עצוב ומשמח: סעודת הודיה על מתן גט - סרוגים

עצוב ומשמח: סעודת הודיה על מתן גט

אתמול התקיים באחד מבתי הכנסת בצפון אירוע חריג של סעודת הודיה על מתן גט. האישה שערכה את הסעודה, חיכתה שמונה שנים לגט מבעלה, מתוכן ארבע שנים אותן הגדירה "סבל נוראי" כשבאחת הפעמים חטף הבעל את הילדים. רק אחרי שבית הדין איים לכלוא את הבעל הוא נעתר ללחצים ונתן את הגט.

author-image
עצוב ומשמח: סעודת הודיה על מתן גט
  אחת השתחררה, אך יש עוד. (פלאש90)

באחת מבתי הכנסת בצפון התקיימה אתמול (ה') סעודת הודיה לרגל מתן גט.

את האירוע החריג, ערכה תושבת הצפון, שנשאה לפני כעשר שנים עם בעלה ולזוג נולדו שני ילדים.

זמן קצר לאחר לידת הילד השני, עלו הנישואין על שרטון והאישה ביקשה להפרד מבעלה, אך זה סרב להענות לבקשתה.

במשך קרוב לשמונה שנים ניהלה האישה מאבק בתוך בית הדין הרבני כדי שזה ישכנע את הבעל העקשן להתיר את אשתו, ללא הועיל.

בארבע השנים האחרונות, החמירו ההליכים נגד הבעל, כשהוצא נגדו צו יציאה מן הארץ, וחשבון הבנק שלו הוגבל, אך גם זה עזר לשכנע אותו לתת את הגט המיוחל.

לפי הסדר בית הדין, היו הילדים בחזקת האישה, כשבזמנים קבועים הם היו נמצאים אצל הבעל. לפני כשנה, לא החזיר את האב את הילדים אחרי ששהו אצלו ונעלם מן השטח. האישה פנתה למשטרה וזו לא הצליחה לאתר אותו.

בלש פרטי שנשכר על ידי האישה, הצליח לעלות על עקבות האב, ואחרי הפצרות מהוריו, הסכים להחזיר את הילדים אל אמם.

לאחרונה, החמיר בית הדין את תנאיו של האב, איש כוחות הבטחון ובהמלצתו נכלא האב לתקופת מאסר קצרה, מה שהביא סוף כל סוף להתרככותו ולמתן הגט המיוחל.

שמונה שנים של סבל

במהלך הסעודה קראה האישה פסוקים מן ההלל, ואמרה: "אני עורכת סעודת הודיה לכבודו של ה' להודות ולהלל את שמו על הכוח שנתן לי בכל שנים אלו." לדבריה "הסתיימו שמונה שנים של סבל מתוכן ארבע שנים של סבל נוראי."

אחת ממשתתפות האירוע אמרה: "זו הייתה תחושה מוזרה להיות בסעודה שכזו, בדרך כלל מלמדים אותך להיות עצוב כשזוג  מתרגש, אבל כאן עם הצער על פירוק המשפחה יש תחושת שמחה והקלה, שלפחות האישה תוכל לפתוח חיים חדשים ולשקם את עצמה."

מסתבר שכיום בישראל ישנן נשים  רבות המצפות לגט מבעלים סרבנים. עו"ד בתיה כהנא דרור, מנהלת ארגון מבוי סתום למען מסורבות גט, ברכה על הבשורה ואמרה: "לא היו ימים טובים לישראל כמו חמישה עשר באב …. בהם הותרו בנות שבט בנימין לבוא בקהל, ואין שמחה כמו שמחת התרת עגונות…"

"אנו מצטרפות לברכות וההודיות. יחד עם זאת יש לזכור כי בעיית העגינות לא בשמיים היא ותלויה בידי אדם. לצערנו הרב במדינת ישראל מתרבות העגונות ומסורבות הגט יום יום ואין פוצה פה ומצפצף."

ד"ר חנה קהת, יו"ר 'קולך' ברכה גם היא: "ברוך מתיר אסורות, שמחנו לשמוע על עוד אשה שזכתה סוף סוף לחרותה. אנחנו מאחלות לה שתתחיל תקופה חדשה וה' יהיה בעוזרה שתזכה לבנות חיים חדשים, שלמים ושמחים."

"לצד השמחה קשה ועצוב לחשוב על כל הנשים הנוספות המיוסרות, שמסורבות גט, מעוכבות גט, קרבנות לסחטנות, אלימות והתעללות. עצוב שמערכת הדין בישראל עדיין לא מצאה את הדרך, את האומץ ואת החמלה לשנות את מצבן העגום, כאשר ידוע כי ישנן דרכים הלכתיות לפתור את הבעיות הללו." אמרה קהת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו