דיאטה? מחקר חדש מגלה למה כדאי לכם להוסיף שוקולד לתפריט

דיאטה? מחקר חדש מגלה למה כדאי לכם להוסיף שוקולד לתפריט

מחקר חדש שפורסם בכתב העת 'אפטיט' גילה כי השוקולד לא רק שלא משמין, אלא אפילו עוזר להרזות בזכות תרכובת בשם פוליפנולס שקיימת בו • אז האם בקרוב תיכנס לתחום דיאטת שוקולד? את זה החוקרים ממש לא רוצים להבטיח

author-image
מחקר חדש גילה שהשוקולד דווקא יעזור לנו בדיאטה
  (צילום: שטארסטוק)

שנים על גבי שנים השחירו את שמו הטוב של השוקולד, אמרו שהוא ממכר ומשמין ומה שבטוח הוא ממש לא מה שאתם צריכים כשאתם בדיאטה. אבל מחקר חדש שפורסם בכתב העת 'אפטיט' גילה כי השוקולד דווקא מסוגל לעזור לנו להרזות, בזכות כך שהוא מפחית תאבון.

החוקרים בדקו במשך שלושה שבועות, השפעת 3 סוגי שוקולד על נשים בקבוצת המחקר מאוניברסיטת ליברפול. הקבוצות התחלקו ל: שוקולד שמכיל 80 אחוז קקאו, שוקולד שמכיל 35 אחוז קקאו, ושוקולד לבן.

שוקולד מריר הצליח להפחית תאבון

הנשים בקבוצת המחקר, בגילאי 50-65 נשאלו במהלך הארוחה איך הן מרגישות. ונמצא כי הנשים בקבוצת השוקולד מריר העידו כי הן מרגישות "מלאות מהרגיל" בזמן הארוחה. תוצאות המחקר אכן העידו כי אלו שצרכו שוקולד מריר לפני הארוחה, צרכו רק 323 קלוריות מהארוחה, לעומת הנשים שאכלו שוקולד לבן לפני הארוחה וצרכו 404 קלוריות.

עוד מצאו החוקרים כי קבוצת הנשים שאכלו שוקולד לפני הארוחה – היה פחות תאבון לאכול גם מאוחר יותר. ההסבר של החוקרים לתוצאות, נובעת מהסיבה שבשוקולד המריר יש תרכובת בשם פוליפנולס אשר מאטה את עיכול הפחמימות בגוף ובכך מפחיתה את התיאבון.

ורגע לפני ששקלתם לפתוח בדיאטת שוקולד מריר, החוקרים מדגישים כי "התוצאות לא באות לעודד צריכת שוקולד לשמירה על המשקל. אמנם, כן אפשר להסיק ממנו שאם כבר נפלה ההחלטה לאכול שוקולד – עדיף שיהיה מריר".

 

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו