הפגישה ברוסיה משרתת את האינטרס הישראלי - סרוגים

הפגישה ברוסיה משרתת את האינטרס הישראלי

נגמרה פגישתם של שני המנהיגים נתניהו ופוטין: "ישראל מתנגדת להמשך התבססותה של איראן בסוריה ואנחנו נדאג להגן על עצמנו בכל אמצעי נגד האיום הזה ובכלל"

הפגישה ברוסיה משרתת את האינטרס הישראלי
  אינטרס משותף (צילום: אלכסיי גרומוב)

הסתיימה פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעיירת הנופש הרוסית סוצ'י. בתום פגישתם אמר נתניהו כי הוא שוחח היום (ד') במשך כ-שלוש שעות עם הנשיא ולדימיר פוטין. רוב השיחה דנה בניסיון של איראן להתבסס בסוריה במקומות שדאע"ש מובס ויוצא מהם: "הניצחון על דאע"ש זה דבר מבורך, הכניסה של איראן זה דבר לא מבורך, שמסכן אותנו ולדעתי מסכן את האזור ואת העולם".

רה"מ הוסיף בעניין  כי הוא הביע בפני פוטין דברים מאוד ברורים לגבי עמדות ישראל בעניין הזה ואת העובדה שזה לא קביל עליה: "אני יכול לומר לגבי הפגישות בעבר עם הנשיא פוטין שכל שיחה כזאת שירתה את ביטחון ישראל ואת האינטרסים הישראלים, אני מאמין שגם את האינטרסים של רוסיה. על סמך השיחה הזאת היום אני חושב שאני יכול לומר את אותם דברים גם עליה".

צילום: (איתי בית-און, לע"מ)

מטרת נסיעתו של נתניהו היא להפעיל עוד לחץ מול אירן ומול התבססותה של טהראן בסוריה ובמקומות אחרים במזרח התיכון. במסיבת עיתונאים שהתקיימה קודם פגישתם, אמר נתניהו כי: "איראן עושה מאמץ מואץ להתבסס צבאית בסוריה. זה מהווה סכנה לישראל, למזה"ת ולהערכתי לעולם כולו".

והוסיף, "אנחנו מנצחים את דאע"ש במאבק הבינלאומי וזה מבורך מאוד", אמר רה"מ, "אבל במקום שממנו יוצא דאע"ש נכנסת איראן".

נועדו ברוסיה (צילום: אלכסיי גרומוב)

פוטין מדבר במהלך הפגישה על המשך שיתוף הפעולה בין רוסיה וישראל, נתניהו לעומת זאת בא לדבר רק על דבר אחד והיא המעצמה האיראנית שמדאיגה מאד את ישראל.
מבחינת פוטין, הוא מסתכל על הדברים בצורה רחבה יותר ולא שוכח את האינטרסים עליהם הוא מנסה לשמור. לפיו, אירן היא כוח משמעותי בהשגת היעד של פוטין בשמירת מנהיגותו של אסד ברוסיה ולכן הוא מנסה להלך בין רצונות נתניהו לבין הטענות על התחמשות אירן. אילו הפערים איתם נתניהו התמודד בפגישתו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו