וימבלדון היום השמיני: חזרה במנהרת הזמן - סרוגים

וימבלדון היום השמיני: חזרה במנהרת הזמן

בעקבות ההדחה של נדאל והדחייה של משחקו של דג'וקוביץ' להיום, סוכנויות ההימורים מדרגות כרגע את פדרר בתור הפייבוריט לזכייה בתואר בפער משמעותי יחסית מדג'וקוביץ', ומארי שלישי בלבד למרות שנדאל היה ממוקם אתו במחצית העליונה של ההגרלה. בתור אוהד פדרר, לא נותר לי אלא להתחיל להילחץ

וימבלדון היום השמיני: חזרה במנהרת הזמן
  רוג'ר פדרר. צילום מסך אינסטגרם

מבט קצר אחורה אל היום השביעי

יום שני המטורלל הבטיח וקיים. משחקי אתמול הרכיבו את אחד מהימים הכי סוחפים השנה (אם לא ה-).

אתמול חזרנו במנהרת הזמן. לא ל-2007 או 2010 כפי שהתרחש ברגעים שונים בעונה ההיסטורית הזאת, אלא דווקא ל-2015 ו-2016. רפאל נדאל שיחק אתמול את הטניס החלש ביותר שלו השנה, שנראה כמו זיכרון מהשנתיים הקשות שעברו על הספרדי לא מזמן. כך, למשל, במהלך ארבע המערכות הראשונות במשחק, מולר ניצח 20 נקודות בלבד ב-19 משחקוני ההגשה של נדאל. זה ממוצע עלוב של נקודה אחת בלבד בכל משחקון הגשה של נדאל, ולמרות זאת, איכשהו, מולר שבר את נדאל פעמיים וגרר את המשחק למערכה חמישית.

נדאל החזיר אתמול גרוע. הוא אמנם שינה טקטיקה בעיצומו של המשחק, זז שמאלה כדי לקבל את ההגשות של מולר ובכך ניטרל במידת מה את הסיבוב הרצחני שמולר מצליח להכות בהגשות שלו, אבל עדיין התחפר הרחק מאחורי קו הבסיס בהחזרה וגם במהלך הנקודות עצמן ואפשר למולר להסתער לרשת בלא מפריע. מולר לא פחד מחבטות ההעברה האגדיות של נדאל, וניצח מעל 70% מהנקודות שלו ברשת, אליה הסתער מעל 80 פעמים במהלך המשחק. אלה אחוזים פדרריים, שממחישים כמה טוב מולר היה אתמול, אבל גם כמה חלש נדאל היה. מרבה הרגליים לא הצליח להוריד מספיק כדורים לרגליים של מולר, ולא הצליח להקשות עליו להכות חבטות וולי קלות. הרבה מזה התרחש בגלל שנדאל התחפר מאחורי הקו האחורי ו-"שכח" לשחק טניס אגרסיבי מלפני קו הבסיס כפי שעשה ביתר המשחקים שלו בווימבלדון.

נדאל במיטבו לא אמור היה להפסיד במשחק הזה. צילום מסך

הלחץ בו נדאל היה שרוי בלט לעין. במהלך שתי המערכות הראשונות הוא היה שפוף וחבוט. במהלך המערכה החמישית הוא פמפם את עצמו כמו שהוא יודע, ובכל זאת היה פקעת עצבים שמאיימת להתמוטט. על חימר זה לא היה קורה לעולם. נראה שזיכרון הפסדי העבר בווימבלדון רדף את נדאל למשחק אתמול, והקשה עליו לשחק בחופשיות. שלא תבינו אותי לא נכון, אני חושב שמולר שיחק מצוין ועצבי הברזל שלו במהלך המערכה החמישית היו מרשימים ביותר. ובכל זאת, עם כל הכבוד למולר, נדאל במיטבו לא אמור היה להפסיד במשחק הזה.

בצל המשחק המדהים הזה, התרחשו שלל דברים מעניינים ביום שני המטורלל. מארי ופדרר שניהם ניצחו בלי לאבד מערכה, אם כי מארי לא הרשים במיוחד מול פייר, ופדרר ניצל יום גרוע של דימיטרוב כדי להתקדם בלי להזיע. שתי התוצאות המעניינות ביותר של היום היו ההפסד המפתיע של דומיניק תים לתומאש ברדיך בחמש מערכות, והניצחון הגדול של מילוש ראוניץ' מול אלכסנדר זברב, גם הוא בחמש מערכות. טניסאי "הדור הבא" לא יכלו לניסיון של הוותיקים, שהוכיחו שהנסיקה של הדור הצעיר לא מרשימה אותם. עם זאת, ראוניץ' צריך לדאוג לקראת המשחק מול פדרר. הקנדי הכניס אתמול 71% מההגשות הראשונות שלו, ולמרות זאת זברב הגיע ללא פחות מ-17 נקודות שבירה מול ההגשות המאיימות של ראוניץ'. עם עוד קצת ניסיון, נראה שהמשחק הזה היה מסתיים בניצחון של הגרמני.

אי שם מתחת לרדאר, מארין צ'יליץ' רמס אתמול את רוברטו באוטיסטה אגוט בתוצאה הפנטסטית 2-6 2-6 2-6, למרות שהקרואטי הכניס רק 55% מההגשות הראשונות שלו. צ'יליץ' ניצח בלא פחות מ-55% מהנקודות במשחקוני ההגשה של באוטיסטה אגוט, אחוז מדהים, שממחיש כמה טוב צ'יליץ' החזיר אתמול. המחצית העליונה של ההגרלה כוללת כרגע את צ'יליץ', מולר, מארי ואת סאם קוורי (שניצח את קווין אנדרסון בעוד משחק של חמש מערכות). נראה שלקרואטי יש סיכוי מצוין להעפיל לגמר הראשון בקריירה שלו בווימבלדון.

אגב, בעקבות ההדחה של נדאל והדחייה של משחקו של דג'וקוביץ' להיום, סוכנויות ההימורים מדרגות כרגע את פדרר בתור הפייבוריט לזכייה בתואר בפער משמעותי יחסית מדג'וקוביץ', ומארי שלישי בלבד למרות שנדאל היה ממוקם במחצית העליונה של ההגרלה יחד אתו. בתור אוהד פדרר, לא נותר לי אלא להתחיל להילחץ.

הפך להיות הפייבוריט לזכיה. פדרר. צילום מסך

וימבלדון – היום השמיני

נובאק דג'וקוביץ' נגד אדריאן מנארינו (מגרש מרכזי, 14:00 שעון ישראל)

מלבד נדאל, אין ספק שהמפסיד הגדול ביותר אתמול היה דג'וקוביץ'. בשל התארכות המשחק בין נדאל למולר על מגרש מס' 1, המשחק של דג'וקוביץ' נדחה להיום. מארגני הטורניר בחרו לא להזיז את המשחק למגרש המרכזי ולקיים אותו אתמול בערב בשל "בעיות אבטחה".

מכל מקום, משמעות הדבר היא שאם דג'וקוביץ' ינצח, הוא ייאלץ לשחק במשחקי שמינית הגמר ורבע הגמר שלו בימים עוקבים, מה שיקשה עליו פיזית. למזלו, דומיניק תים המאיים הפסיד לברדיך, יריב פשוט בהרבה שדג'וקוביץ' רמס פעמים אינספור בעבר. כרגע נראה שהמשחקים של דג'וקוביץ' בדרך לחצי הגמר הם קלילים יחסית, אבל כמובן שהנבואה ניתנה לשוטים (או לנביאים, אבל זה סיפור אחר).

ונוס ויליאמס נגד ילנה אוסטפנקו (מגרש מרכזי, סביבות 16:15)

אלופת הרולאן גארוס בת ה-20, שמעולם לא עברה את הסיבוב השלישי בווימבלדון עד השבוע, מתקדמת בטורניר כאילו היא טניסאית צמרת מזה שנים. סגנון המשחק האולטרה-אגרסיבי שלה לא עבר התאמה מיוחדת לדשא, ובניצחון בן שתי המערכות שלה על סביטולינה היא הכתה לא פחות מ-41 וינרים.

היום תשחק במגרש המרכזי בווימבלדון לראשונה בטורניר. עד כה היא אפילו לא שיחקה במגרש מס' 1, ונדחקה למגרשים המשניים למרות המעמד הטרי שלה כאלופת גראנד סלאם.

ונוס זקנת השבט, לעומת זאת, שיחקה בכל ארבעת משחקיה באחד משני המגרשים המרכזיים, ותביא עמה למשחק עשורים של ניסיון. היא תזדקק לכולו כדי לגבור על האמזונה העשויה ללא חת, שאינה יודעת פחד ומורא.

סימונה האלפ. יכולה להעפיל למקום הראשון בעולם. צילום: שאטרסטוק

סימונה האלפ נגד ג'והנה קונטה (מגרש מרכזי, סביבות 18:00) – המשחק המעניין ביותר של היום הוא גם משחק על המקום הראשון בעולם. אם האלפ תנצח את קונטה המקומית, היא תעפיל למקום הראשון בעולם בסוף הטורניר בלי קשר לשאלה אם תזכה בתואר. אם תפסיד, פליסקובה תזכה לכבוד. מכל מקום,

האלפ רשמה ניצחון יוקרתי ומרשים בשתי מערכות מול אזרנקה בסיבוב הרביעי, למרות שלא שיחקה במיטבה. קונטה נאלצה להילחם במשחק שלוש מערכות צמודות מול גארסייה, אבל נראה שהיא מתחזק ממבחן למבחן ומשתמשת באנרגיות של הקהל התומך כדי לשאוב אדרנלין ומוטיבציה. שני המפגשים בין השתיים בעבר הסתיימו בשלוש מערכות צמודות מאוד, כולל השנה במיאמי כשהאלפ חזרה מפציעה. קשה לצפות איך המשחק הזה יתפתח.

גארבינייה מוגורוזה נגד סבטלנה קוזנצובה (מגרש מס' 1, 15:00) – מוגורוזה רשמה בסיבוב הקודם את הניצחון המרשים ביותר שלה השנה מול קרבר, ששיחקה טוב מאוד אך הפסידה למכונת המלחמה הספרדית בשלוש מערכות.

קוזנצובה, לעומתה, ניצחה בקלות יחסית את אגה רדוונסקה המדשדשת ועדיין לא הפסידה ולו מערכה אחת במהלך הטורניר. דווקא העובדה שלא נבחנה עדיין עשויה להיות בעוכריה מול מוגורוזה, שמגיעה מן הסתם למשחק עם ביטחון עצמי גבוה ומומנטום חיובי. מוגורוזה תנסה להימנע מנפילת מתח טבעית אחרי הניצחון הגדול. אם תצליח לשמר את היכולת מהמשחק מול קרבר, היא ככל הנראה הפייבוריטית היום.

קוקו ואנדאווה נגד מגדלנה ריבריקובה (מגרש מס' 1, סביבות 16:45) – בניגוד ליתר המשחקים היום, שבכולם תשחקנה כוכבות מפורסמות, המשחק בין ואנדווה וריבריקובה הוא נוצץ הרבה פחות. כזכור, ריבריקובה דורגה עד לפני כמה חודשים מחוץ ל-400 הטניסאיות הבכירות בעולם, וציינה שהיא לא ציפתה לשוב למאייה הראשונה במהירות כה מרשימה. בניגוד לציפיות שלה, עד כה בעונת הדשא היא ניצחה ביותר משחקים מכל טניסאי או טניסאית אחרים בסבב (בסך הכל 17 ניצחונות בטורנירי ITF, WTA ובווימבלדון), ובסוף הטורניר היא כבר תדורג בין 50 הטניסאיות הטובות בעולם.

בניגוד לריבריקובה, ואנדווה לא זרה לגמרי למעמדים מסוג זה. היא כבר שיחקה ברבע הגמר בווימבלדון (2015, אז הפסידה לשרפובה), והשנה העפילה לחצי הגמר באליפות אוסטרליה (הפסידה לוונוס ויליאמס). במשחקים של ואנדווה, לרוב הכל תלוי בה. בדומה לאוסטפנקו, היא שולטת במהלך הנקודות, במיוחד במשחקוני ההגשה שלה, באמצעות טניס אגרסיבי במיוחד. אם ההפגזות הארטילריות שלה ינחתו בין הקווים, היא תנצח את ריבריקובה. אם ישייטו אל מחוץ למגרש, היא תפסיד. זו כל התורה על רגל אחת, ואידך זיל גמור.

הכותב: נמרוד דרור, מנהל  דף הפייסבוק "נמרוד כותב על טניס", עדכונים, חדשות ופרשנויות מעולם הטניס

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו