חושפים את השקר: הר הבית בקושי קדוש לאסלאם - סרוגים

חושפים את השקר: הר הבית בקושי קדוש לאסלאם

מבחן התוצאה מוכיח במפורש: ירושלים מעולם לא הייתה חשובה למוסלמים מבחינה דתית, אלא הפכה לחשובה אך ורק מבחינה פוליטית, בעוד הדת משמשת להם כסות לגיטימית, בעידן של מאבק חיצוני עם "הכופרים".

חושפים את השקר: הר הבית בקושי קדוש לאסלאם
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

נראה שאת מהומות ה"מגנומטר" בהר הבית, אף אחד בציבור הישראלי לא באמת חושב להצדיק.

אפילו גדולי חסידי ההלקאה העצמית מהשמאל, אלה שבכל רצח שפל ובכל לינץ' מזוויע יסבירו מדוע היהודים אשמים ומה הפרובוקציה וחוסר הרגישות שהביאה את הערבים לאותו מעשה. אפילו הם אינם מצליחים למצוא את הסיבה למהומות אלה.

האם רק הערבים נדרשים להיבדק? האם הר הבית הוא המקום היחידי שבו צריך להיבדק?

ברור לכל שמדובר במהומות ללא שבריר של טענה מוצדקת.

אז מה כן הטיעון להסרת המגנומטרים? הטיעון הערבי הקבוע – "לא תצייתו לגחמותינו – נשרוף את המזרח התיכון". ולא בכדי זה הטיעון הקבוע. הוא קבוע כי לדאבוננו ולחרפתנו, הוא פשוט עובד. במקום להתמודד עם האלימות והרשע ולהכות בהם, אנחנו מוותרים על הצדק כדי להרוויח עוד כמה דקות של שקט. בסוף אנחנו מקבלים גם את החרפה וגם את המלחמה, כאמרתו המפורסמת של צ'רצ'יל.

מהומות המגנומטר הם רק קצה קצהו של הקרחון

וכך גם כל המאבק התודעתי. כפראפרזה על אמרתו של אדמונד בארק "כדי שהרוע ינצח, אין לו צורך אלא בכך שאנשים טובים ישתקו" – גם הדרך לניצחון השקר היא אי השמעת קול האמת. במילים אחרות, ההימנעות מהשמעת קול האמת והכניעה לשקר משיקולים פרגמטיים שונים מובילות לכך שהשקר יתפשט וירים ראש.

הר הבית וירושלים הם הדוגמה המובהקת לכך. ומהומות המגנומטר הם רק קצה קצהו של הקרחון.

כמה פעמים שמעתם על ירושלים העיר הקדושה לשלוש הדתות? כמה פעמים שמעתם על חשיבות הר הבית ומסגד אל אקצא לאסלאם ולפלסטינאים, עד שרבים בתוכנו כבר בטוחים שכך היה מימים ימימה, שבאמת ירושלים כל כך מרכזית באסלאם.

בחוברת ירושלים – עובדות לעומת נרטיבים, שהפיק 'חזון לאומי – המרכז למנהיגות ציונית' (גילוי נאות: אני היו"ר שלו), בהנחיית הד"ר דוד בוקעי, נבחנו טענות הקדושה המוסלמיות וטענות הבעלות הפלסטיניות על ירושלים בכלל ועל הר הבית בפרט.

מוזמנים לרכוש את החוברת, אבל לאלה שבמתח, אסכם לכם שהקשר של האסלאם לירושלים נע בין כלום לשום דבר. זאת האמת הפשוטה. כל הקשר ה"פייקי" הזה הוא תוצאה של תעמולה שהחל חאג' אמין אל חוסייני בתחילת המאה שעברה. הא, ותו לא.

זה אולי לא נעים לכמה אנשים, אולי אנחנו מרגישים לא בנוח להגיד לאחרים מה היא אמונתם, אבל זו האמת. האמת הפשוטה. וכשאנחנו נמנעים מלומר את האמת הפשוטה הזו, אנחנו מוצאים את עצמנו מתגוננים ונאלצים להסביר את הקשר שלנו לירושלים ולהר הבית.

הר הבית והאסלאם – כל השאלות

אז הנה לכם, כמה דוגמאות לקשר ה"הבלתי מעורער" שבין האסלאם לירושלים ולהר הבית:

  1. אם ירושלים כה חשובה באסלאם, ומוחמד הגיע אליה והקים מסגד בהר הבית, ואם ירושלים היא החראם (מקום קדוש) השלישי, למה ירושלים לא מוזכרת כלל בשריעה האסלאמית (מכה ומדינה לעומת זאת מוזכרות עשרות פעמים)?
  2. אם ירושלים כה חשובה באסלאם, ומוחמד הגיע אליה והקים מסגד בהר הבית, ואם ירושלים היא החראם (מקום קדוש) השלישי, למה היא מעולם לא הייתה עיר בירה באיזושהי תקופה בהסטוריה המוסלמית (אפילו לא בתקופת הכיבוש הירדני)?
  3. אם ירושלים כה חשובה באסלאם, ומוחמד הגיע אליה והקים מסגד בהר הבית, ואם ירושלים היא החראם (מקום קדוש) השלישי, למה ירושלים הייתה מוזנחת לאורך כל הדורות. למה לא הוקמו מבני דת והשכלה?
  4. איך זה שלאורך השנים, ירושלים לא הייתה עיר בעלת חשיבות מדינית ודתית כמו קהיר, דמשק, בגדד, איסטנבול? ואיך קרה שהיא המשיכה לשמור על צביונה הנוצרי והיהודי לאורך מרבית התקופות עד המאה ה-20?
  5. איך זה שלאורך כל שלטון האסלאם, ירושלים לא קיבלה מעמד אפילו של עיר מחוז? היא הייתה תחת שלטון מחוז וילאיית ( דמשק או פלך) ומותצרפיליק ( צידון).
  6. אפילו שמה של ירושלים בפי המוסלמים, מצביע על היעדר זיקה: השם הראשון שניתן לירושלים לאחר כיבושה על ידי עומר בן אל- ח‘טאב, בשנת 638 ,היה "אילייה מדינת בית אל-מקדס", שהוא שילוב של השם הרומי והעברי. בסוף המאה ה-10 ,השתרש השם אל-קודס שמקורו בארמית – קודשא (קודש) ,כנראה בעקבות ההיסטוריון אל-מוקדסי. השם שניתן להר הבית, אל-חראם אל- שריף, היה השם של הכעבה במכה מאז ומעולם. הוא נאמר בהקשר של ירושלים רק בסוף התקופה העות‘מאנית.
  7. 'כותל אל-בורק‘, שכביכול מתכוון לכותל המערבי, הוא המצאה חדשה משנת 1929 ,לאחר פרעות ירושלים וחברון, ונכנס לשימוש אינטנסיבי בתקופת ערפאת.
  8. אחת התופעות החשובות בהיסטוריה האסלאמית היא שבכל מקומות הכיבוש, המוסלמים שיערבו (הפכו לערביים), למשל: פוסטאט הפכה בפיהם לקהיר, דמשק לאל-שאם, קונסטנטינופול לאיסטנבול. אם כך, איך ייתכן שלירושלים, אם באמת הייתה כה חשובה לאסלאם, אין ולא היה מעולם שם מוסלמי?

מבחן התוצאה מוכיח במפורש: ירושלים מעולם לא הייתה חשובה למוסלמים מבחינה דתית, אלא הפכה לחשובה אך ורק מבחינה פוליטית, בעוד הדת משמשת להם כסות לגיטימית, בעידן של מאבק חיצוני עם "הכופרים".

חשיבות ירושלים בעיני הערבים היא, בעיקרה, תוצר מובהק של המציאות במאה ה-20

העיר הפכה מוקד עניין והתייחסות בידי מנהיגים שונים שביקשו לקדם את מטרותיהם הפוליטיות. מי שהחל בכך היה חאג' אמין אל-חוסייני (המופתי של ירושלים בין השנים 1921 – 1929) , שהיה חבר ומפקד בתנועה הנאצית. אחריו המשיך בכך מלך ירדן עבדאללה, שביקש להעניק לממלכתו חשיבות דתית ופוליטית. אך המנהיג שהפנים יותר מכל את חשיבות ירושלים כמוקד פוליטי היה יאסר ערפאת, שפעל בעקביות כדי להפוך את ירושלים לבירת המדינה הפלשתינית ומוקד הזדהות כלל-מוסלמי. הנרטיב הפלשתיני בנוגע לירושלים מבטא שתי טענות עיקריות:

  1. ירושלים בעלת קדושה מיוחדת וטוטאלית עבור האסלאם והפלשתינים.
  2. ליהודים, בפרט, אין כל קשר לירושלים.

התופעה של הכחשת ההיסטוריה היהודית בירושלים תמוהה במיוחד, מפני שהכחשה זו מנוגדת לכתוב בקוראן עצמו, המזכיר במפורש את בית המקדש וקובע: לבני ישראל היו שתי תקופות עצמאות מדינית בארץ הקודש, ובו הם בנו את בית המקדש הראשון והשני, שנהרסו עקב חטאיהם.

אבל את מי מעניינות העובדות? תזכירו להם את העובדות והם כבר יבעירו את המזרח התיכון…

סיכום

כפי שהוסבר (ואפשר לקרוא בהרחבה בחוברת), המלחמה על ארץ ישראל, ירושלים והר הבית מתנהלת לא רק באבנים או באיומים. היא מתנהלת גם בתודעה.

גם במאבק הזה, צריך לעמוד איתן, גם במאבק הזה צריך להעביר את ההכרעה לשטח האויב – שהוא יהיה זה שיצטרך להצדיק את טיעוניו השיקריים.

סובלנות כלפי השקר והסתתרות מאחורי מגנומטרים, תשאיר אותנו ללא אמת וגם ללא מגנומטרים.

==

אריאל קלנר הוא יו"ר ומייסד 'חזון לאומי – המרכז למנהיגות ציונית'. * את החוברת ניתן להשיג כתשורה בפרויקט ההדסטארט של 'חזון לאומי'.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
השקר הגדול והנורא
משה גרויסע גיבר | 20-07-2017 20:52
נו...? ואם זה שקר , אתם/אנחנו יכולים להתמודד נגד מיליארד ורבע מוסלמים בעולם? קצת צניעות וידיעת הגודל האמיתי שלנו לא תזיק לכם/לכוווולנו
גלותי פחדן
גג | 21-07-2017 9:53
כשאנחנו עומדים בשביל עצמנו, כולם מפחדים מאיתנו. חטא המרגלים היה שראו את עצמם כחגבים בעיני תושבי המקום ובגללם קיבלנו את תשעה באב. תתחיל לגדל עמוד שדרה!
האמת הגדולה והיפה
מאמין | 21-07-2017 9:21
אתה טוען שמיליארד ורבע מוסלמים יכולים להשמיד את עם ישראל? אתה כנראה כופר בה' ובמשה עבדו, תתגאה בזה שאתה חלק מהעם הנבחר ותפעל את פועלך למען הגשמת הנבואות „ ב וְהָיָה בְּאַחֲרִית הַיָּמִים, נָכוֹן יִהְיֶה הַר בֵּית-יְהוָה בְּרֹאשׁ הֶהָרִים, וְנִשָּׂא, מִגְּבָעוֹת; וְנָהֲרוּ אֵלָיו, כָּל-הַגּוֹיִם. ג וְהָלְכוּ עַמִּים רַבִּים, וְאָמְרוּ לְכוּ וְנַעֲלֶה אֶל-הַר-יְהוָה אֶל-בֵּית אֱלֹהֵי יַעֲקֹב, וְיֹרֵנוּ מִדְּרָכָיו, וְנֵלְכָה בְּאֹרְחֹתָיו: כִּי מִצִּיּוֹן תֵּצֵא תוֹרָה, וּדְבַר-יְהוָה מִירוּשָׁלִָם. ד וְשָׁפַט בֵּין הַגּוֹיִם, וְהוֹכִיחַ לְעַמִּים רַבִּים; וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים, וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת--לֹא-יִשָּׂא גוֹי אֶל-גּוֹי חֶרֶב, וְלֹא-יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה. {פ}"
מפחד? אתה לא היית מקים את המדינה עם הפחדים האלה
אבי | 21-07-2017 0:26
עכשיו שכבר הקמנו, אין מה לעשות. חייבים להתמודד. אל תהיה חגב בעיני עצמך.
2
נו באמת..
רוני | 21-07-2017 6:56
תן לי 100 מיליון חסידים ואני מקדש לך גם את האסלה בבית של חמותי אתה באמת מאמין למה שאתה כותב? יש מאות מיליוני מוסלמים שחושבים (בטעות) שהמקום קדוש, אתה באמת חושב שתצליח לבלבל אותם עם עובדות?