסאפ חדשה תבטיח לכם טיסה בחינם

מי מאיתנו היה מסרב לקבל כרטיס טיסה בחינם, מאחת מחברות התעופה המובילות בעולם? אז זהו שזה לא בדיוק כפי שזה נשמע והמחיר כצפוי לא נעים במיוחד- כך תזהרו מההונאה החדשה שרצה בווטסאפ

היזהרו! הונאה חדשה ומשכנעת רצה בווטסאפ
  (צילום: שטארסטוק)

מי מאיתנו היה מסרב לכרטיס טיסה בחינם מאחת מחברות התעופה המובילות בעולם? אז זהו שזה לא בדיוק כפי שזה נשמע והמחיר כצפוי לא נעים במיוחד.

הונאה חדשה ומשכנעת עשתה לאחרונה 'עלייה' ומתחילה לרוץ בווטסאפ גם של המשתמשים הישראלים. ההונאה מציגה לינק שיפנה אתכם לקבל כרטיס טיסה מתנה מחברות התעופה המובילות בעולם. הקישור מוביל לאתר המכיל למעלה מ-20 אייקונים לחיצים של חברות תעופה מובילות, כמו: אמריקן איירליינס, דלתא, בריטיש איירווייז, סינגפור איירליינס ועוד. המשתמשים מתבקשים לבחור באחת מחברות התעופה לקבלת כרטיס טיסה, ולאחר הבחירה והלחיצה נפתח מסך שבו כמה שאלות בסיסיות ותמימות לכאורה. בשאלה הראשונה למשל תשאלו: "איפה שמעתם על המבצע הזה?" ותכלו לבחור אחת 3 התשובות: וואטסאפ, פייסבוק או אחר.

תמים ומשכנע לכאורה (צילום מסך- באדיבות ynet)

עד השלב הזה  הכול נראה תקין לכאורה ואפילו לחלק יראה אמין בעזרת שלל תגובות שמתעדכנות אחת לכמה זמן ממשתמשים שמספרים על הזכייה שלהם ועל הטיול.

אך ככל שמנסים לשהות שם יותר, כדי לענות על שאלות או לקרוא תגובות ולנסות להבין אם יש סיכוי שהן אמתיות- ההונאה כבר בשלב הזה נכנסת לפעולה ומתחילה לאגור מידע עליכם. המשך התהליך ל"זכייה"  יגרור מסירה של פרטים אישיים ויאושר בדרישה להוריד תוסף לדפדפן שמרגע שהוא יופעל הוא יעקוב אחר השימוש שלכם ברשת וחמור מכל יאסוף את המידע הפרטי שלכם.

ההונאה החדשה היא עוקץ מסוג קליקבייט, שמובילה את המשתמשים להוריד תוסף בתמורה ל'מתנה משתלמת' והיא בעצם עושה שימוש בקורבן לצורך קידום מכירות ומוצרים ברשת הסביר עידו נאור, חוקר בכיר במעבדת קספרסקי ל ynet. "ראינו בעבר שתוקפים משתמשים בפייסבוק כפלטפורמה להונאות כרטיסי טיסה, אך זוהי עליית מדרגה – התוקפים הטמיעו קוד המתאים את עצמו לוויראליות דרך טלפונים", אמר נאור.

אז איך נזהרים? קודם כל כמו תמיד הפתרון האידאלי הוא לא ללחוץ בשום אופן על לינקים שנשלחים ממשתמשים שאינכם מכירים. גם לינקים ששולחים אליכם אנשי הקשר שלכם חשוב לברר איתם לפני הלחיצה במה מדובר. מיותר לציין שהודעות עם לינק שמבקשות ממכם להעביר הלאה לאנשי הקשר שלכם ובתמורה לכך תקבלו משהו הן גם מסוכנות לא פחות ולכן לא מומלץ ליפול בפח שלהן.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו