חתן וכלה

ש: האם מותר לחתן וכלה לרקוד לעיני הציבור?

ת: חלילה.  אסור לאשה לרקוד לעיני גברים.  וגם בפני נשים אסור כי אסור לבני זוג להראות חיבה לעיני הזולת (ע' ס' גן נעול).

נסיעה ללדת בשבת

ש: האם מותר לי לנסוע בשבת ללדת בבית חולים בו אקבל טיפול יותר טוב על אף שהוא רחוק יותר?

ת: כן, כי זה גם פיקוח נפש.

טבילת כלים

ש: כלים מחו"ל המשמשים לסוכר, פיצוחים וכדומה, טעונים טבילה?

ת: כן, כי זה מזון במצב אכיל.

מלחיות

ש: האם צורך בשתי מלחיות לבשר ולחלב?

ת: ראוי מאד, כי מתלכלך.

חג אצל הורים

ש: אנו נשואים שלושה חודשים ורצינו לדעת אצל הורים של מי מקובל לעשות את החג הראשון?

ת: איפה שאתם מאושרים.

שידוך עם חוזרת בתשובה

ש: האם יש בעיה לרצות להתחתן עם קבוצניקית חוזרת בתשובה?

ת: אין שום בעיה.  קבוצניקית אינה חסרון.  באשר לחטאים, התשובה מוחקת את הכל לגמרי.  רמב"ם הלכות תשובה.

הלל

ש: האם אשה יכולה לומר הלל ביום חתונתה וכן כל שנה באותו יום?

ת: ודאי.  בלי ברכה.  להודות לד'.

לימוד באימה

ש: אם נוח לי ללמוד גמרא עם רגלים על השולחן, מותר?

ת: לא. יש ללמוד באימה וביראה ורתת ובזיע.  ברכות כ.  היה ראוי ללמוד בעמידה, אך אין לנו כח.  רע"ב סוף סוטה.  אך יש לישב בחרדת קודש.

יחוד

ש: אני מנקה אצל אשה זקנה.  איך אפשר לפתור את הבעיה של ייחוד?

ת: צריך פתיחה לרשות הרבים.

סיבוב שערים

ש: מה דעת הרב ביחס לסיבוב שערים?

ת: טוב מאד (ר"ן תענית ד בדפי הרי"ף.  פאת השלחן ג יב).

שהחיינו

ש: האם לברך שהחיינו על חולצת טריקו חדשה שתשמש בעיקר כפיג'מה?

ת: כן, אם שמח (שו"ע או"ח רכג ד).

השמחה במעונו

ש: האם אסור לברך שהשמחה במעונו כשבחתונה יושבים במעורב?

ת: בימינו אפשר, אך עצם העירוב אסור (לבוש החור מנהגים לו).

טבעת קידושין

ש: למה טבעת קידושין צריכה להיות חלקה בלי אבנים?

ת: שלא יהיה מקח טעות.  אך עתה יש דרכי קולא.

צניעות

ש: מה יותר חמור לאשה, מכנסיים או שרוולים קצרים?

ת: מכנסיים.  אבל יש להיות צנוע בכל.

גלאט

ש: האם בבית שלא מקפידים בו על גלאט, אפשר לבשל לאורחים שמקפידים על גלאט באותם כלים?

ת: כן.  אך לשאול אותם (שו"ת יביע אומר יו"ד ה, ג).

הרהורי עבירה

ש: האם הרהורי עבירה שייכים רק לגברים או גם לנשים?

ת: ולא תתורו כולל נשים.

קראים

ש: מותר להתחתן עם קראית?  גם כהן?

ת: אחרי שהיא מקבלת יהדות שלמה בפני שלשה רבנים.  גם כהן יכול.  בארץ ישראל, גם אשכנזים כן  (שו"ת יביא עומר אה"ע ח יב.  ע' שו"ת ציץ אליעזר ה, טז.  תחומין יח-כ).

הגומל על תינוק

ש: האם אב שתינוקת שלו היתה בסכנת חנק צריך לברך הגומל בשמה?

ת: לאשכנזים לא.  לספרדים כן (פסקי תשובות ריט ט).

מורה בשיעורי נהיגה
ש:האם יש בעיה שלבת יהיה מורה גבר לנהיגה? מה עושים במקרה והשיעור מתקיים בלילה ויש לעבור דרך מקומות בהם לא תמיד עוברים אנשים?

ת: מותר, אך כמובן שמורה אשה עדיפה.  מותר, כי סוף סוף עוברים לפעמים.

ענווה

ש: האם מותר לי לספר להוריי על הצלחותי או זו גאוה?

ת: זה כיבוד אב ואם.

צניעות

ש: האם ילדה בת שבע חודשים מותרים לה בגדים לא כל כך צנועים בבית ובחוץ?

ת: כן.  ודאי.

מים אחרונים
ש: האם יש חיוב במים אחרונים? ומה לגבי אישה? האם מדובר בכל פעם שאוכלים לחם או רק סעודה ממש?
ת: יש חיוב אם הידיים לא נקיות לגמרי, גם לגבי אשה.  לפני כל ברכה אחרי כל אכילה צריך ידיים נקיות כנ"ל (שו"ת שאילת שלמה א קיא).