לאן בורחים הצעירים מפייסבוק? - סרוגים

לאן בורחים הצעירים מפייסבוק?

על פי תחזיות מחקר שונות צעירים ובני נוער לא מוצאים בפייסבוק הרבה עניין. אז איפה הדור הבא מנהל את עולם החברות הדיגיטלי שלו ואיך הוא עושה את זה?

לאן בורחים הצעירים מפייסבוק?
  (צילום: שטארסטוק)

השנה לראשונה חוזים לפייסבוק בחברת המחקר אי מרקטר ירידה בשימוש של בני הנוער ברשת. לפי התחזית, ב-2017 ישתמשו בפייסבוק בארה"ב 14.5 מיליון צעירים בני 12-17, ירידה של 3.4% לעומת השנה שעברה.

על אף שפייסבוק ממשיכה לגדול (השנה הגיעה לייותר מ-2 מליארד בני אדם) המשתמשים הצעירים נוטשים אותה לטובת מתחרות נגישות ומהירות יותר. גם בני הנוער שנשארים מחוברים לפייסבוק מתחברים אחת לכמה ימים ופחות מעורבים בנעשה. יש שאומרים שלפייסבוק יש מזל שיש לה את אינסטגרם שם הם עוד מסתובבים.

אז איפה הדור הבא נמצא? קודם כל איפה שההורים לא נמצאים. הרשתות המובילות בכותרת הזו הם סנאפצ'ט של סנאפ ואינסטגרם של פייסבוק. שתיהן משתפות בעיקר תמונות וקטעי ווידאו, ומאפשרות עריכה קלה ושליחת תכנים עם חיי מדף קצרים.

בורחים לאיפה שההורים לא נמצאים (צילום: שטארסטוק)

בסנאפצ'אט אפשר לשלוח תמונות ווידאו, להוסיף להם טקסט ציורים, לוגו עם מיקום, שעה, מזג האוויר ועוד גאדג'טים ובסוף לשתף את אנשי הקשר. לתמונות או קטעי וידאו האלה קוראים "סנאפס". כאשר פותחים את האפליקצייה הדבר הראשון שרואים זה מסך צילם כדי שהתיעוד יהיה הכי זמין שיש. השולח יכול לקבוע לכמה זמן יוכל החברים לראות את התמונה, הטווח הוא בין שנייה ל-10 שניות. לאחר אותו פרק זמן ההודעה תיעלם.כמובן שאפשר לבדוק מי הצופים ומה מספר הצפיות של כל סנאפס.

באינסטגרם הסיפור דיי דומה, תמונות, וידיאו, עריכה ושיתוף. השיתוף במקרה הזה יותר דומה לפייסבוק ומתפרסם בפיד או בסטורי של הגולש. התמונות בפיד נשארות כל עוד לא מוחקים אותם לעומת התמונות בסטורי שנמחקות אחרי 24 שעות. האפליקציה של אינסטגרם מאפשרת גם לשתף את התמונה גם ברשתות חברתיות אחרות דוגמת פייסבוק וטוויטר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו