המשבר בהדסה: המדינה מקווה לגישור, ההורים בשביתת רעב - סרוגים

המשבר בהדסה: המדינה מקווה לגישור, ההורים בשביתת רעב

המדינה מסרה הבוקר לבג"ץ את תגובתה לעתירת הורי הילדים חולי הסרטן מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה בירושלים. בתגובה נאמר כי הם מתנגדים להדחת מנהלי המחלקה ומקווים לגישור בין הצדדים. חלק מהורי הילדים המאושפזים יפתחו הערב בשביתת רעב כמחאה על המשבר המתמשך

המשבר בהדסה: המדינה מקווה לגישור, ההורים בשביתת רעב
  ילדים חולי סרטן מוחים מול בית הנשיא (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90)

"אין פתרון מלבד השבת הרופאים להדסה". כך נכתב בתגובת המדינה לעתירת הורי הילדים מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית בביה"ח הדסה בירושלים שהוגשה היום לבג"ץ.

במסגרת העתירה, שהוגשה לפני כשבועיים, הורי הילדים ביקשו מבג"ץ להורות על פתיחת מחלקה חדשה בשערי צדק, להדיח את פרופ' זאב רוטשטיין מניהול בית החולים, ולאסור על הפעלת המחלקה הקיימת בבית החולים הדסה.

בתגובתה לעתירה, כתבה המדינה כי היא מבקשת מכל המעורבים במשבר להירתם לתהליך הגישור. "חייב להימצא פתרון ראוי למשבר ללא דיחוי" נכתב. "תקוותם של המשיבים היא שיימצא פתרון למשבר והמשיבים ישובו לטפל במטופליהם בבית החולים הדסה. בצד זאת יובהר כי פרט לבית החולים הדסה אין כיום מחלקה להמטו-אונקולוגיה ילדים המסוגלת מבחינת צרכיה והיקף כוח האדם הקיים בה לקלוט תוספת של שישה רופאים מומחים ושלושה מתמחים".

בנוסף, המדינה טענה כי היא עומדת מאחורי מנהל בית החולים ומתנגדת להדחתו של פרופ' רוטשטיין. "משרד הבריאות סבור שהנסיבות אינן מביאות למסקנה שיש הצדקה להדיח את פרופ' רוטשטיין" כתבו בתגובה לעתירה. "חילוקי דעות מקצועיים וניהוליים ברפואה תמיד היו ותמיד יהיו"

פרופ' זאב רוטשטיין. המדינה מתנגדת להדחתו (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למשבר הבוקר בתחילת ישיבת הממשלה. לטענתו, המשבר הנוכחי נמשך זמן רב מדי. "אני מבקש מהצדדים לעשות מאמץ אחרון, והמאמץ הזה הוא פשוט- להחזיר את המצב לקדמותו כדי שהילדים העייפים, המסכנים והחולים הללו לא ימשיכו לסבול" אמר.

נתניהו גם ביקש מבג"ץ להקדים ככל האפשר את הדיון בנושא, שאמור להתקיים ביום רביעי. לטענתו, "אין טעם לחכות עוד יומיים ולגרום לסבל מיותר לילדים". היוזמה זכתה גם לתמיכתו של שר הבריאות יעקב ליצמן.

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו מבקרת במאהל המחאה של ההורים השובתים (צילום: יונתן שטרייר/ פלאש 90)

במקביל, חלק מהורי הילדים במחלקה ההמטו-אונקולוגית הודיעו כי הם יפתחו בשביתת רעב החל מהשעה 17:00. "אנחנו פותחים בשביתת רעב כי איבדנו לחלוטין אמון במערכת הבריאות – שר הבריאות, מנכ"ל משרד הבריאות וכמובן מנכ"ל הדסה פרופ' רוטשטיין" אמר שלמה בן דור, אביו של נחוניה בן ה-6 שטופל בעבר במחלקה.

"אנו מרגישים כי כל הגורמים הללו אינם דוברים אמת, עושים פוליטיקה על גבנו, ולא באמת מנסים לפתור את הבעיה. אנחנו נשבות רעב כדי שכולם, כולל שר הבריאות ליצמן, ירדו מהאגו שלהם ויעשו את המעשה הנכון – לאפשר לילדינו החולים בסרטן להיות מטופלים על ידי רופאיהם במקום שרוצה אותם" הוסיף בן דור.

הורי הילדים החולים יפתחו בשביתת רעב כמחאה על המשבר (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90)

שביתת הרעב תכלול גם הורים שילדיהם נפטרו לאחר שחלו בסרטן. "אנחנו שובתים כי אנחנו מבינים שהורים שיושבים ליד מיטות ילדיהם אינם פנויים נפשית להתפנות למאבק הזה" כתב בפייסבוק משה בניטה, שבנו נועם נפטר בגיל 11.

"אנחנו שובתים כדי שלילדי ירושלים החולים יהיה פתרון ראוי בעיר הבירה של ישראל" הוסיף בניטה. "אנחנו שובתים כי לאור ההתפתחויות מהשבוע שעבר, אין לנו יותר אמון במערכת הבריאות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו