אלישיב רייכנר: "רדיפת הישיבות אחרי בחורים לא מוסיפה כבוד לתורה"

אלישיב רייכנר: "רדיפת הישיבות אחרי בחורים לא מוסיפה כבוד לתורה"

איש התקשורת ועיתונאי 'מקור ראשון', אלישיב רייכנר, מתייחס לתופעה הקיימת בישיבות ההסדר ובמכינות לפיה הישיבות רודפות אחרי תלמידים בכדי למשוך אותם אליהן תלמידים וסבור כי היא אינה מוסיפה להן כבוד

"רדיפת הישיבות אחרי בחורים לא מוסיפה כבוד"

איש התקשורת ועיתונאי 'מקור ראשון', אלישיב רייכנר, מתייחס לתופעה הקיימת בישיבות ההסדר ובמכינות הקדם צבאיות לפיה הישיבות רודפות אחרי תלמידים בכדי למשוך אותם אליהן תלמידים וסבור כי היא אינה מוסיפה להן כבוד.

לקראת תחילת זמן אלול בישיבות ההסדר ובמכינות הקדם צבאיות, כתב רייכנר: "כל מי שמעורה מעט בעולם הישיבות, יודע שגם ברגעים אלה, רגע לפני תחילת 'זמן אלול', יש בחורים מבין בוגרי י"ב, שעדיין לא סגורים על הישיבה בה הם ילמדו בשנה הקרובה. אם בעבר שערי הישיבות נסגרו כבר באזור פסח והבחורים נדרשו להחליט בשלב מוקדם לאן מועדות פניהם, היום ברוב הישיבות יקבלו בחורים חדשים בזרועות פתוחות גם בראש חודש אלול וגם לאחריו".

"לכאורה, זו מציאות מבורכת", ממשיך רייכנר את הקו החיובי. "בניגוד למצוקת המקום בישיבות התיכוניות שיוצרת קשיי קבלה, שערי הישיבות הגבוהות פתוחים כמעט בכל עת, כמעט לכל בחור. אלא שהמציאות הזאת משקפת בעיה ויש לה גם השלכות שליליות".

רייכנר מסביר מהו הנזק מכך שישיבה 'רודפת' אחרי תלמיד: "הסיבה המרכזית שהבחורים אינם לחוצים להחליט היכן ילמדו נובעת מכמות גדולה מידי של ישיבות קטנות שזקוקות לתלמידים, יותר מאשר התלמידים זקוקים להן. בשני העשורים האחרונים נפתחו עשרות ישיבות ברחבי הארץ ורבות מהן מתקשות למלא מידי שנה את בית המדרש".

"המצב שבו הישיבות רודפות אחרי הבחורים כדי לשרוד, לא מוסיף כבוד לעולם התורה וגם עלול להזיק לחלק מהבחורים. הוא גורם אצל חלקם לבלבול, לחוסר יכולת להגיע להכרעה ולחוסר יכולת לקבל אחריות על ההכרעה שקיבלו. הוא גם עלול לגרום לכך שבחורים ילמדו בישיבות שחיזרו אחריהן, למרות שהישיבות הללו אינן מתאימות להן".

"נהוג לומר שהרוצה את הרב יבוא אליו, אבל בחלק מהישיבות התחושה כיום היא שהרב בא יותר מידי לקראת התלמיד", חתם רייכנר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו