פייק ניוז: פייסבוק דווקא לא נבהלה מהבוטים 'שהשתגעו' - סרוגים

פייק ניוז: פייסבוק דווקא לא נבהלה מהבוטים 'שהשתגעו'

לאחר עשרות דיווחים של כלי התקשורת בעולם ובישראל, על כך שהחוקרים בפייסבוק נבהלו ונאלצו להפסיק את הפיתוח היוקרתי 'שהשתגע'. פייסבוק טוענת שמדובר בחוסר הבנה או במילים אחרות 'פייק ניוז'

פייק ניוז: פייסבוק דווקא לא נבהלה מהבוטים 'שהשתגעו'
  (צילום: שטארסטוק)

לאחר שבשבוע האחרון עשרות דיווחים של כלי התקשורת בעולם ובישראל, על כך שהחוקרים בפייסבוק נבהלו ונאלצו להפסיק את הפיתוח היוקרתי 'שהשתגע' או פיתח שפה חדשה משלו. אתר Gizmodo מדווח כי הדיווחים הרבים קרו בעקבות חוסר הבנה או במילים אחרות 'פייק ניוז'.

הבהלה שדיווחו עליה שלל האתרים בעולם, הסבירו כי שני בוטים בשם בוב ואליס במערכת הבינה המלאכותית שפיתחה פייסבוק- החלו לפתח שפה משלהם. הם החלו לעשות משא ומתן בשפה אחרת מהשפה האנגלית, הכוללת שלל ביטויים ופקודות לא מובנים. באחד מהשיחות שחשפה פייסבוק, ניהלו הבוטים שיחה שהתפרשה כרצון להחליף בניהם מטלות–"I can i i everything else", אמר בוב. אליס השיבה: " Balls have zero to me to me to me to me to me to me to me to me to".

אך בשונה מהדיווחים שסיפרו כי הבוטים פיתחו שפה משלהם, כדי שהחוקרים לא יבינו את התכנונים שלהם. הסביר דְרוּב בַּאטְרַה, אחד מהחוקרים מהפיתוח הבינה המלאכותית בפייסבוק לאתר-FastCo כי הסיבה שהם פיתחו שפה משלהם נובעת מכך ש"לא היה תגמול על שימוש באנגלית" ולכן הבוטים פיתחו מילות קוד לעצמם. "זה לא שונה כל כך מהאופן בו קהילות אנושיות יוצרות קיצורים" הרגיע את כל מפתחי התאוריות שחוששים שהגיע העת שהרובוטים יתכננו לשלוט על העולם.

לפי הדיווח העדכני החוקרים בפייסבוק לא כיבו את הבוטים או הפסיקו את הפיתוח. ופתרו את העניין בכך שהם החזירו אותם לשפה האנגלית והוסיפו קוד שייתן להם גמול על שימוש באנגלית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו