הבוקר (ג') התקיימה בקריה האקדמית אונו וועידת "חינוך עכשיו" בהובלת שר החינוך לשעבר גדעון סער, ובהשתתפות נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין

כשיאה של הוועידה הציג סער את הרפורמה החדשה אותה הוא מתכנן לקיים אם וכאשר ייבחר. בין הסעיפים: גיבוי מלא למורים מול תופעות של אלימות פיזית וממילולית מצד הורים, והעלת שכרם: "ממשלת ישראל צריכה לקבוע את מעמד המורה. זה יעד לאומי וצריך לגבות את זה בחקיקה. שכר המורה המתחיל צריך לעמוד על 8,000 שקל ולעלות עם השנים"

שר החינוך לשעבר שגם מרצה במכללה, גדעון סער, פתח את הכנס ואמר: "כשהודעתי לפני 4 חודשים על חזרתי לזירה הציבורית החלטתי להציג סדר יום לגבי כל אחד מתחומי המדיניות. הסיבה שבגללה החלטתי שהכנס הראשון יעסוק בחינוך היא פשוטה: החינוך הוא הדבר הכי חשוב. החינוך הוא הביטחון האמיתי. חינוך מצוין בכל הרבדים, מהגנים ועד ההשכלה הגבוהה, יבטיח את עתיד המדינה".

בהמשך פירט סער את הרפורמה שהוא מציע לשיפור החינוך בישראל, שתכלול את העלאת שכר המורים המתחילים, "חייבים להעלות למורים המתחילים את השכר. יש נשירה מהמקצוע בשנים הראשונות – כשרבים מהנושרים הם דווקא מהטובים. השכר המתחיל למורה צריך לעמוד על 8,000 ש"ח, ותוך 7 שנים לעמוד על השכר הממוצע במשק. נעשה את זה כדי למשוך אנשים שרוצים קיום ופרנסה למשפחה". עוד הוסיף סער, כי "יש לבנות תכניות גיוס למצוינים, להקים מערך הוראה דיגיטלי משמעותי ולגבות את המורים מול התערבות לא מוצדקת של הורים בחינוך בבתי הספר, שכוללת לעיתים גם תופעות של אלימות פיזית ומילולית".

סער וריבלין בוועידת החינוך (צילום: Roy Alima/Flash90)

חצי מהחברה בישראל לא משרתת בצה"ל

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שהשתתף אף הוא בוועידה אמר כי: "כבר כיום מחצית מהחברה הישראלית לא משרתת בצה"ל, ועלינו לחנך את מי שעתידים להיות המנהיגים שלנו בעשורים הקרובים"
נשיא המדינה התייחס בנאומו גם לקיטוב בחברה הישראלית: "זה לא סוד שמערכת החינוך בישראל מפוצלת ל-4 מערכות שכמעט נפרדות הרמטית, ואין לנו מושג מה המחיר של הפיצול החריף הזה. זה עולה לנו ביוקר – החל מהמחיר של החינוך ועד ההשפעה על החוסן החברתי והדמוקרטי".

עוד הוסיף הנשיא: "המחיר שהחברה משלמת מורגש כיום אולי יותר מאי פעם – ולא רק בכיתות הלימוד, אלא גם בדיון הציבורי פוליטי שלא פעם ניזון מהשיסוי ההדדי. אנו מרגישים את זה ביציעי הכדורגל ובאולפני הטלוויזיה. המשימה שלנו היא לבנות את חברת העתיד כחברה שמבוססת על שותפות, וברור שלבתי הספר יש תפקיד משמעותי במשימה. מערכת חינוך שלא תיקח על עצמה לייצר תשתית משותפת לא תבצע את תפקידה עד הסוף – ללא קשר לכמה מתקדמת או מצוינת היא".