חתן וכלה
ש: האם מותר לחתן וכלה לרקוד לעיני הציבור?
ת: חלילה. אסור לאשה לרקוד לעיני גברים. וגם בפני נשים אסור כי אסור לבני זוג להראות חיבה לעיני הזולת (ע' ס' גן נעול).
נסיעה ללדת בשבת
ש: האם מותר לי לנסוע בשבת ללדת בבית חולים בו אקבל טיפול יותר טוב על אף שהוא רחוק יותר?
ת: כן, כי זה גם פיקוח נפש.
טבילת כלים
ש: כלים מחו"ל המשמשים לסוכר, פיצוחים וכדומה, טעונים טבילה?
ת: כן, כי זה מזון במצב אכיל.
מלחיות
ש: האם צורך בשתי מלחיות לבשר ולחלב?
ת: ראוי מאד, כי מתלכלך.
חג אצל הורים
ש: אנו נשואים שלושה חודשים ורצינו לדעת אצל הורים של מי מקובל לעשות את החג הראשון?
ת: איפה שאתם מאושרים.
שידוך עם חוזרת בתשובה
ש: האם יש בעיה לרצות להתחתן עם קבוצניקית חוזרת בתשובה?
ת: אין שום בעיה. קבוצניקית אינה חסרון. באשר לחטאים, התשובה מוחקת את הכל לגמרי. רמב"ם הלכות תשובה.
הלל
ש: האם אשה יכולה לומר הלל ביום חתונתה וכן כל שנה באותו יום?
ת: ודאי. בלי ברכה. להודות לד'.
לימוד באימה
ש: אם נוח לי ללמוד גמרא עם רגלים על השולחן, מותר?
ת: לא. יש ללמוד באימה וביראה ורתת ובזיע. ברכות כ. היה ראוי ללמוד בעמידה, אך אין לנו כח. רע"ב סוף סוטה. אך יש לישב בחרדת קודש.
יחוד
ש: אני מנקה אצל אשה זקנה. איך אפשר לפתור את הבעיה של ייחוד?
ת: צריך פתיחה לרשות הרבים.
סיבוב שערים
ש: מה דעת הרב ביחס לסיבוב שערים?
ת: טוב מאד (ר"ן תענית ד בדפי הרי"ף. פאת השלחן ג יב).
שהחיינו
ש: האם לברך שהחיינו על חולצת טריקו חדשה שתשמש בעיקר כפיג'מה?
ת: כן, אם שמח (שו"ע או"ח רכג ד).
השמחה במעונו
ש: האם אסור לברך שהשמחה במעונו כשבחתונה יושבים במעורב?
ת: בימינו אפשר, אך עצם העירוב אסור (לבוש החור מנהגים לו).
טבעת קידושין
ש: למה טבעת קידושין צריכה להיות חלקה בלי אבנים?
ת: שלא יהיה מקח טעות. אך עתה יש דרכי קולא.
צניעות
ש: מה יותר חמור לאשה, מכנסיים או שרוולים קצרים?
ת: מכנסיים. אבל יש להיות צנוע בכל.
גלאט
ש: האם בבית שלא מקפידים בו על גלאט, אפשר לבשל לאורחים שמקפידים על גלאט באותם כלים?
ת: כן. אך לשאול אותם (שו"ת יביע אומר יו"ד ה, ג).
הרהורי עבירה
ש: האם הרהורי עבירה שייכים רק לגברים או גם לנשים?
ת: ולא תתורו כולל נשים.
קראים
ש: מותר להתחתן עם קראית? גם כהן?
ת: אחרי שהיא מקבלת יהדות שלמה בפני שלשה רבנים. גם כהן יכול. בארץ ישראל, גם אשכנזים כן (שו"ת יביא עומר אה"ע ח יב. ע' שו"ת ציץ אליעזר ה, טז. תחומין יח-כ).
הגומל על תינוק
ש: האם אב שתינוקת שלו היתה בסכנת חנק צריך לברך הגומל בשמה?
ת: לאשכנזים לא. לספרדים כן (פסקי תשובות ריט ט).
מורה בשיעורי נהיגה
ש:האם יש בעיה שלבת יהיה מורה גבר לנהיגה? מה עושים במקרה והשיעור מתקיים בלילה ויש לעבור דרך מקומות בהם לא תמיד עוברים אנשים?
ת: מותר, אך כמובן שמורה אשה עדיפה. מותר, כי סוף סוף עוברים לפעמים.
ענווה
ש: האם מותר לי לספר להוריי על הצלחותי או זו גאוה?
ת: זה כיבוד אב ואם.
צניעות
ש: האם ילדה בת שבע חודשים מותרים לה בגדים לא כל כך צנועים בבית ובחוץ?
ת: כן. ודאי.
מים אחרונים
ש: האם יש חיוב במים אחרונים? ומה לגבי אישה? האם מדובר בכל פעם שאוכלים לחם או רק סעודה ממש?
ת: יש חיוב אם הידיים לא נקיות לגמרי, גם לגבי אשה. לפני כל ברכה אחרי כל אכילה צריך ידיים נקיות כנ"ל (שו"ת שאילת שלמה א קיא).
מה דעתך בנושא?
0 תגובות
0 דיונים